Bornslip Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Sitter på en laptop med WLAN, og bruker Zonealarm som firewall. Alt funker egentlig helt fint, og alt går på skinner, bortsett fra èn liten ting... Det som skjer er at det er ikke alltid jeg slår av maskinen, men bare låser windows og lar maskinen stå på fordi jeg f.eks laster ned noe, eller ikke gidder å slå den av. Problemet er at når maskinen har stått låst en liten stund (det er ikke alltid maskinen må være låst for at det skal skje heller), og når jeg skal logge meg inn i windows igjen (bruker fast user switching, ikke velkomstskjerm) så er nettet "nede". Eller, nettet er vel egentlig ikke nede, alt av rutere og sånt er oppe og kjører for fullt, men IE, Firefox, MSN eller noe som helst vil ikke funke, bortsett fra hvis jeg manuelt lukker Zonealarm, og da funker alt fint igjen, til jeg starter det gjen. For å fikse det må jeg reboote, og da funker alt toppers, jeg kan gjerne låse maskinen flere ganger,og det kan gå flere døgn før det skjer igjen. Noen ganger kan det ta et par timer før Zonealarm "låser" nettet, andre ganger flere dager. Jeg aner ikke hvilke innstillinger i Zonealarm jeg skal fikse på for å ordne dette problemet... noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har ingen gode råd til akkurat dette. Høres for meg ut som det er en bug et eller annet sted. Sygate Personal Firewall er et mulig og veldig bra alternativ. -B- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå