Gå til innhold

Forskjell på Windows XP og Linux Ubuntu?


Anbefalte innlegg

Hva var det jeg sa! :no: Ta den diskusjonen et annet sted. Vi blir aldri enige uansett.
A software emulator allows computer programs to run on a platform (computer architecture and/or operating system) other than the one for which they were originally written.
Så vennligst ikke avspor denne diskusjonen mer nå, ok? Det er så trist at diskusjoner utvikler seg på den måten. Lag en ny diskusjon om det temaet så kan vi krangle der.

6283494[/snapback]

Definisjonen av en emulator på wikipedia-artikkelen er tydeligvis alt for løs, nå har det seg slik at (fra wine sin artikkel) at wine faktisk er et kompatibilitetslag og ingenting hinter til at det er en emulator selv om den som skrev emulator-artikkelen ikke vet forskjellen, lær deg å krysssjekke kilder! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva var det jeg sa! :no: Ta den diskusjonen et annet sted. Vi blir aldri enige uansett.
A software emulator allows computer programs to run on a platform (computer architecture and/or operating system) other than the one for which they were originally written.
Så vennligst ikke avspor denne diskusjonen mer nå, ok? Det er så trist at diskusjoner utvikler seg på den måten. Lag en ny diskusjon om det temaet så kan vi krangle der.

6283494[/snapback]

Definisjonen av en emulator på wikipedia-artikkelen er tydeligvis alt for løs, nå har det seg slik at (fra wine sin artikkel) at wine faktisk er et kompatibilitetslag og ingenting hinter til at det er en emulator selv om den som skrev emulator-artikkelen ikke vet forskjellen, lær deg å krysssjekke kilder! :)

6283533[/snapback]

Dette er nesten like irriterende som GNU/Linux - Linux diskusjonen :roll:

Lenke til kommentar
Wines hjemmeside er http://www.winehq.com/

Cedega/Transgamings hjemmeside: http://www.transgaming.com/

 

<pirke> Og teknisk sett er de ikke emulatorer :) </pirke>

6280519[/snapback]

<pirke>Jo, bare at de emulerer Windows API og ikke en hel prosessor med hardware og stash</pirke>

 

Emulate: strive to equal or match, especially by imitating; "He is emulating the skating skills of his older sister"

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar
Wines hjemmeside er http://www.winehq.com/

Cedega/Transgamings hjemmeside: http://www.transgaming.com/

 

<pirke> Og teknisk sett er de ikke emulatorer :) </pirke>

6280519[/snapback]

<pirke>Jo, bare at de emulerer Windows API og ikke en hel prosessor med hardware og stash</pirke>

6285353[/snapback]

<pirke>Bare at de ikke emulerer Windows API, men har laget en implemetasjon av Windows API</pirke>

 

Emulate: strive to equal or match, especially by imitating; "He is emulating the skating skills of his older sister"

Så xmms er en winamp-emulator??

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
Opprett da en egen partisjon til Linux(ext2-partisjon),

6280398[/snapback]

.

 

Du mener vel ext3? Det er nyere og bedre.

 

Trådstarter: Lag dual-boot. Slik har jeg det. Funker meget bra. Jeg bruker ca. 20 GB til Ubuntu:

- 2 GB til swap-partisjon (mellomlager)

- 5 GB til root-system (selve oprativsystemet +++)

- 13 GB til /home-partisjon (mappa hvor du har alle dine filer og mapper. Litt som Mine Dokumenter i Windows)

 

Dette ordnes ved installasjon.

Lenke til kommentar
Fungerer Counter Strike og andre Steam spill på Ubuntu eller trenger jeg Cedega?

 

Bestilte netopp 10 ubuntu cder :!:

6288115[/snapback]

Du bør nok bruke Cedega ja, går nok kanskje ann med litt knoting i Wine.

 

Har prøvd CS:S i Cedega demoen, men det hakket litt synes jeg.

Min holdining til slike ting er; er utviklere late og ikke gidder å utvikle til det os'et jeg bruker så gidder jeg ikke å pese noe mer med det, men jeg sender alltids en mail og spør om det kommer og hvorfor det ikke er en version til Linux eller OSX.

 

Ellers så har du jo 1st person shooters som UT2004 og Q4 som har mange mods som er ganske like som CS:S mod til HL2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...