tosama Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 når jeg går på: File>New> og har gojrt meg ferdig så får jeg ikke lagra det som "jpeg."-fil lenger.. :S hvorfor? *håper på svar* =) Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 save as -> (velg .jpeg i listen) -> Save? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hva skjer dersom du velger Save For Web? (Alt + Shift + Ctrl + S) Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hva skjer dersom du velger Save For Web? (Alt + Shift + Ctrl + S) 6281288[/snapback] laster ikkje du direkte opp til en web-server då? seff. må du velge ftp addresse og usernam/password. eg har ikkjhe det instalter no, så kan ikkje si noe helt sikkert. Lenke til kommentar
tosama Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 jpeg. står ikke som et valg lenger i "save as"... :S irriterende.. for det er mye man ikke får gjort når bildet ikke er i jpeg. :S hummm... Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) kanskje det er noe galt med instillingene dine. Noe med rgb instillingene, eller der du kan velge mellom 8 og 16 bit?(har ikke peiling, bare vet at det er masse instillinger ) edit: jeg tok rett, jeg har peiling :!: Endret 10. juni 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har du mulighet for å lagre som .jpg i mspaint ? Lenke til kommentar
tosama Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 kanskje det er noe galt med instillingene dine. Noe med rgb instillingene, eller der du kan velge mellom 8 og 16 bit?(har ikke peiling, bare vet at det er masse instillinger ) 6281337[/snapback] veit ikke... jeg heller =P hehe... har prøvd meg frem.. men får det ikke til igjen. :S isj.. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Hva skjer dersom du velger Save For Web? (Alt + Shift + Ctrl + S) 6281288[/snapback] laster ikkje du direkte opp til en web-server då? seff. må du velge ftp addresse og usernam/password. eg har ikkjhe det instalter no, så kan ikkje si noe helt sikkert. 6281301[/snapback] Nei, Save For Web er en flott funksjon i Photoshop som det absolutt er verdt å få med seg. For å nevne noe, så kan du endre størrelse på et bilde, velge komprimerings/kvalitets forhold i .jpg, gjøre en mengde forskjellige innstillinger i .gif formatet, mens du hele tiden ser resultatet av handlingen i en real-time preview. Det kan være forskjellige grunner til at trådstarter ikke får lagret bildet sitt, så derfor synes jeg at trådstarter skulle teste ut denne funksjonen, og se om det ikke da lar seg gjøre å få lagret prosjektet hans, i det ønskelige filformatet. Edit: kanskje det er noe galt med instillingene dine. Noe med rgb instillingene, eller der du kan velge mellom 8 og 16 bit?(har ikke peiling, bare vet at det er masse instillinger ) 6281337[/snapback] Det er korrekt det du sier, Photoshop viser ikke jpg som et valg dersom bildet er 16, eller 32 Bits per kanal, fordi jpg ikke støtter høyere enn 8 bits per kanal. Endret 10. juni 2006 av fargoth Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Enkelte format er også dimmet i mnyen hvis bildet har layers. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Enkelte format er også dimmet i mnyen hvis bildet har layers. 6281476[/snapback] Det finnes helt klart mange mulige løsninger på trådstarters problem, derfor hadde det vert greit med litt mer informasjon slik at vi kan begynne å eliminere mulige årsaker. Informasjon slik som versjon av Photoshop, når i prosessen .jpg ikke lenger blir listet opp som et valg, og informasjon om selve prosjektet han/hun jobber med, kan føre til raskere og mer presis respons fra dem som prøver å hjelpe. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvis du holder på med en tiff-fil, får du ikke lagret som jpg uten å gå via Save for web. Tror jeg. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvis du holder på med en tiff-fil, får du ikke lagret som jpg uten å gå via Save for web. Tror jeg. Det er fullt mulig å lagre en .tiff fil som .jpg via Save As funksjonen i Photoshop, så lenge filen er 8 bits per kanal eller lavere. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Da er det sikkert noe bøg med det jeg holder på med (scannede tiff-filer). Edit: Stemmer det, fargoth, de var 16 bits. Endret 15. juni 2006 av kattekwinnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå