Gå til innhold

Problem med dvd-rom

Anbefalte innlegg

Dvd-rommen min klarer ikke å lese det den selv brenner, kan ikke se filene som er der, prøvd på en annen pc med annen dvd-rom og der kunne jeg se filene. Har prøvd med dvd-plater jeg har brent før og der kan jeg se filene, men kan ikke kopiere dem over til harddisken, og kjøring av filene fra dvd-platen gikk ganske dårlig.

Jeg tror selv at problemet skyldes konflikter i registeret eller noe sånt, har hatt flere dårlige avinstalleringer og har hatt flere brenneprogrammer samtidig.

Hva tror dere problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+918234
Dvd-rommen min klarer ikke å lese det den selv brenner, kan ikke se filene som er der, prøvd på en annen pc med annen dvd-rom og der kunne jeg se filene. Har prøvd med dvd-plater jeg har brent før og der kan jeg se filene, men kan ikke kopiere dem over til harddisken, og kjøring av filene fra dvd-platen gikk ganske dårlig.

Jeg tror selv at problemet skyldes konflikter i registeret eller noe sånt, har hatt flere dårlige avinstalleringer og har hatt flere brenneprogrammer samtidig.

Hva tror dere problemet kan være?

6281534[/snapback]

Prøv og oppdatere firmwaren i den.. Ligger somregel på hjemmesiden til produsenten. Plextor har verftfall det..

Lenke til kommentar

Litt info hadde vært kjekt...

Hvilken dvd brenner er det snakk om? (dvd-rom kan kun lese plater)

Og hvilken firmware bruker du på denne?

Hvilke plater er det snakk om? (Det finn mye møkk der ute)

Og hvilken mediakode(MID) har disse?

Lenke til kommentar

Har uansett tenkt til å ta en formatering, regner med at det fikser det hvis det er ett software problem, litt rart hvis det er et hardware problem, at dvd-brenneren plutselig blir ødelagt. Hvis det er ett hardware problem så kan det bli vanskelig å installere windows på nytt etter formatering.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en ganske STOR mulighet for at det er dvd brenneren din som ikke liker de platene, for den liker nemlig ingen DVD+-R plater.

Lei for å si det, men den er kun brukenes som Cd-brenner.

Med andre ord, det finnes knapt en dårligere Dvd brenner.

MID finner du ved hjelp av DVD Identifier

Endret av Psh
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...