jogrba Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei. Siden min består av annonser hvor brukerne kan sende e-post til hverandre, så jeg prøver å sende e-post fra serveren vha. JavaMail: String from = [email protected]; String to = [email protected]; SmtpClient client = new SmtpClient("localhost"); //smtp-server client.from(from); client.to(to); PrintStream message = client.startMessage(); message.println("Subject: Overskrift"); message.println("From: "+from); message.println("To: " + to); message.println(); message.println("Tekst"); client.closeServer(); Jeg får da: "sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts" Problemet er altså at serveren ikke vil sende e-post til e-postadresser som ikke slutter på domenet til nettsiden min. Dette er vel for at den ikke skal misbrukes til spam. Men hva skal jeg skrive som SMTP-server, noen som vet? Går det an å bruke ISP-tilbyder sin SMTP-server? (Jeg leier jo webhotell, så er det vanlig at slike webhotell-tilbydere bruker en spesiell ISP?) Eller må jeg gjøre endringer på serveren? Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Bruk host sin mail-server. Kjører du hjemmefra bruker du din ISP sin mailserver. Send mail til de du leier webhotell hos, så sier de nok hvilken adresse du skal bruke. Endret 10. juni 2006 av er@ser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå