Digidice Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Jeg har et problem med hardisken min som er en WD Raptor 10.000rpm 36gb os disk. Problemet dukket opp etter windows ikke ville starte skikkeligt og jeg valgte repair i install menyen etter cd boot. Problemet er at disken leser veldig seint nå,tar lang tid og laste windows og programmer i windows. Det virker som ikke som harddisk cachen står på eller noe. Har sett at Write caching står på under disk properties. Har våre borti dette før og det endte med at jeg måtte reinstalere hele windows på nytt. Så har noen våre borti dette at disken loader og man høre den sliter ekstra mye. Har asus P4P800 SE hovedkort med intel chipset på. PS: Har også testet den i sisoft sandra 2007, og der kan jeg sammenligne den men den typen disk jeg har. Min får 19ms og orginal er 8ms søketid, + min får mye mindre mb/s Håper noen kan hjelpe meg. Endret 10. juni 2006 av Digidice Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Det er mulig at noen av filene i windows er dupliserte eller andre steder enn de skulle vært. Jeg ville reformatert disken og installert windows på nytt. Endret 10. juni 2006 av SN25P Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Det er mulig at noen av filene i windows er dupliserte eller andre steder enn de skulle vært. Jeg ville reformatert disken og installert windows på nytt. 6279500[/snapback] Takker for svar, men håper at det ikke trenger og komme til en reinstall. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Reinstallasjon av Windows løser _mange_ problemer, så jeg ville anbefalt det. Du kan jo evt prøve å få til om du klarer å få noe av innholdet på disken din over på en annen disk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Sjekk at disk(ene) kjører med DMA modus ( mode 5 eller høyere ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå