Gå til innhold

Nytt Lian Li kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sablabra på forumet har gjort det, og det så bra ut, men det vil ikke bli like mye plass som i et større Maxi-tower kabinett.

6283201[/snapback]

 

Stemmer det. :) Jeg har plassert en dual-radiator i bunnen av kabinettet. Det er to ulemper med det:

 

1) Det tar opp mange pci-slotter

2) Det støvsuger gulvet :p

 

Bortsett ifra det så fungerer det fint.

Lenke til kommentar

Hmm.. Kanskje jeg heller går for det kabinettet?. Men Ubergoliath. Hvordan tror du byggeegenskapene inni kabinettet er? Så jo den sølvskålen foran viften bak. Hvordan skal man få satt inn HKet o.l?

 

Edit: Det kabinettet har litt for store dimensjoner for meg ass...

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Ok. Hva syns du om kabinettet sånn ellers da Sablabra, plass, støy osv? Er det mer støy ettersom at man ikke har en frontdør som kan dekke de optiske enhetene?

 

Anders :D

6284896[/snapback]

 

Hmm, vet ikke åssen det ville blitt med frontdør, men kabinettet generelt demper støy/vibrasjoner dårlig. Til det er et tungt kabinett i stål bedre.

Lenke til kommentar
Ok. Hva syns du om kabinettet sånn ellers da Sablabra, plass, støy osv? Er det mer støy ettersom at man ikke har en frontdør som kan dekke de optiske enhetene?

 

Anders :D

6284896[/snapback]

 

Hmm, vet ikke åssen det ville blitt med frontdør, men kabinettet generelt demper støy/vibrasjoner dårlig. Til det lir nok det førstnevnte kabinettet til 995,-.

Lenke til kommentar

Kan si at dette kabinettet er et bra kabinett.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...NDWIN&mcat=c134

 

Det både ser kult ut og er kult, så æenge en jobber med luft !

Personlig ville jeg byttet ut alle vifter fra Lian-Li med Papst for å redusere støy enda mer. Tenker du å dytte inn vannkjøling vil kabinettet være i det minste laget, og du må begynne å kutte i kabinettet for å klare å montere radiatore osv.

 

Selv gikk jeg til annskaffelse av denne saken her da jeg startet med vann.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...aplus&mcat=c134

Prisen er ganske stiv, men dette er et skap med mange muligheter, der kun fantasien stopper en. Hvis det er noen som vurderer samme kabinett som jeg har, så gjør jeg dere alle oppmerksome på at hovedkortet blir montert feil vei. Dette skaper STORE problemer for hovedkort som benytter cool-pipe prinsippet. Så kjøper du dette skapet, så bør en bytte ut cool-pipe med vann eller luft-kjøling. Kan også til slutt nevne at disse radial-viftene til Lian-Li er veldig bra når det snakkes om luft bevegelse, men de BRÅKER noe J.... Så de er egentlig bare brukende som backup hvis systemet får en over-temp.

Jeg jobber enda med mitt prosjekt som pr. dags dato har 1stk 12cm 18dB vifte på hele riggen. Vil ikke bli lagt ut work-log eller bilder før jeg er helt ferdig, siden oppdateringer og forandringer skjer hele tiden foreløpig.

 

Nøl ikke med kjøp av ditt Midi-Tower fra Lian-Li, selv om alle priser er stive. Noen sier de skrangler, som kan forstås siden hele kabinetet er laget av aluminium, men det går å løse :) litt Noice-killer på boks, eller en enkel gummi-list rundt kantene på side-dørene så er det løst.

Lenke til kommentar
Kan si at dette kabinettet er et bra kabinett.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...NDWIN&mcat=c134

 

Det både ser kult ut og er kult, så æenge en jobber med luft !

Personlig ville jeg byttet ut alle vifter fra Lian-Li med Papst for å redusere støy enda mer.  Tenker du å dytte inn vannkjøling vil kabinettet være i det minste laget, og du må begynne å kutte i kabinettet for å klare å montere radiatore osv.

 

Selv gikk jeg til annskaffelse av denne saken her da jeg startet med vann.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...aplus&mcat=c134

Prisen er ganske stiv, men dette er et skap med mange muligheter, der kun fantasien stopper en.  Hvis det er noen som vurderer samme kabinett som jeg har, så gjør jeg dere alle oppmerksome på at hovedkortet blir montert feil vei. Dette skaper STORE problemer for hovedkort som benytter cool-pipe prinsippet. Så kjøper du dette skapet, så bør en bytte ut cool-pipe med vann eller luft-kjøling.  Kan også til slutt nevne at disse radial-viftene til Lian-Li er veldig bra når det snakkes om luft bevegelse, men de BRÅKER noe J....    Så de er egentlig bare brukende som backup hvis systemet får en over-temp.

Jeg jobber enda med mitt prosjekt som pr. dags dato har 1stk 12cm 18dB vifte på hele riggen.  Vil ikke bli lagt ut work-log eller bilder før jeg er helt ferdig, siden oppdateringer og forandringer skjer hele tiden foreløpig.

 

Nøl ikke med kjøp av ditt Midi-Tower fra Lian-Li, selv om alle priser er stive.  Noen sier de skrangler, som kan forstås siden hele kabinetet er laget av aluminium, men det går å løse :)  litt Noice-killer på boks, eller en enkel gummi-list rundt kantene på side-dørene så er det løst.

6286389[/snapback]

 

Takk for svar Eudora. Men er ikke de viftene som allerede er montert rimelige lydløse a?

Lenke til kommentar
:thumbup:    en vifte kontroller er heller ikke feil.  Reduserer støy enda mer,  kan også si at om det er montert vifte i tak-delen av kabinettet så sett denne til å blåse ut.

6291631[/snapback]

 

 

Jupp! Men hvordan kan jeg stille viftene til å ta inn luft eller blåse ut luft? Litt dumt spørsmål...

Lenke til kommentar
:thumbup:    en vifte kontroller er heller ikke feil.  Reduserer støy enda mer,  kan også si at om det er montert vifte i tak-delen av kabinettet så sett denne til å blåse ut.

6291631[/snapback]

 

 

Jupp! Men hvordan kan jeg stille viftene til å ta inn luft eller blåse ut luft? Litt dumt spørsmål...

6294924[/snapback]

 

Du vrir den rundt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...