kyrsjo Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Nå blir det ikke lockout (som er noe helt annet enn streik). Hansen som lovet ikke skulle blande seg inn har diktert tvungen lønnsnemd. 6285972[/snapback] For forbrukerne har det ikke noen praktisk betydning om det er lockout eller streik: Kortene deres funker ikke uansett.. 6285987[/snapback] Men det betyr at det er bankenes skyld, ikke arbeidtagerenes. Synes det har blitt mye framtivinging av tvungen lønnsnemd fra arbeidsgiversiden i det siste ved å nekte å la folk som har fått permisjon fra streiken fra forbundets side å gjøre en viktig jobb gratis etc. for å hindre trussel mot "liv og helse". Banklockout'en er nok et slikt tilfelle. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Men det betyr at det er bankenes skyld, ikke arbeidtagerenes. 6286963[/snapback] Dersom nøkkelpersonell tas ut i streik, så er det jo meningsløst å ha en haug med folk gående på jobb uten at de kan gjøre noe. Lockout viser dessuten at det finnes to parter i konflikten, som begge har sterke virkemidler de kan bruke. Streikerne sitter ikke nødvendigvis med det eneste sterke kortet. Når det er sagt, så kan jeg kanskje være enig i at pølse-Hanssen var litt rask på avtrekkeren med tvungen lønnsnemnd her. Det gjør det lettere for "oss andre" som bruker kort hele tiden, men de bankansatte må ha følt det som en .. 'trøkk' eller hva man skal si. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Det blir ikke bankstreik Jeg hadde hele tiden gjettet at streiken ville bli kortvarig. Men etter -1 dag var tidligere enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå