Sensurert Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg har kjøpt D-Link Airplus G men jeg kommer meg ikke på nett. Har koblet det gamle adsl modem til d-link modemet. Det lyser i: power, status, wan, wlan og local network. Har installert usb driveren til den trådløse mottakeren og den er plugget inn. Men når jeg skal prøve Quick Installation får jeg denne meldingen: Lenke til kommentar
meron Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Les manualen Ser ut til at den vil ha ein ethernet-kabel mellom datamaskina og ruteren din... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg er litt mistroisk til slike wizarder, du bør kunne nå ruteren din ved å skrive inn http://<IP-til-ruter> og sette den opp videre derfra. Hva IP-en er kan du sjekke i manualen, ellers er 'ipconfig /all' i windows et greit hjelpemiddel. Hvis du har fått én IP, er gatewayen selve ruteren. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg har kjøpt D-Link Airplus G men jeg kommer meg ikke på nett. Har koblet det gamle adsl modem til d-link modemet. Det lyser i: power, status, wan, wlan og local network. Har installert usb driveren til den trådløse mottakeren og den er plugget inn. Men når jeg skal prøve Quick Installation får jeg denne meldingen: 6280509[/snapback] er ikke helt med,det står at "Har koblet det gamle adsl modem til d-link modemet". hva skal du med 2 xDSL modem ? Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg har kjøpt D-Link Airplus G men jeg kommer meg ikke på nett. Har koblet det gamle adsl modem til d-link modemet. Det lyser i: power, status, wan, wlan og local network. Har installert usb driveren til den trådløse mottakeren og den er plugget inn. Men når jeg skal prøve Quick Installation får jeg denne meldingen: 6280509[/snapback] er ikke helt med,det står at "Har koblet det gamle adsl modem til d-link modemet". hva skal du med 2 xDSL modem ? 6281340[/snapback] Står at det skal kobles slikt i manualen. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 "Jeg har kjøpt D-Link Airplus G" sier du men hva er det ? Er det en router så skal ethernetkabelen fra DSLmodemet kobles til WAN porten på routeren . Jeg sprø bare fordi jeg ser av det vel sorte skrivebordet ditt at du har DLink sin AirPlus Utility der . Vil det si at du også har ett DLink trådløst nettverkskort installert i pc`n din ? Og så trenger vi vite en ting til : Hvilken ISP har du fordi vi trenger vite om du eventuelt må sette opp routeren for å autentiserer PPPoE eller om routeren må settes opp for Statiske instillinger . Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Står at det skal kobles slikt i manualen. 6281391[/snapback] jepp, D-Link Airplus G er router. du kan følge det "Konge" skrev når det gjelder koblingen. men, hvis xDSL modemet er konfigurert og virker, så skal D-Link Airplus G router virke automatisk uten at du trenger å gjøre noe. skulle D-Link Airplus G vare modemet og du bruker Telenor e.l. måtte du legge inn bruker/pass, men i din tilfele har du modem fra før som tar seg av dette..... Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Hei ! Gå inn på http://192.168.0.1 og logg inn med brukernavn "admin" og ingenting i passordfeltet. Om du ikke kommer inn med den komboen, reset routeren med å stikke en kulepenn i resethullet på routeren i 15 sekunder med routeren er påslått. Når du er inne på webgui til routeren, så kan du velge om du vil kjøre gjennom Setup Wizard, eller stille inn routeren manuelt. Jeg anbefaler av personlig erfaring å gjøre det manuelt. Under Home/Wireless kan du forandre de trådløse innstillingene, og under Home/WAN stiller du inn routeren mot internettleverandøren din. Hvilken internettleverandør har du? Det vanligste er PPPoE eller Dynamic IP. Pass på at Auto Reconnect er merket for enabled ved Dynamic IP, og at Always Connected ved bruk av PPPoE. På status siden sjekker du om ting er som de skal. Når du har fått IP under WAN, så er routeren riktig konfigurert. //Swiss Endret 10. juni 2006 av SwissChesus Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Bruk kabel når du kobler til d-linken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå