Gå til innhold

wlan på suse

Anbefalte innlegg

hey...

Jeg har nettopp instalert suse 10.0 på en packard bell pc men wlan virke ikke.

Lyse som viser om d er på eller av viser at det er på men det vill ikke virke.

Jeg har prøvd med lednin det virke fint men når eg bruge ledning må eg ligge i en gang på gulvet så eg vil helst at wlan ska virke.

Det er et innebygget wlan kort.

Hvis jeg trenger en driver kan dere lage en link til mag? plz!

Hvis jeg ikke trenger driver hvordan sal jeg gjøre det? :hmm:

plis hvis du har et forslag men ikke er helt sikker kan du skrive d så prøver jeg om det går :D .

TAKKER for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint at du har installert og vil lære linux! :)

Terminal, eller console om du vil, ser ca. sånn ut; http://www.vmware.com/products/server/img/...S8_on_RHEL3.gif

(Da tenker jeg på den sorte ruta med tekst inni)

Hvis du ikke vet hva konsole er, noe som er den mest grunnleggede funksjonen i Linux. Så tror jeg ikke du skal knote så veldig mye med drivere. Lek og kikk litt rundt i Linux før du bestemmer deg for å legge inn drivere. Regner med at hvis kortet ikke fungerer direkte, så må du knote med ndiswrapper, som krever bittelitt mer kunnskap enn det du har.

Ikke vær redd for å spørre om ting her på forumet.

Lenke til kommentar

Prøv å skifte til root(skriv su i terminalen, trykk enter og skriv inn rootpassordet), eller skrive /sbin/lspci

NB! Du får ikke _se_ rootpassordet når du skriver, eller noen indikasjon på hvor mye du har skrevet.

Endret av JonJ
Lenke til kommentar

Jeg hvet ikke numeret men det er en 13" ca 2kg kjøpt på siba betalte ca 8000kr for an men, det står at det er en EasyNote men, skal jeg bruke Gnome-terminal, Konsoll, terminalprogram - superbrukermodus eller

X-terminal?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...