Gå til innhold

Gamer pc ca 11 tusen^^

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bygge meg en gamer pc snart til rundt 11 tusen. Har laget et oppsett, men er usikker på om alt passer, og om jeg har nok kontakter på hovedkortet. Kan dere være så snille å se på oppsettet og kanskje gi meg noen tips. Hvis noe skal endres så er det sannnsynligvis hovedkortet. Usikker på om det har nok kontakter til leds og 3 vifter++ :hmm: Legger med varenr til shb så dere kan se enda grundigere hvis dere gidder:

Her er oppsettet:

Hovedkort: 310939 : AsRock 939SLI-eSATA2, ULI M1697, s939

Cpu: 320948 : AMD Athlon64 x2 4200+, S939, BOX

GPU: 341257 : Asus EN 7900GT/2DHT/256M, PCI-E

Harddisk: 420368: Maxtor DM10 300GB

Kabinett: 810589: Thermaltake tsunami m/plexi

RAM: 350660: Corsair TWINX2048-3200PT

Floppy: 410014: Alps 3,5

Dvd brenner: NEC-3550

Strømforsyning: Mist 500w/ m kabler.... Korte eller lange til kabinettet??

Hva tror dere?

Med 1337 hilsen [MTorGer]

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har satt sammen ett oppsett fra SHG. (Klikk "Vis/Skjul den skjulte teksten!") :)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

pc11k1ts.jpg

6281679[/snapback]

Takker mr. skal titte litt på det!

Men komponentmessig så funker det hovedkortet med oppsettet mitt?

Har det alt jeg trenger til vifter og leds?

Endret av MTorger
Lenke til kommentar
Joda, det hovedkortet funker, men vistnok mange som har problemer med det.

Oppsettet er alt innkludert som f.eks kjøler til GPU, CPU som er stillegående, pent kabinett og en meget god strømforsyning! :)

6281765[/snapback]

Ser genialt ut! Vanskelig å montere kjøleren på gpu?? Skrur du av den fancye blokka med bilder og erstater den med denne??

Hvilke problemer med hovedkortet? Er CPU'en uten vifte, så sparer jeg de pengene;)

Lenke til kommentar
Er ikke veldig vanskelig og montere den kjøleren, CPU'en er uten kjøler, bedre med en Zalman, kjøler bedre og er mer stillegående. Bare og lese igjennom denne tråden for erfaringer. :)

6281845[/snapback]

Setter stor pris på at du gidder å hjelpe meg^^

Tror kanskje jeg må littgrann ned i pris, kan vi ta det gamle kortet jeg skrev først?

Stor forskjell?har bestemt at jeg vil ha thermaltake tsunami kabinettet pluss 3 blå neonvifter sjø, kan du prøve å lage et oppsett fra SHG med det til ca 11?

Lenke til kommentar

Her har du med TT Tsunami, og tre blå neon vifter. (Klikk "Vis/Skjul den skjulte teksten!") Valgte ett MSI hovedkort, alt av vifter er lagt til for ett stillegående system, samt passiv chipsetkjøler, en god strømforsyning som er stillegående. :)

pc111k6fa.jpg
Endret av Medion
Lenke til kommentar
Her har du med TT Tsunami, og tre blå neon vifter. (Klikk "Vis/Skjul den skjulte teksten!") Valgte ett MSI hovedkort, alt av vifter er lagt til for ett stillegående system, samt passiv chipsetkjøler, en god strømforsyning som er stillegående. :)

pc111k6fa.jpg

6281928[/snapback]

Hva synes dere andre om dette oppsettet, bra?

Er alt av kabler med??

Lenke til kommentar

Vet ikke hva mer som kunne finne på å selge kabler separat, gidder ikke sette meg så veldig inn i dette nå.

Eller så ser oppsettet veldig vakkert ut, overvektig faktisk. Eneste er vel at du må bytte ut ene vifta med ei 90x90. Eller var det 80x80?

Lenke til kommentar
Vet ikke hva mer som kunne finne på å selge kabler separat, gidder ikke sette meg så veldig inn i dette nå.

Eller så ser oppsettet veldig vakkert ut, overvektig faktisk. Eneste er vel at du må bytte ut ene vifta med ei 90x90. Eller var det 80x80?

6282151[/snapback]

Stemmer det med vifta. OVERVEKTIG??

Kan du definere det litt mer mr.??

Lenke til kommentar

ville vurdert noe annet enn maxtor, basert på en del som har vært missfornøyde.

funker nok, det gjør det.

vurdert am2 som koster omtrent det samme.

det følger med 3 vifter ferdig installert i tsunami case

hørte noe anngående asrock hovedkortet med sli, da det gjelder chipsett nforce som er beregnet for sli, hvor det var noe med uli chipsett, forteller lite. ville hørt litt rundt.

Lenke til kommentar
ville vurdert noe annet enn maxtor, basert på en del som har vært missfornøyde.

funker nok, det gjør det.

vurdert am2 som koster omtrent det samme.

det følger med 3 vifter ferdig installert i tsunami case

hørte noe anngående asrock hovedkortet med sli, da det gjelder chipsett nforce som er beregnet for sli, hvor det var noe med uli chipsett, forteller lite. ville hørt litt rundt.

6282191[/snapback]

Hvor har du funnet Maxtor fra? :hmm:

Jeg ville ikke valgt AM2, pga det vil ha barnesykdommer. S939 er vel utprøvd, stabilt, god ytelse (1-2% forskjell på s939 og AM2)

Lenke til kommentar
Hvor har du funnet Maxtor fra? :hmm:

6282251[/snapback]

Les trådstarters første post ;)

Jeg hadde også gått for AM2. Eneste som skiller s939 fra AM2 er jo minnekontrollen -Det kan vel ikke bli så veldig mye barnesykdmmer av det...

6282325[/snapback]

Hmmmm, hva er fordelen med AM2?

Setter pris på all hjelp folkens :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...