Gå til innhold

Er det Silent Twin'en som ikke holder maal?

mikskov

Anbefalte innlegg

Har kjoept ny PC i deler og bygget:

AMD XP2000+

MSI KT3 ULTRA2

512 DDR RAM

Mist Silent Twin

++++ andre ting som er irrelevant

Problemet er at naar jeg starter opp registreres prosessoren som AMD Athlon 1250 MHz, jeg kan stille opp FSB'en i Bios'en til 133 men da faar jeg ikke startet opp, skjermen er helt doed o.l. Maa da aapne pc'n (IGJEN!) og nullstille bios'en. Det som er det irriterende er at to kompiser har kjoept noeyaktig samme PC, bortsett fra at dem har en annen prosessor-vifte og der funker alt perfekt! Prosessoren blir registrert som AMP Athlon 2000+ med en gang og ingenting er noe som helst problem. De ligger da paa en idle temp paa 41 grader. Er det silent twin'en som foecker det hele opp eller hva kommer det av? Jeg har en temp paa 58 grader (Idle) og da kjoerer den kun paa 1250 MHz!!!

Burde jeg gaa til innkjoep av ny vifte?

P.S.> Det er ingen jumper paa hovedkortet som stiller fsb til 133 som default.

Endret av mikskov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om det er noe galt med hovedkortet ditt, jeg har hatt lignende problem og det var hovedkortet. Men hvis du tror det er vifta så lån en av viftene til kompisene dine, hvis de nekter så har jeg en volcano 7 som du kan få billig

Lenke til kommentar

Har samme prosessor og kjøler, og kjører no idle på 55degC, men med et Asus A7V333 HK. og ingen kabinett vifter.

Hadde problemer i starten med blackout etter eit minutt eller to, og fann ut at eg hadde satt kjølaren 180 grader feil veg slik at kontaktflata vart dårlig. Prosessor kjerna stod ikkje sentrisk på kjølaren, så dette var ei tabbe.

Det var utfresa eit spor langs eine sida på kjøleribbas underside som skulle stå over nummereringa til sokkelen.

Pass på dette, så du ikkje gjer samme tabba som meg. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...