Gå til innhold

mister nettverk på laptopen..

Anbefalte innlegg

mister nettet etter pc`en har stått en liten stund, 20min e.l. "liten eller ingen forbindelse" eller "finner ikke nettverk" på trådløse kortet.. er eneste trådløse nettverket og er ikke langt unna, og skal kobles til automatisk. skjer ikke når pc`en er i bruk. utrolig irriterende å ikke kunne fyre ned torrents. noen som vet hva dette stammer av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tilfeldigvis en D-Link trådløs router (DI-624/DI-624+)? Er et kjent problem at disse blir levert med en strømadapter som gir for lite strøm, som gjør at routeren ikke klarer å holde fullt signal over lengre tid.

Selv fikser jeg problemet ved å slå trådløst nettverk kjapt på og av med bryteren på maskina. Da kobler den seg til igjen med fullt signal, og er jeg kjapp nok blir jeg ikke logget ut av msn engang.

Har hørt at dersom du fortsatt har gyldig garanti kan du kontakte D-Link og få tilsendt ett kraftigere strømadapter.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

heisann, har en linksys trådløs router.. wrt54g. prøvd å se på innstillingene også, men ikke funnet ut noe særlig smart, vriker som om det er selve trådløse kortet som slår seg ut.. er intel mini pci 2200bg.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har hatt samme problem med min Acer TM4650 (Centrino Sonoma) og Intel 2200bg. Trodde først det var mitt 3Com 54g AccessPoint som var problemet, men det viste seg å være det trådløsenettverkskortet

Jeg løste problemet ved å slå av strømsparingsfunksjonen for det trådløsenettverkskortet i konfigurasjonen av driveren under "Device manager" i Windows :D

Strømsparingen på kortet blir satt til å være aktivert hver gang man oppdaterer driverne, men jeg har sett laptop'er (ThinkPad) med fabrikkoppsett har deaktivert den nevnte strømsparingsfunksjonen. Så dette er sikkert et vanlig problem, jeg leste om dette på en FAQside hos 3Com.

Ingen vits å ha så mye strømsparing aktivert at man ikke får brukt maskinen slik man vil ;)

Håper dette løser problemet ditt :)

God sommer hilsen Greger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...