Gissan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hei! Jeg kjøpte nettopp en Toshiba P100-113. Jeg er storfornøyd, og alt funker fint. Men det er bare det, at hvis maskinen ikke blir brukt, altså ingen bevegelser på skjermen, logger brukeren min seg av (programmene blir ikke avsluttet) men det dukker opp en rute hvor det står: Maskinen er logget på (datamaskinnavn), og har låst seg. Kun brukeren (minbruker) kan åpne maskinen igjen. -brukernavn- -passord- Kan jeg på en eller annen måte slå av denne funskjonen, og ihvertfall hvordan? Kan sende screenshot hvis det er nødvendig. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Se på Skjermbeskytter og se om passordbeskyttelse står på Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Se på Skjermbeskytter og se om passordbeskyttelse står på 6281604[/snapback] Den er av, det har jeg sjekket. Som sagt, jeg kan sende screenshot. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Dette er en sikkerhetsfeature. Jeg har aldri hørt at den slår seg automatisk på før. Vanligvis må du trykke CTRL-ALT-DEL og så velge "lock workstation" for at den skal låse seg slik. Du skal kunne logge deg inn med Administrator og adminpassordet på maskinen dog. Jeg tar et raskt søk for å se om det finens en måte å disable at den går på automatisk. I mellomtiden, sjekk at det ikek står "require passord on return" eller noe sånt inni i screensaver dialogen på skjerminstillingene dine. -Stigma Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Eventuelt kan du også gå inn på strømstyringsalternativer og se om den er innstilt på å gå i hvilemodus etter en stunds inaktivitet. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Eventuelt kan du også gå inn på strømstyringsalternativer og se om den er innstilt på å gå i hvilemodus etter en stunds inaktivitet. 6281621[/snapback] Alt er som normalt der. Skal jeg sende screenshot? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Det er kanskje best om du legger ved bilde i diskusjonen her. Om nødvendig, så bruk sensur på sensitiv data. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Det er kanskje best om du legger ved bilde i diskusjonen her. Om nødvendig, så bruk sensur på sensitiv data. Hilsen, efikkan. 6282690[/snapback] Var det jeg mente, menmen. Ventemodusen har ikke slått seg på på noen timer nå, så jeg tror kanskje jeg har funnet ut av det, og fikset problemet. Jeg poster bildet om problemet dukker opp igjen. P.S: Tror det var at maskinen var instillt på "Bærbar modus" Jeg skiftet til "Normal bruk" og har ikke støtet på problemet siden det. Kan kanskje være at modusen kalt "Bærbar" har en slags screensaver, som kun finnes i denne modusen. Men problemet er ihvertfall løst. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Antar at bærbar modus innebærer at den går automatisk i hvilemodus etter en viss tid - dette skal være mulig å endre under strømstyringsalternativer, forstår ikke helt hva du mener med at alt var normalt der, regner det som normalt både å ha automatisk ventemodus på eller av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå