Veritas_ Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Pffft, cpuer sliter jo med henge med i de fleste spill med vanlig SLi. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Den saken der er nok kombinért varmeovn, spillepc og renderingpc. Den setter nok rekorder. Pffft, cpuer sliter jo med henge med i de fleste spill med vanlig SLi. 6284132[/snapback] Gjør de? Fysikkjobbene skal ikke bli tyngre med flere fps. Begrensningene ligger som regel i skjermkortene. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 en cpu har mye mer å gjøre enn kunn fysikk. for å liste opp noe den gjør mens jeg spiller (sett att jeg hadde SLI, dette gjelder uansett de fleste andre) CPU gjør: AI Fysikk dele ut data til begge skjermkortene µTorrent Steam masse drittprosesser i windows, f.eks. printspooler (deaktivert på laptopen min ) windows gi data til lydkort. gi beskjeder til alt i systemet, ikke bare data. ta imot input fra tastatur og mus osv osv osv osv. og til komentaren din, (dette kan jeg ikke noe om egentlig) det kan godt tenkes at fysikk arbeidet blir tyngre jo flere fps, fordi at cpu må regne ut fysikk minst like godt som skermkortet leverer fps, er det lavere fps, så er det antageligvis ikke nødvendig med like mange kalkulasjoner da det ikke er så mye vits i å regne ut det som ikke kommer med i en frame uansett... er det ram, så ser jeg heller ingen vits i å ha 6GB, jeg lurer også på hvordan det da kan ordnes med to DDR2 rambrikker? men når spill begynner å støtte to kjerner, da tror jeg ting blir bedre. @ pizzafordi: 6GB med hva da på det systemet? iallefall ikke harddiskplass, da det ikke har noen harddisker tilkoblet, dessuten, så er 6GB harddisker så gamle og trege at det ikke ville ha lønnet seg. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Er det virkelig ditt oppsett Clawhammer? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 det er ikke hans oppsett nei, sansynligvis, så er bildet fra computex i taiwan. det forklarer også den dårlige cpu kjøleren... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Dette bildet er hentet fra extremesystems... ene fyrn har kjøpt 14 slike skjermkort å testet.. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Åja, på den måten. Da er det HAN som er syk, SYK! Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) greit å linke til siden det er tatt i fra å da.. NeVa Endret 11. juni 2006 av NeVa Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 er dette et system som er oppe og går`? vil det komme opp og gå? snakker vel i såfall og noen 3dmark rekorder hvilken psu tror dere det er? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 det skal vist gå me 2 slike kort i sli.. alså 4 gpuer.. strømforsyningen er bare til skjermkortene.... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Han typen tjener nok ganske greit tror jeg.. Endret 11. juni 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 det var jobben hans å teste de kortene, han har ikke kjøpt de til seg selv, og såvidt jeg forstod, så har han heller ikke råd til det. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Fete greier! Men om en 3-4 år er det bare noe skrot. Synd at utviklingen ikke kunne stoppe litt Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hmm, får man det der til og funke i SLi så kommer i hverfall den cpuen til og svette litt (han fikk ikke noe annet en en 830 til og fungere) Men, er det ikke mulig og bruke fire utganger på et 7950 ? ville ikke det gi (regne regne) 16 (4 x 4) skjermer! det hadde jo bare vært sykt da!! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Fete greier! Men om en 3-4 år er det bare noe skrot. Synd at utviklingen ikke kunne stoppe litt 6296862[/snapback] I hvertfall roe seg litt :!: Det går jo så fort at vi må sikkert snart ha ny sokkel for skjermkort ! Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Fete greier! Men om en 3-4 år er det bare noe skrot. Synd at utviklingen ikke kunne stoppe litt 6296862[/snapback] I hvertfall roe seg litt :!: Det går jo så fort at vi må sikkert snart ha ny sokkel for skjermkort ! 6300863[/snapback] Ehmm... heter det ikke slot? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Fete greier! Men om en 3-4 år er det bare noe skrot. Synd at utviklingen ikke kunne stoppe litt 6296862[/snapback] I hvertfall roe seg litt :!: Det går jo så fort at vi må sikkert snart ha ny sokkel for skjermkort ! 6300863[/snapback] Ehmm... heter det ikke slot? 6300904[/snapback] jeg vet, jeg bare etterligna noen av de fjortis folka som forsøpler hw.no forumet nå om dagen, de har alt for lite kunnskap, og tenker kun på å owne folk med en rå datamaskin osv... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 og for å komme tilbake til saken (iallefall litt) PCI-e har ikke brukt halvparten av kapaseiteten sin enda, iallefall av hva anngår data mengder (strøm er jo noe annet) så ny skjermkort slot kan vi nok vente på ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå