Gå til innhold

kjører 7950GX2 X8 .. dette er sykt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den saken der er nok kombinért varmeovn, spillepc og renderingpc. Den setter nok rekorder.

Pffft, cpuer sliter jo med henge med i de fleste spill med vanlig SLi.

6284132[/snapback]

Gjør de? Fysikkjobbene skal ikke bli tyngre med flere fps. Begrensningene ligger som regel i skjermkortene.
Lenke til kommentar

en cpu har mye mer å gjøre enn kunn fysikk.

for å liste opp noe den gjør mens jeg spiller (sett att jeg hadde SLI, dette gjelder uansett de fleste andre)

CPU gjør:

AI

Fysikk

dele ut data til begge skjermkortene

µTorrent

Steam

masse drittprosesser i windows, f.eks. printspooler (deaktivert på laptopen min :D )

windows

gi data til lydkort.

gi beskjeder til alt i systemet, ikke bare data.

ta imot input fra tastatur og mus

osv osv osv osv.

og til komentaren din, (dette kan jeg ikke noe om egentlig) det kan godt tenkes at fysikk arbeidet blir tyngre jo flere fps, fordi at cpu må regne ut fysikk minst like godt som skermkortet leverer fps, er det lavere fps, så er det antageligvis ikke nødvendig med like mange kalkulasjoner da det ikke er så mye vits i å regne ut det som ikke kommer med i en frame uansett...

er det ram, så ser jeg heller ingen vits i å ha 6GB, jeg lurer også på hvordan det da kan ordnes med to DDR2 rambrikker?

men når spill begynner å støtte to kjerner, da tror jeg ting blir bedre.

@ pizzafordi: 6GB med hva da på det systemet?

iallefall ikke harddiskplass, da det ikke har noen harddisker tilkoblet, dessuten, så er 6GB harddisker så gamle og trege at det ikke ville ha lønnet seg.

Lenke til kommentar

Hmm, får man det der til og funke i SLi så kommer i hverfall den cpuen til og svette litt (han fikk ikke noe annet en en 830 til og fungere)

Men, er det ikke mulig og bruke fire utganger på et 7950 ? ville ikke det gi (regne regne) 16 (4 x 4) skjermer! det hadde jo bare vært sykt da!!

Lenke til kommentar
Fete greier!

Men om en 3-4 år er det bare noe skrot. Synd at utviklingen ikke kunne stoppe litt :)

6296862[/snapback]

I hvertfall roe seg litt :!:

Det går jo så fort at vi må sikkert snart ha ny sokkel for skjermkort ! :cool:

6300863[/snapback]

Ehmm... heter det ikke slot?

Lenke til kommentar
Fete greier!

Men om en 3-4 år er det bare noe skrot. Synd at utviklingen ikke kunne stoppe litt :)

6296862[/snapback]

I hvertfall roe seg litt :!:

Det går jo så fort at vi må sikkert snart ha ny sokkel for skjermkort ! :cool:

6300863[/snapback]

Ehmm... heter det ikke slot?

6300904[/snapback]

jeg vet, jeg bare etterligna noen av de fjortis folka som forsøpler hw.no forumet nå om dagen, de har alt for lite kunnskap, og tenker kun på å owne folk med en rå datamaskin osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...