FullColor Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Leste på tom's hardware at intel d 805 var et supert kjøp til 130$ (800kr eller no på komplett) som man lett klokker til 4.0ghz. Hmmm okey tenkte jeg ja det hørtes fint ut..........leste videre og fikk høre at den utklasserte amd fx-60 og div dyreste\beste intel cpu'er. Hmmm det var da det slo meg. fx-60 er en dobbbel kjerne på 2.6ghz og athlon x2 4000+ er på 2.0ghz. Så fx-60 er naturlig vis bedre med sine 2.6ghz enn 4000+ med sine 2.0ghz, men ytelses indexen til amd (4000+) skal jo bety at den gir tilsvarende ytelse som en intel på 4000mhz !? Eller hva ?? Men tydelig vis ikke her på denne testen, har jeg misforstått eller blitt feilinformert helt eller, gir ikke den ytelses indexen til amd riktig ytelse tilsvarende intel ?? Det er ihvertfall det jeg har lest og blitt fortal og trodd hele tiden, synes jeg husker tilbake en test med en athlon 3000+ mot en intel på 3000mhz hvor amd var den soleklare vinner. Vel uansett vil noen venligst enligthen me Tror jeg ser nå at denne kanskje er litt feil posta altså på feil plass i forumet eller hva d nå enn heter, ja jeg vet Endret 10. juni 2006 av AllColer Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 PR-ratinga (Performance Rating) til AMD er hvor rask en Thunderbird måtte være for å gi lik ytelse. X2 4000+ på 2 GHz ville vært "lik" en 4GHz Tunderbird. Kan ikke direkte oversettes til Intel. Klokker lett opp til 4 GHz er vel litt å tro på julenissen, du skal ha rimelig god kjøling og gode komponenter og en god posjon kunskap. Og at den utklasser FX-60 har jeg vanskligheter med å tro på. Men den knuser jo det aller meste på ytelse/pris. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Intel prosessorar er så varme at det behøver god kjøling! Eg får ikkje min D 930 opp til 4 ghz med Zalman 7700-Cu. Så viss du skal klare 4 ghz på den CPUen, så må det nok gode kjølingar til.. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 hvor høyt en prosessor klokker kan man ikke, "jeg gjenntar" kan man IKKE, vite før man prøver den... også kommer den faktoren om hvem som klokker, det er ganske mange på forumet her som sikkert de fleste klokker litt forskjellig og sitter med forksjellige erfaringer... som gir forskjellige resultater. Toms hardware er vel ofte kritisert for ikke å være helt upartisk, men de er inne på noe når de sier 805n er mye for pengene... det er nemmlig den billigste dualcore prosessoren på markedet. som gir mye ytelse for pengene spesielt når klokket... når tharshan sier han ikke klarer å få sin 930 over 4ghz kan jeg fortelle at min går over 4.5(har ikke testet lengre) så kan man jo begynne å diskuterer hvorfor.. og det kan det jo være mange årsaker til, men hovedsakelig vil jeg si det er individuelle forskjeller mellom prosessorene som blir produsert... mvh Npvk Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Ja, som han seier... Prøvde berre å klokke CPUen min til 4,1 ghz og den klarte åstarte, men kom ikkje seg inn i biosen før det blei svart skjerm. Det på grunn av temperaturen. Den ligger på 75 grader på 4 ghz. Så det er derfor eg ikkje klarar å klokke den til meir enn 4 ghz. Ka slags kjøling har du då npvk_X? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Ka slags kjøling har du då npvk_X? 6279638[/snapback] om du ikke har vannkjølig så vil jeg anbefale å skaffe deg en skikkelig heatpipe kjøler. TT-Bigtyphoon er bra og billig... https://prisguiden.no/product.php?productId=34356 evt https://prisguiden.no/product.php?productId=41784 eller https://prisguiden.no/product.php?productId=29281 + ok vifte disse gir mye bedre temperaturer enn vanlige kjølere... jeg har selv en TT-bigtyphoon som jeg har klokket min D950 es til 5ghz screen med i vinter... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Ok, eg har tenk å kjøpe den TT big thypoon og AS5. Vil du si at dette vil gjere slik at eg klara 4,0 ghz, og kanskje meir? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) wow mange fine resultater her, har jo vært litt amd fan jeg da men nå begynner jeg og lure på om jeg er på feil side gitt, har dessuten et stramt budsjett. Og takk så mye for oppklaringa her Imponerans nok for meg dette her. Må nevne at den hadde en multi på 20!! og fsb på 133!! klokk klokk Her er linken til den artikelen jeg snakket om for dem som er interisert: http://www.tomshardware.com/2006/05/10/dual_41_ghz_cores/ Gleder meg til å se 3800+ EE med et top forbruk på bare 35w da, lurer på hvor langt man kan klokke den. Vis jeg bare får en amd på over 3.0ghz så smiler jeg. Og har sett at det e mange som har fått 3ghz med 89w's! såååå hmmmm. Må dessverre si jeg er blitt litt skremt bort fra intel i at med jeg har fått det generelle intrykket at amd er bedre på spill.......SPILL...hehe ja for det er jo et veldig overbevisende argument for meg da. Men selvfølgelig hvis man bare har en bra intel med masse rå kraft så kan den vel gjør spill like bra/eller bedre. Hmm tittet på de kjøle løsningene der, hadde tenkt til å ha den der zalman 9500. er ikke den bedre enn dem over, trodde det var lissom high end kremen av fløten når det kom til kjøling(zalman)? Endret 10. juni 2006 av AllColer Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Eg er ivertfall ikkkje fornøgd med zalman 7700-Cu. Nesten ikkje forskjell i det heile tatt... Men 9500 er heatpipes på, så den er såklart betre. Har tenkt å kjøpe TT big thypoon. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Er det nokon forskjell mellom LEDs verisjonen og den utan?(unntattlyset då) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå