delete_this_account Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Er det andre som er irritert over at de trådløse mysene til Logitech kun når 50Hz? Jeg lurer på om jeg kan bytte ut mottakeren med en annen, for så å få høyere samplerate. Er det noen som har peiling? Jeg spurte logitech om dette, og de svarte bare at jeg måtte ha en mus som ikke er trådløs, for å få mer enn 50 Hz. Jeg har jo invistert i et trådløst desktop, og jeg vil jo bruke dette (kostet 1300kr) så det burde for f**n ha vært perfekt. Det er jo j****g irriterende å måtte bruke 50 hz når jeg er vant med 100+. Ps2rate plus fungerer på ps2, og usb går standard med 125hz. Begge metodene med logitech cordless mus går ikke høyere enn 50 Hz. Det går an å bruke ps2rate plus til å sjekke hvor høyt musa di går med. Synes forresten det er noen millisekunder delay på trådløs mus også, eller er det bare innbillning. Siste utvei er å prøve å sync-dobble mottakeren, men det er vel ikke lett . Lenke til kommentar
Razul Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Skaff deg Intellimouse fra Microsoft. Den går på 2500-6000 Hz!! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Alle trådløse muser og tastatur har forsinkelse siden det er trådløst. Det betyr at det ikke bør brukes i spill der kjapp reaksjon er viktig. Jeg klarer ikke å bruke trådløst utstyr i windows en gang! Den eneste måten å unngå lag er å skaffe deg vanlige optisk utstyr. Beklager, men det er den eneste måten foreløpig. Razul: nå må du ikke forsnakke deg! Dioden/sensoren går sikkert på 2000-2500 Hz, men det gjør ikke signalet til usb/ps2-portene. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Corleone: OK, så er det en annen frekvens. Men for et år sida testa jeg både MS og Logitec (standardmodellene på det tidspunktet) og jeg skal si deg at MS-musene gikk utrulig mye smoothere enn Logitech. Dessuten funka MS-musene på alle underlag (akkurat som de sier i reklamen). Logitech var innmari sær på underlag. Gikk ikke uten musematte på en noe gammelt slitt skriverbord en gang. Så jeg trur nok det er en stor fordel med så mange "bilder" pr. sek. som MS har. Problemet med Logitec var jo at musa hoppa fram og tilbake på ru underlag, fordi dioden ikke fant ut hvilken vei musa var blitt dradd. Det hadde blitt bedre med høyere frekvens. Det er jo viktig at musa tar imot info fra bevegelsene bra, slik at den så kan sende korrekte data til maskina. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 10. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2001 Nå har jeg spurt komplett.no om jeg får bytte musa med ei med ledning, for da slipper jeg problemet. [ Denne Melding var redigert av: Hellstorm på 2001-12-10 20:28 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå