MiSP Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Ettersom jeg ikke fant andre passende kategorier, får jeg poste dette her. Jeg tenkte jeg skulle bestille noen CDer/DVDer fra den tyske gruppen Silbermond. Hjemmesiden deres linker til tyske Amazon, og det ser ut til at dette er den eneste siden som har følgende album (i de versjonene jeg skal ha): Laut Gedacht Verschwende Deine Zeit Unendlich Zeit Für Optimisten Uheldigvis sender ikke Amazon.de CDer til (blant annet) Norge, så jeg står litt fast på hvordan jeg egentlig skal skaffe meg disse platene. Amazon.com har tre av dem (ikke Zeit Für Optimisten), men skal jeg bestille derfra koster det skjorta, relativt sett. Jeg kan jo laste ned fra music.msn.de, men da får jeg dem med DRM-kryptering og hele pakken, og det kommer ikke på tale. Jeg skulle i så fall hatt fritt flyttbare mp3-filer. Er det noen som har noen forslag til meg? Er dette nok et eksempel på at musikkelskere som oss blir "tvunget" til å laste ned musikk, grunnet vanskelig tilgjengelighet? Endret 10. juni 2006 av MiSP Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Mulig løsning er følgende: Opprett en postboks i Sverige Poste Restante eller hva det nå heter. Få sendt postpakken dit. Dra så til Sverige og hent pakken dit. Samme framgangsmåte går på andre naboland. Eventuelt få noen fra Tyskland til å kjøpe inn musikken for deg, og sende det som en gave... -B- Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Opprett en postboks i Sverige Poste Restante eller hva det nå heter. Få sendt postpakken dit. Dra så til Sverige og hent pakken dit. 6282224[/snapback] Jeg betaler ikke akkurat en tusing ++ i bensinpenger for å dra til Sverige. Bor i Bergen. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Da har du alternativ 2: Bli kjent med noen tyskere / eventuelt kjenne noen tyskere som kan kjøpe det inn til deg, og sende det som gave. Det som er kjekt med at noen sender det som en gave, er at du har en grense på tusen kroner før du får mva og ekstragebyr fra posten / staten. Og hvis du ikke har det, kan jeg alltids spørre min tyske veninne om hun gidder å styre med dette. Selv om nå i disse VM-tider, er hun mest mulig opptatt med å se fotball og drikke øl. -B- Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Da har du alternativ 2: Bli kjent med noen tyskere / eventuelt kjenne noen tyskere som kan kjøpe det inn til deg, og sende det som gave. Det som er kjekt med at noen sender det som en gave, er at du har en grense på tusen kroner før du får mva og ekstragebyr fra posten / staten. 6284822[/snapback] Når alt kommer til alt, så har jeg faktisk en veldig god venn som er tysker. Men han bor her i Norge, og skal nok ikke til Tyskland med det første. Endret 11. juni 2006 av MiSP Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Som jeg skrev over. Jeg kan alltids ordne noe for deg gjennom min tyske veninne. Hun er tysk, og bor i Tyskland. -B- Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Som jeg skrev over. Jeg kan alltids ordne noe for deg gjennom min tyske veninne. Hun er tysk, og bor i Tyskland. -B- 6291881[/snapback] Nevermind, det blir for stress. Men takk likevel. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Som jeg skrev over. Jeg kan alltids ordne noe for deg gjennom min tyske veninne. Hun er tysk, og bor i Tyskland. -B- 6291881[/snapback] Nevermind, det blir for stress. Men takk likevel. 6291973[/snapback] Alt i orden. Ha en fortsatt fin dag. Da gjenstår det følgende: Din tyske venn har tysk slekt i Tyskland. Be han om å ordne disse platene, og sende det til seg. Da løser alt seg... -B- Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Da gjenstår det følgende: Din tyske venn har tysk slekt i Tyskland. Be han om å ordne disse platene, og sende det til seg. Da løser alt seg... 6292261[/snapback] Kan funke, vi får se. Men du er enig at det er unødvendig mye stress? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå