bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 hey... Jeg har nettopp instalert suse 10.0 på en packard bell pc men wlan virke ikke. Lyse som viser om d er på eller av viser at det er på men det vill ikke virke. Jeg har prøvd med lednin det virke fint men når eg bruge ledning må eg ligge i en gang på gulvet så eg vil helst at wlan ska virke. Det er et innebygget wlan kort. Hvis jeg trenger en driver kan dere lage en link til mag? plz! Hvis jeg ikke trenger driver hvordan sal jeg gjøre det? plis hvis du har et forslag men ikke er helt sikker kan du skrive d så prøver jeg om det går . TAKKER for alle svar!!! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Kva kort er det? At det er innebygd er omtrent som å seie at bilen din ikkje starter, og at motoren er forran.... Er vanskelig å hjelpe med så lite informasjon. Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg hvet ikke hva kort d er. Hvordan skal jeg finne ut det? Det er en laptop hvis det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Tja, kva med å lese manualen som fulgte med maskina, eller sjå på PB sine suportsider? Og så kan du og poste det som lspci spytter ut her (putt det i " " tag) Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Det er et linksys kort. Men om du tror eg trenge drive? Jeg forsto ikke de siste linjene du skrev hva mente du med det? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg forsto ikke de siste linjene du skrev hva mente du med det? 6280027[/snapback] Skriv "lspci" og post resultatet her. Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg forsto ikke de siste linjene du skrev hva mente du med det? 6280027[/snapback] Skriv "lspci" og post resultatet her. 6280062[/snapback] lspci Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg forsto ikke de siste linjene du skrev hva mente du med det? 6280027[/snapback] Skriv "lspci" og post resultatet her. 6280062[/snapback] lspci 6280087[/snapback] Nabb. Skriv i terminal. Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Hvar det sånn du mente? Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Hvor finner jeg en terminal? (eg e ikke så flink med data og linux å sånne ting Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Er ikke vant med Suse, men det skal være et sted i menyen, eventuelt med høyreklikk (ihvertfall i xfce). Du bør finne den, for den er veldig viktig i Linux. Det er MYE som går gjennom terminal. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Fint at du har installert og vil lære linux! Terminal, eller console om du vil, ser ca. sånn ut; http://www.vmware.com/products/server/img/...S8_on_RHEL3.gif (Da tenker jeg på den sorte ruta med tekst inni) Hvis du ikke vet hva konsole er, noe som er den mest grunnleggede funksjonen i Linux. Så tror jeg ikke du skal knote så veldig mye med drivere. Lek og kikk litt rundt i Linux før du bestemmer deg for å legge inn drivere. Regner med at hvis kortet ikke fungerer direkte, så må du knote med ndiswrapper, som krever bittelitt mer kunnskap enn det du har. Ikke vær redd for å spørre om ting her på forumet. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Kanskje du kunne si hva laptopmodellen din heter, mer enn Packard-Bell that is, de pleier jo å ha et slags modellnummer i tillegg. Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Hura Jeg fant Terminalen men når eg skreiv inn ispci komme det bare "bash: ispci: command not found" Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Prøv å skifte til root(skriv su i terminalen, trykk enter og skriv inn rootpassordet), eller skrive /sbin/lspci NB! Du får ikke _se_ rootpassordet når du skriver, eller noen indikasjon på hvor mye du har skrevet. Endret 10. juni 2006 av JonJ Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Nei, det virket ikke det heller. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg har både SUSE 10.0 og SUSE 10.1 installert her hjemme, og jeg vet at /sbin/lspci finnes og kan skrives som vanlig bruker. Kan du fortelle oss modellnummeret på packard-bellen din? Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg hvet ikke numeret men det er en 13" ca 2kg kjøpt på siba betalte ca 8000kr for an men, det står at det er en EasyNote men, skal jeg bruke Gnome-terminal, Konsoll, terminalprogram - superbrukermodus eller X-terminal? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Gnome-terminal kan du godt bruke, superbrukermodus starter en terminal med rootrettigheter. Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Hva betyr rootrettigheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå