anders! Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Hei! Skal ha meg nytt Lian Li kabinett. Jeg har bestemt meg for dette. Kan ikke bruke mer penger enn det. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...NDWIN&mcat=c134. Noen som har erfaringer med dette kabinettet? Positivt og negativt! Mvh Anders Endret 10. juni 2006 av AndersdD Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Av alt jeg har lest, så har det kabinettet kommet godt ut. Det er grunnen til at jeg selv har bestilt det Håper det lever opp til forventningene. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Det der skal vel gi så mye kabinett for pengene som mulig antar jeg. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Det der skal vel gi så mye kabinett for pengene som mulig antar jeg. 6282218[/snapback] Takker for svar! Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Går det greit å stappe en vannkjøling inn der? Noen som vet? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Sablabra på forumet har gjort det, og det så bra ut, men det vil ikke bli like mye plass som i et større Maxi-tower kabinett. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Sablabra på forumet har gjort det, og det så bra ut, men det vil ikke bli like mye plass som i et større Maxi-tower kabinett. 6283201[/snapback] Stemmer det. Jeg har plassert en dual-radiator i bunnen av kabinettet. Det er to ulemper med det: 1) Det tar opp mange pci-slotter 2) Det støvsuger gulvet Bortsett ifra det så fungerer det fint. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Ok. Hva syns du om kabinettet sånn ellers da Sablabra, plass, støy osv? Er det mer støy ettersom at man ikke har en frontdør som kan dekke de optiske enhetene? Anders Endret 11. juni 2006 av AndersdD Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg vurderer denne selv fra Lian Li. Hovedfokuset mitt er støyeliminering uten vannkjøling Lenke til kommentar
anders! Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg vurderer denne selv fra Lian Li. Hovedfokuset mitt er støyeliminering uten vannkjøling 6284900[/snapback] Har samme hovedfokus da Vil ikke ha lyd!. Da egner dette kabinettet seg ettersom at det er 2 120mm vifter og ikke 4 92mm. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Hmm.. Kanskje jeg heller går for det kabinettet?. Men Ubergoliath. Hvordan tror du byggeegenskapene inni kabinettet er? Så jo den sølvskålen foran viften bak. Hvordan skal man få satt inn HKet o.l? Edit: Det kabinettet har litt for store dimensjoner for meg ass... Endret 11. juni 2006 av AndersdD Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Ok. Hva syns du om kabinettet sånn ellers da Sablabra, plass, støy osv? Er det mer støy ettersom at man ikke har en frontdør som kan dekke de optiske enhetene? Anders 6284896[/snapback] Hmm, vet ikke åssen det ville blitt med frontdør, men kabinettet generelt demper støy/vibrasjoner dårlig. Til det er et tungt kabinett i stål bedre. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Ok. Hva syns du om kabinettet sånn ellers da Sablabra, plass, støy osv? Er det mer støy ettersom at man ikke har en frontdør som kan dekke de optiske enhetene? Anders 6284896[/snapback] Hmm, vet ikke åssen det ville blitt med frontdør, men kabinettet generelt demper støy/vibrasjoner dårlig. Til det lir nok det førstnevnte kabinettet til 995,-. Lenke til kommentar
Eudora Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Kan si at dette kabinettet er et bra kabinett. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...NDWIN&mcat=c134 Det både ser kult ut og er kult, så æenge en jobber med luft ! Personlig ville jeg byttet ut alle vifter fra Lian-Li med Papst for å redusere støy enda mer. Tenker du å dytte inn vannkjøling vil kabinettet være i det minste laget, og du må begynne å kutte i kabinettet for å klare å montere radiatore osv. Selv gikk jeg til annskaffelse av denne saken her da jeg startet med vann. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...aplus&mcat=c134 Prisen er ganske stiv, men dette er et skap med mange muligheter, der kun fantasien stopper en. Hvis det er noen som vurderer samme kabinett som jeg har, så gjør jeg dere alle oppmerksome på at hovedkortet blir montert feil vei. Dette skaper STORE problemer for hovedkort som benytter cool-pipe prinsippet. Så kjøper du dette skapet, så bør en bytte ut cool-pipe med vann eller luft-kjøling. Kan også til slutt nevne at disse radial-viftene til Lian-Li er veldig bra når det snakkes om luft bevegelse, men de BRÅKER noe J.... Så de er egentlig bare brukende som backup hvis systemet får en over-temp. Jeg jobber enda med mitt prosjekt som pr. dags dato har 1stk 12cm 18dB vifte på hele riggen. Vil ikke bli lagt ut work-log eller bilder før jeg er helt ferdig, siden oppdateringer og forandringer skjer hele tiden foreløpig. Nøl ikke med kjøp av ditt Midi-Tower fra Lian-Li, selv om alle priser er stive. Noen sier de skrangler, som kan forstås siden hele kabinetet er laget av aluminium, men det går å løse litt Noice-killer på boks, eller en enkel gummi-list rundt kantene på side-dørene så er det løst. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Kan si at dette kabinettet er et bra kabinett. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...NDWIN&mcat=c134 Det både ser kult ut og er kult, så æenge en jobber med luft ! Personlig ville jeg byttet ut alle vifter fra Lian-Li med Papst for å redusere støy enda mer. Tenker du å dytte inn vannkjøling vil kabinettet være i det minste laget, og du må begynne å kutte i kabinettet for å klare å montere radiatore osv. Selv gikk jeg til annskaffelse av denne saken her da jeg startet med vann. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...aplus&mcat=c134 Prisen er ganske stiv, men dette er et skap med mange muligheter, der kun fantasien stopper en. Hvis det er noen som vurderer samme kabinett som jeg har, så gjør jeg dere alle oppmerksome på at hovedkortet blir montert feil vei. Dette skaper STORE problemer for hovedkort som benytter cool-pipe prinsippet. Så kjøper du dette skapet, så bør en bytte ut cool-pipe med vann eller luft-kjøling. Kan også til slutt nevne at disse radial-viftene til Lian-Li er veldig bra når det snakkes om luft bevegelse, men de BRÅKER noe J.... Så de er egentlig bare brukende som backup hvis systemet får en over-temp. Jeg jobber enda med mitt prosjekt som pr. dags dato har 1stk 12cm 18dB vifte på hele riggen. Vil ikke bli lagt ut work-log eller bilder før jeg er helt ferdig, siden oppdateringer og forandringer skjer hele tiden foreløpig. Nøl ikke med kjøp av ditt Midi-Tower fra Lian-Li, selv om alle priser er stive. Noen sier de skrangler, som kan forstås siden hele kabinetet er laget av aluminium, men det går å løse litt Noice-killer på boks, eller en enkel gummi-list rundt kantene på side-dørene så er det løst. 6286389[/snapback] Takk for svar Eudora. Men er ikke de viftene som allerede er montert rimelige lydløse a? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Takk for svar Eudora. Men er ikke de viftene som allerede er montert rimelige lydløse a? 6286602[/snapback] Naah, er ikke det du... Lenke til kommentar
anders! Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Takk for svar Eudora. Men er ikke de viftene som allerede er montert rimelige lydløse a? 6286602[/snapback] Naah, er ikke det du... 6289337[/snapback] Ok..Da bytter jeg de ut mot to 120mm papst vifter! Lenke til kommentar
Eudora Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 en vifte kontroller er heller ikke feil. Reduserer støy enda mer, kan også si at om det er montert vifte i tak-delen av kabinettet så sett denne til å blåse ut. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 en vifte kontroller er heller ikke feil. Reduserer støy enda mer, kan også si at om det er montert vifte i tak-delen av kabinettet så sett denne til å blåse ut. 6291631[/snapback] Jupp! Men hvordan kan jeg stille viftene til å ta inn luft eller blåse ut luft? Litt dumt spørsmål... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 en vifte kontroller er heller ikke feil. Reduserer støy enda mer, kan også si at om det er montert vifte i tak-delen av kabinettet så sett denne til å blåse ut. 6291631[/snapback] Jupp! Men hvordan kan jeg stille viftene til å ta inn luft eller blåse ut luft? Litt dumt spørsmål... 6294924[/snapback] Du vrir den rundt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå