Gå til innhold

Radeon X1900XTX vs GeForce 7900GTX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7800gtx støtter ikke hdr og bloom samtidig men d gjør x1900xtx...

6289338[/snapback]

Joda, G70 støtter både HDR og Bloom og man trenger ikke kjøre disse effektene oppå hverandre da HDR er en mye bedre teknikk for å "etterligne" lyseffekter. Men du tenker kanskje på AA + HDR? ;)

6292457[/snapback]

d står SAMTIDIG! og jeg vet at G70 støter begge deler men ikke SAMTIDIG

6324318[/snapback]

Bloom effekt har ikke noe med AA å gjøre og kan allerede utføres med LDR INT8. Med HDR kan det gjøres langt mer effektivt fordi man har et mye større spekter å ta av og er derfor ganske esensielt effekt med HDR.

Det er også feil å si at G7x ikke støtter AA og HDR samitdig. G7x støtter INT16 HDR+AA (Half-Life 2 Loast Coast og Episode One) samt super-sampling AA+INT eller FP HDR (Age of Empire 3). Det G7x ikke støtter er multi-sample AA+FP HDR (float point farge buffer).

Lenke til kommentar
7800gtx støtter ikke hdr og bloom samtidig men d gjør x1900xtx...

6289338[/snapback]

Joda, G70 støtter både HDR og Bloom og man trenger ikke kjøre disse effektene oppå hverandre da HDR er en mye bedre teknikk for å "etterligne" lyseffekter. Men du tenker kanskje på AA + HDR? ;)

6292457[/snapback]

d står SAMTIDIG! og jeg vet at G70 støter begge deler men ikke SAMTIDIG

6324318[/snapback]

Bloom effekt har ikke noe med AA å gjøre og kan allerede utføres med LDR INT8. Med HDR kan det gjøres langt mer effektivt fordi man har et mye større spekter å ta av og er derfor ganske esensielt effekt med HDR.

Det er også feil å si at G7x ikke støtter AA og HDR samitdig. G7x støtter INT16 HDR+AA (Half-Life 2 Loast Coast og Episode One) samt super-sampling AA+INT eller FP HDR (Age of Empire 3). Det G7x ikke støtter er multi-sample AA+FP HDR (float point farge buffer).

6325027[/snapback]

her: http://www.gamespot.com/features/6145814/p-6.html står d at nVidia ikke støtter AA og HDR samtidig... har lest d en eller anna plass på firingsquad.com (der sto d HDR og Bloom i oblivion) også menne husker ikke hvor... har ikke så alt for mye peiling, så d kan hende jeg har misforstått litt...

Lenke til kommentar
her: http://www.gamespot.com/features/6145814/p-6.html står d at nVidia ikke støtter AA og HDR samtidig...

Pga HDR implentasjonen til 3DMark06 (FP buffers) får ikke nVidia kjørt HDR her, men det stemmer ikke for andre spill/applikasjoner. Med Half-Life 2 Lost Coast og Episode One, som jeg nevnte i sted, kan alle SM2.0 kort og høyere benytte seg av HDR og AA samtidig da dette spillet bruker integer buffer. Dog INT16 buffer og HDR kommer nok ikke til å bli mye brukt utenom source motoren.

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...eview/page5.asp - Legg merke til at testene kjøres med 4xAA og HDR.

har lest d en eller anna plass på firingsquad.com (der sto d HDR og Bloom i oblivion) også menne husker ikke hvor... har ikke så alt for mye peiling, så d kan hende jeg har misforstått litt...

6327550[/snapback]

Oblivion bruker i likhet med 3DMark06 FP buffer for HDR, så igjen, AA her går ikke med nVidia. Det er nok fra dette spillet du har misforståelsen ifra. Både bloom og HDR instillingen i Oblivion bruker bloom effekter, men der førstnevte bruker INT8 buffer (vanlig 32bit farger, ikke HDR) og sistnevnte FP16 HDR buffer.

Lenke til kommentar

jeg hadde vurdert et 7600gt jeg, og så sett ann de nye DX10 korta som kommer om ikke så alt for lenge.

jeg skal gjøre det selv i alle fall, dvs har 7800gt nå, men gidder ikke bytte det ut føre neste gen kommer. hadde egentlig tenkt å kjøpe et 7900gt, men endra mening

Lenke til kommentar
jeg hadde vurdert et 7600gt jeg, og så sett ann de nye DX10 korta som kommer om ikke så alt for lenge.

jeg skal gjøre det selv i alle fall, dvs har 7800gt nå, men gidder ikke bytte det ut føre  neste gen kommer. hadde egentlig tenkt å kjøpe et 7900gt, men endra mening

6329489[/snapback]

Hvordan fungerer ditt 7800GT kort i spill Spirre? Takler det nye spill?

Anders!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...