Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av nettverkswitch, 60 kontorbrukere

Anbefalte innlegg

Ja... smart med 1000mbit. Men fra procurve 2600 til 2800 ser det ut som det er mest gigabitt støtten som er det ekstra som skiller dem.. og jeg synes det er litt mye å betale 10.000kr ekstra for noe man ikke MÅ HA.

2626 koster ca 3200kr

2824 koster ca 13600kr

(eks.mva)

Jeg ville nok heller spart de 10.000kronene og brukt dem til å supplere med en gigabit switch når man fant ut at behovet var der, og da kanskje giga switchene har sunket i pris. Man kan da sikkert kjøre trunking fra de to gigaportene på 2626 og til en ny gigabit switch. Da kan man innføre gigabit der det trengs, og beholde 100mbit der det ikke trengs.

En annen ting er at gigabit switcher i andre enden også vil koste en god del mer. Og jeg ser hvertfall ikke noe poeng i å kjøpe en dyyyr 1000mbit switch om man ikke skal utnytte muligheten den har før om 2år.

Så var det linksys da... der kan jeg få 1000mbit med en gang for en pris som bare ligger rett over hp 100mbit, og DA er det jo litt fristende. Eneste er at jeg setter kvalitet og stabilitet fremfor teoretiske overføringshastigheter. Vet ikke hvor bra Linksys saken er i forhold til HP. Så... fremdeles ikke helt klok på hva jeg bør velge.

Hadde vært mye enklere å velge om det ikke var så mange valgmuligheter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...