Gå til innhold

lagre bilder som jpeg. i photoshop..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skjer dersom du velger Save For Web? (Alt + Shift + Ctrl + S)

6281288[/snapback]

laster ikkje du direkte opp til en web-server då? seff. må du velge ftp addresse og usernam/password.

eg har ikkjhe det instalter no, så kan ikkje si noe helt sikkert.

Lenke til kommentar

kanskje det er noe galt med instillingene dine. Noe med rgb instillingene, eller der du kan velge mellom 8 og 16 bit?(har ikke peiling, bare vet at det er masse instillinger :p )

edit: jeg tok rett, jeg har peiling :!: :w00t:

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar
kanskje det er noe galt med instillingene dine. Noe med rgb instillingene, eller der du kan velge mellom 8 og 16 bit?(har ikke peiling, bare vet at det er masse instillinger :p )

6281337[/snapback]

veit ikke... jeg heller =P hehe... har prøvd meg frem.. men får det ikke til igjen. :S

isj..

Lenke til kommentar
Hva skjer dersom du velger Save For Web? (Alt + Shift + Ctrl + S)

6281288[/snapback]

laster ikkje du direkte opp til en web-server då? seff. må du velge ftp addresse og usernam/password.

eg har ikkjhe det instalter no, så kan ikkje si noe helt sikkert.

6281301[/snapback]

Nei, Save For Web er en flott funksjon i Photoshop som det absolutt er verdt å få med seg.

For å nevne noe, så kan du endre størrelse på et bilde, velge komprimerings/kvalitets forhold i .jpg, gjøre en mengde forskjellige innstillinger i .gif formatet, mens du hele tiden ser resultatet av handlingen i en real-time preview.

Det kan være forskjellige grunner til at trådstarter ikke får lagret bildet sitt, så derfor synes jeg at trådstarter skulle teste ut denne funksjonen, og se om det ikke da lar seg gjøre å få lagret prosjektet hans, i det ønskelige filformatet.

Edit:

6281337[/snapback]

Det er korrekt det du sier, Photoshop viser ikke jpg som et valg dersom bildet er 16, eller 32 Bits per kanal, fordi jpg ikke støtter høyere enn 8 bits per kanal.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Enkelte format er også dimmet i mnyen hvis bildet har layers.

6281476[/snapback]

Det finnes helt klart mange mulige løsninger på trådstarters problem, derfor hadde det vert greit med litt mer informasjon slik at vi kan begynne å eliminere mulige årsaker.

Informasjon slik som versjon av Photoshop, når i prosessen .jpg ikke lenger blir listet opp som et valg, og informasjon om selve prosjektet han/hun jobber med, kan føre til raskere og mer presis respons fra dem som prøver å hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...