asad Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 I sammengeng med VM , som jeg nå faktisk ser på ( hater fotball ellers ), ser jeg at spillere veldig ofte ligger i gresset og vrir seg av smerte. I reprisen ser man ikke engang hva som kunne forårsaket "skaden". Av egen erfaring vet jeg også at ting gjør veldig ofte mindre vondt, enn det ser ut som for de betraktende. Da lurer jeg på, hvorfor tåler ikke fotballspillere en dritt?Etter alle kampene/skadene må de jo ha vennt seg til visse taklinger/situasjoner? Lenke til kommentar
............... Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 De fleste tåler endel.. Når de ligger på bakken gjør de det ofte for å drøye tid, se ut som om taklinga var værre en den var(så den andre kanskje får kort), eller så får man jo vondt av vridninger osv når man spiller. Knotta fester seg, og det vris mye da, for å si det sånn.. Men tror fotball spillere tåler endel 90%av gangene reiser de seg opp og løper etter 10 sek.. Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 De fleste tåler endel.. Når de ligger på bakken gjør de det ofte for å drøye tid, se ut som om taklinga var værre en den var(så den andre kanskje får kort), eller så får man jo vondt av vridninger osv når man spiller. Knotta fester seg, og det vris mye da, for å si det sånn.. Men tror fotball spillere tåler endel 90%av gangene reiser de seg opp og løper etter 10 sek.. 6280996[/snapback] Ja det er sant.Det er derfor det virker så rart, først ligger de og ser ut som de er i ferd med å møte skaperen, så er de oppe og jogger etter 25sek :!: Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Man skal ikke skyve under teppet at fotball er en sport som sliter mye på kroppen. Stadige småspurter fram og tilbake, bråbremser, taklinger, skubbing, sparking av ballen, dueller osv. Det er ikke akkurat en vanlig joggetur i skogen. Lenke til kommentar
............... Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Man skal ikke skyve under teppet at fotball er en sport som sliter mye på kroppen. Stadige småspurter fram og tilbake, bråbremser, taklinger, skubbing, sparking av ballen, dueller osv. Det er ikke akkurat en vanlig joggetur i skogen. 6281040[/snapback] sant.. Sliter på knær og de fleste deler av kroppen.. Er ikke no godt å få en stempling i beinet, selv om det bare ser ut som han såvidt en nær deg.. Endret 10. juni 2006 av beneiro Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 det er sant at mange faker skader(les: filmer) i fotball. men taklinger går hardt utover spillerne også. se for deg en 90kg tung mann komme i full sprint med hæla rett i leggen din. ikke rart mange brekker bein i fotball. Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Det at fotball-spillere tåler lite, er bare noe tull. De tåler minst like mye som andre vanlige folk. Men når vi ser på repriser og en spilleren var så vidt borti den andre med knotten eller noe lignende ser de kanskje ikke så vondt ut, men det er faktisk utrolig vondt. Stemplinger er noe av de verste. Men mange "filmer" at de har vondt, f.eks for å drøye tid eller skaffe seg et frispark. Og som sagt, fotball sliter veldig mye på kroppen, og gjør at kroppen blir litt skjør og derfor kan ting bli litt vondere enn vist en skulle ha vert i tipp-topp form. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Sjå på syklistar. Dei tryner i 50 kilometer i timen og hopper på sykkelen igjen med ein gong. Å sjekke om alt er som det skal være kan dei gjere mens dei held på å ta igjen hovudfeltet... :rolleyes: Endret 11. juni 2006 av Lars89 Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Det blir vel litt feil å sammenligne fotball med sykkling? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 utvilsomt. Dessuten får syklistene bare overfladiske skader (skrubbsår opp og i mente), fotballspillere får nesten ikke overfladiske skader. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 var på lynkamp en gang, så ble en av de felt, han lå og vred seg lenge før medicsa kom og bar han ut med båre... med n gang han var utenfor sidelinja løp han ut på banen igjen ^^ Fotballspillere er rare Lenke til kommentar
............... Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 er jo ofte sånn når du får et spark eller blir knotta i leggen gjør det drit vondt på starten.. Litt vann og kanskje litt isspray hjelper mye Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 De fleste fotballspillere som ikke tåler smerte for fem flate øre, er fra et latinsk-språklig land, der kulturen er annerledes. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Vellnår det gjelder og bli talket så kjenner du faktisk det.. Noen skulle kanskje heller spilt i et teaterstykke på National Teateret, mens andre detter så og si normalt. Det som egentlig irriterer meg mest om fotball spillere er at dem klager så mye om det må spille 2 kamper på 3 dager. Jeg mener herregud se på syklistene i Tour de France de klager ikke akuratt mye, og de er vell mer aktive en en fotball spiller. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 De tåler nok like mye som alle de andre. Men for å få frispark og en liten pust i bakken(de løper jo kjapt frem og tilbake hele tiden), så er det kjekt noen ganger å la det se ut som det gjør litt mer vodt enn det som er virkeligheten. Kan fint sammenlignes med syklister syns jeg, for det å tryne på asfalt i 50 er ikke behagelig uansett hvordan du ser på det. Men siden ingen dommer der vil stoppe resten av feltet, har de, som eliteutøvere ikke noe annet valg enn å bite i seg smerten og sykle videre. Så sant sykkelen overlevde. Noe jeg tror fotballspillerne også hadde klart hadde ikke dommeren blåst slik de gjør. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Zeltex: Helt riktig der, om du så kampen mellom England & Paraguay så ser du fint at en dommer kan hjelpe til og drepe en kamp. Denne dommern de kallte dracula var totalt inkompetent, og noe så vannvittig pirkete... Lenke til kommentar
Mr. Myagi Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg mener det er for mye "filming" i fotballen. Mange som overdriver kraftg, som nevnt tildligere, når de blir takla. Men når man ser reprisen etterpå ser man at det kanskje ikke er kontakt mellom spillerene en gang. Det syns jeg er smålig. Håndball derimot er sport for tøffinger. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det som egentlig irriterer meg mest om fotball spillere er at dem klager så mye om det må spille 2 kamper på 3 dager. 6291454[/snapback] Ja det er synd på dem er det ikke? En skulle jo nesten tro at dem måtte gjøre noe for dem 20-30 millionene dem får for å springe etter en ball i 90 min. Lenke til kommentar
............... Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det som egentlig irriterer meg mest om fotball spillere er at dem klager så mye om det må spille 2 kamper på 3 dager. 6291454[/snapback] Ja det er synd på dem er det ikke? En skulle jo nesten tro at dem måtte gjøre noe for dem 20-30 millionene dem får for å springe etter en ball i 90 min. 6292031[/snapback] Jeg syns de fortjener de pengene de tjener.. Tenk såå mange mennesker de underholder? så mange som har noe å se opp til.. mange forbilder, mange fattige barn som har noe å se opp til.. Kanskje dem lærer at det trengs hardt arbeid? Ser ingen klager på hvor mye de tjener i amerkansk hockey og basket? det er mye penger det! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Synes fotballspillere er alt for pinglete. Med en gang de er borti hverandre så faller de om og vrir seg av smerte(gjerne med hånda på foten og grimase i fjeset), men med en gang de får en dommer som er enige med dem, da er det bånn guff opp igjen og ta straffesparket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå