The_hdsmckmnky Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jess, som topic sier, det er noe galt med skjermkortet mitt. En dag jeg satt og spilte begynte bildet å bli dårlig. Det ser ut som om teksturen i spillet blir spredt utover skjermen, og at fargene ikke stemmer i det hele tatt (Umulig og se hva som foregår på spill). I windows har jeg ikke det samme problemet, der er bare bildet dårlig med irriterende prikker og manglende piksler (eller hva nå enn jeg skal kalle det ). Jeg trodde først at problemet var skjermen, men ettersom problemet var det samme når jeg prøvde med min brors skjerm, renget jeg med at det er skjermkortet. Da er spørsmålet; er skjermkortet ødelagt, eller er det mulig og redde det? PS. har prøvd å installere drivere på nytt, selv om jeg aldri har hatt noen problemer selv uten drivere. Jeg har et ATI Radeon 9800pro 128mb kort. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 nå er det ikke temperatur sensor på det kortet, men sjekk etter støv, rengjør vifte og kjøler, og se om det forbedrer seg. det skader ikke å rengjøre resten av pc'n heller. hvis ikke dette hjelper, så er nok skjermkortet ødelagt ja. da har det sikkert blitt brent siden dette høres ut som varme problemer. har du overklokket, så prøv å sette til bake til originale klokkehastigheter også. Lenke til kommentar
The_hdsmckmnky Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Jaja, ikke noe å gjøre med det Da får jeg bestille et nytt skjermkort. Maks pris 2000kr, siden jeg ikke spiller så mange spill med veldig bra grafikk (går som regel i wow ).. noen forslag? Har som sagt et ATI radeon gfx kort fra før, og er litt usikker på om hovedkortet støtter geforce like bra. Hovedkortet er et Asus p4p800. Takk for alle svar Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 har du sjekket etter støv og slikt? her er et kort, det er 95 kroner dyrere enn maksprisen din, men er en god del bedre enn det du har nå, det er 6800GT https://prisguiden.no/product.php?productId=18997 eller så har vi et annet her fra ATI det er X800GTO https://prisguiden.no/product.php?productId=39235 jeg er ikke så god med alle disse rare benevningene som ATI og nVidia kom med i krigen sin som de hadde for en stund siden, men kanskje noen andre kan si noe mer om dette? Lenke til kommentar
The_hdsmckmnky Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Ja, rensket ut en god del støv og jeg merket at det gikk bedre, selv om bildet heller ikke var så bra som det skulle. men etter en times tid var bildet tilbake som før.. Begge disse kortene ser bra ut EDIT: Ser at det er en viss prisforskjell, men ut i fra brukeranmeldelsene ser geforce kortet veldig bra ut. så er dette hva jeg burde gå for? =) Endret 11. juni 2006 av The_hdsmckmnky Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 jeg er ikke sikker på ytelsesforskjellene, men et raskt søk på google burde gi deg noen svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå