Wheeljack Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det som egentlig irriterer meg mest om fotball spillere er at dem klager så mye om det må spille 2 kamper på 3 dager. 6291454[/snapback] Ja det er synd på dem er det ikke? En skulle jo nesten tro at dem måtte gjøre noe for dem 20-30 millionene dem får for å springe etter en ball i 90 min. 6292031[/snapback] Jeg syns de fortjener de pengene de tjener.. Tenk såå mange mennesker de underholder? så mange som har noe å se opp til.. mange forbilder, mange fattige barn som har noe å se opp til.. Kanskje dem lærer at det trengs hardt arbeid? Ser ingen klager på hvor mye de tjener i amerkansk hockey og basket? det er mye penger det! 6292053[/snapback] Hehe... ja, er like forbanna tåpelig det spør du meg. Jeg mener, det er en LEIK. Jøssunam, samfunnstopper, leger, ambulansesjåfører, snekkere, rørleggere og/eller andre samfunnsnyttige jobber fortjener en klatt ekstra i lønningsposen. Det fotballspillere tjener per kamp er latterlig i forhold til hva dem faktisk gjør. (snakker da om spilllere på VM-nivå, ikke lokale klubblag som fortsatt spiller for moro). Den dagen du sitter med kone, barn, stasjonsvogn, hus og tre jobber for å få endene til å møtes, og har i løpet av et år tjent like mye på 12 mnd som en av de tidligere nevnte tjener på å leike seg i 45 min... da kan vi snakke om hvem som fortjener hva. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Fotballspillere skaper arbeidsplasser, det er derfor de tjener så mye. Det skaper inntekter for ganske mange andre enn seg selv. Fortell meg hvor mange arbeidsplasser en rørlegger skaper. Angående hvorfor de "ikke tåler så mye" så er reaksjonen til de fleste profesjonelle fotballspillere å la beina forsvinne under seg når de blir taklet. Det er ren rutine. Hvis de mister ballen, så er det en fordel om de får frispark, ikke sant. Dessuten så er det veldig vanlig å søke sympati hos dommeren. Tror du fotballspillere skjeller ut dommere uten grunn? Det er ikke for å få dommeren til å endre avgjørelse, men for å få sympati fra ham i andre situasjoner. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Fotballspillere skaper arbeidsplasser, det er derfor de tjener så mye. Det skaper inntekter for ganske mange andre enn seg selv. Fortell meg hvor mange arbeidsplasser en rørlegger skaper. 6292218[/snapback] Den sida så jeg faktisk ikke. I stand corrected. (selv om jeg fortsatt mener lønna er i mange tilfeller gaaanske overdrevet) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Fotballspillere skaper arbeidsplasser, det er derfor de tjener så mye. Det skaper inntekter for ganske mange andre enn seg selv. Fortell meg hvor mange arbeidsplasser en rørlegger skaper. 6292218[/snapback] Den sida så jeg faktisk ikke. I stand corrected. (selv om jeg fortsatt mener lønna er i mange tilfeller gaaanske overdrevet) 6292516[/snapback] I forhold til de heteste skuespillerne i Hollywood, tjener fotballspillere null og nix. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 utvilsomt. Dessuten får syklistene bare overfladiske skader (skrubbsår opp og i mente), fotballspillere får nesten ikke overfladiske skader. 6289732[/snapback] Så du meiner at syklister aldri brekker kragebein, ribbein, hender, armer og halebein? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 I forhold til de heteste skuespillerne i Hollywood, tjener fotballspillere null og nix. 6292527[/snapback] Jada, det er jeg klar over og jeg syntes det er nokså horribelt også. Men det er nå sånn verden har blitt. Vi betaler penger til sponsorer, som igjen lønner dem overnevnte. Når det gjelder trådens hovedtema, så er jeg enig med hva som har blitt sagt tidligere. Det har ikke noe med at toppidrettsutøvere ikke "tåler noe". Disse gutta er så topptrente at dem aller fleste kommer seg over skader raskere enn mannen i gata. Det går mere på det som wh1te allerede har poengtert. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 back til ontopic. Nå sa de på nrk at det desverre var 50% av alle skader som var skuespill. Hvor de da bare legger seg ned, halter ut og løper inn på igjen 10-20 sekunder etterpå. Og da må det jo være pga at de er slitene og trenger en pust. Noen nasjoner er desverre litt værre enn andre. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 utvilsomt. Dessuten får syklistene bare overfladiske skader (skrubbsår opp og i mente), fotballspillere får nesten ikke overfladiske skader. 6289732[/snapback] Så du meiner at syklister aldri brekker kragebein, ribbein, hender, armer og halebein? 6292752[/snapback] Har jeg aldri sagt, men når de faller som nevnt uten at det er noe videre stygt, er ikke det til å sammenligne med en fotballspiller som faller. Da har fotballspilleren gjerne pådratt seg strekk eller forstuing eller brudd eller gud vet hva, mens syklisten i de aller fleste tilfeller bare pådrar seg ytre skader. Det virker som om det er de latinske landene (sør-europa, sør-amerika) som er verst til å filme, men dette er langt fra noen regel. Dessuten kan ikke dommeren be spillerne om å komme seg til helvete opp på bena heller, hvis de mener de er skadet. Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Synest vi egentlig har svart på topicen her. Fotballspillere tåler ikke mindre en andre vanlige folk, men en blir fort skjør av å spurdte, stoppa raskt, vende om, osv. Og mange av frisparkene er for å drøye eller få hvile litt. Personlig synest jeg denne topicen er bare latterlig. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Fotballspillere kan være plaget med f.eks ankelproblematikk. Pga mange taklinger. Ellers så tror jeg det er en god del filming. Etter å ha sett en del på fotball, så skulle man tro at en god dæsj is-spray fikser absolutt alt av skader. Nei, jeg er ikke noen fotballfan. Det er verdens desidert kjedeligste sport. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det skal ganske mye til før en fotballspiller gir seg, da er han ganske hardt skada. For det er ganske sjelden de vil svikte laget uten grunn ved å fake skade. Men att de vrir seg litt kan nok være for å drøye tida litt, alltid godt med en pust i bakken. Det er heller ikke så veldig godt å bli trefft av en knott i f.eks helen eller bli tråkket på, gjør også temmelig vondt å bli sparket på leggen selv med leggbeskyttere, og det er sånn som gjør veldig vondt i starten men går ganske fort over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå