jo-kris Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Trenger litt hjelp her... Søstra mi kjøpte denne: http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10203, og jeg skal bare koble den opp for henne og legge inn windows, maskinen er ferdig bygd fra komplett. Men det som skjer er at når jeg skal legge inn windows så kommer denne vanlige blå skjermen som det står innstallerer windows, men etter 1 min kommer det melding om at windows kan ikke innstalleres pga at maskinen ikke finner noen HD. Har sjekka kabler og sånt, og alt skal være koblet til... Noen som har noen tips?? Lenke til kommentar
krikol Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 det letteste du kan gjøre er å ta kontakt med levrandøren, og så høre kva dei seier. Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 ja, tenkte å gjøre det. eneste er at supporten til komplett er stengt på lørdager, så tenkte å prøve her først Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Trenger litt hjelp her... Søstra mi kjøpte denne: http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10203, og jeg skal bare koble den opp for henne og legge inn windows, maskinen er ferdig bygd fra komplett. Men det som skjer er at når jeg skal legge inn windows så kommer denne vanlige blå skjermen som det står innstallerer windows, men etter 1 min kommer det melding om at windows kan ikke innstalleres pga at maskinen ikke finner noen HD. Har sjekka kabler og sånt, og alt skal være koblet til... Noen som har noen tips?? 6280782[/snapback] har du prøvd F6 under installasjon, så bruke DriverDisk som følgte med hovedkortet ?!?!..... kanskje det hjelper..... * Boot system from OS installing CD-ROM. * Make sure VIA RAID BIOS is executed by the system BIOS when POST. * Press "F6" when OS installer starts running. * Insert floppy disk. * Choose the OS device driver wanted for loading. * Install OS. * Run setup.exe after OS is installed. Endret 10. juni 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Det har jeg ikke prøvd, men det skal jeg teste ut. Takker for tipset EDIT: Det funka som kald pils på en varm sommerdag! Takk skal du ha!! Endret 10. juni 2006 av jo-kris Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Det har jeg ikke prøvd, men det skal jeg teste ut. Takker for tipset EDIT: Det funka som kald pils på en varm sommerdag! Takk skal du ha!! 6280980[/snapback] you welcome og lykke til videre med install.... Endret 10. juni 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå