ligebli Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hva foretrekker folket og hvorfor ??? Hva med litt pros and cons ??? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 fin ide til tråd! har selv lastet ned begge, men ikke installert noen av de ennå. Har kun hatt mandrake 8.1 før, som eneste linux-opplevelse. for meg er avspilling av film og musikk (ogg,mp3) et must, samt ripping og muliget for å bruke et pinnacle tv kort Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Står selv på trappene til å installerer et av disse OS. Har kjørt Mandrake 8.2 tidligere. For meg er det også multimedia som er hovedtingen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 jeg mener at Red Hat 8.0 er best. jeg har prøvd begge to både Mandrake 9.0 og Red Hat 8.0 men for dere som er interessert i multimedia så er vel både red hat og mandrake veldig bra, men red hat 8.0 har ikke støtte for mp3, det har jeg merket selv også, men jeg tror at mandrake skal ha støtte for mp3. personlig synes jeg ikke at mandrake 9.0 var noe å skryte av. men de fleste som skal begynne med linux står mellom disse to. det gjorde jeg også før jeg begynte med linux. når det gjelder dvd filmer, og slike ting så vet jeg ikke helt, det finnes et eller annet program som kan spille av dvd. kanskje noe som ligner på media player. men det vet jeg ikke helt. Håper at dette kunne hjelpe dere videre. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Om du skal begynne med Linux så anbefaler jeg selv Rh8.0 av egen erfaring. Jeg begynte med Gentoo, noe som ikke gikk helt bra. Deretter prøvde jeg Mandrake, noe som jeg ga opp på etter 3-4 timer. Slackware gikk heller ikke så bra. Rh8.0 nå, fungere smukkende. Om du skal begynne med Linux så ta deg tid i Rh8.0. Man må lese mye, og sette seg inn i det. Før du vet ordet av det så kommer du ikke til å savne windows, det er ihvertfall den normale reaksjonen. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 vel.. har testet begge mdk. 9.0 er en sikker vinner for meg, det har de nyeste tingene (nyere kernel) osv,, og har det meste du trenger og litt til. den er oxo mere egnet for en som er noob, la til merke at rh 8.0 har ikke noe gui for å sette opp samba (nettverk til andre ms maskiner) den har gui for å mounte hder (tenker da på fat, og oxo ntfs) mdk kommer oxo med mp3 spiller som du ikke trenger å "mekke" selv. se oxo http://www.mandrakeforum.com/article.php?s...id=2477&lang=en lykke til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå