Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"

Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

• 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12

Anbefalte innlegg

Utrolig god film, det må jeg si. Syntes det er for dumt at folk velger å dømme den etter hypen den har fått, og hvilke forventninger de hadde til filmen. Man bør heller ta filmen for hva den er, isteden for å tenke på hva som kunne ha vært annerledes. Skuespillet er på topp, historien er original, dristig, uforutsigbar, utrolig spennende, intelligent og nyskapende. Det er definitivd den beste superhelt filmen som er laget, ihvertfall av de jeg har sett.

10/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg latt filme synke litt her. For all del, filmen var veldig bra, uten tvil. Men jeg syntes den manglet det lille ekstra, og dessuten hadde jeg nok litt for høye forventninger, mtp på den overdrevne IMDb-ratingen. Ledger var enorm, han stjal hver eneste scene han var med i, men jeg syntes Bale skuffet, han fikk ikke så mye å spille på. Eckhart var så som så. Jeg likte thrillervinklingen den har, veldig Heat-inspirert. Begynnelsen var hvertfall enorm, med bankranet. Fikk gåsehud da The Joker viste seg for første gang. Og actionscenene var prima, hvertfall trailerscenen. Men jeg syntes filmen prøvde for hardt, og den prøvde å være for intelligent, noe som jeg ikke syntes passet inn skal jeg være helt ærlig.

Lenke til kommentar
Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den. [ 1 ] [1.82%]

Fordi..?

red: altså, hvorfor gir du den 1 uten å ha sett den?

1-tallet er antall stemmer. Jeg stemte nøytralt. Jeg stemte ikke karakteren en.

Lenke til kommentar

Synes det er litt snodig hvordan man enten bare MÅ elske eller hate denne filmen. Dessuten, det virker forøvrig som om at man er en ukritisk idiot som bare hører på hva Mr. Internett sier om man liker den, mens man er Einstein om man hater den.

Hva er galt med folk?

Jeg satt ikke akkurat og skalv av spenning på vei mot kinoen, men jeg så da frem til den. Bættmææn er tross alt en av mine favoritthelter. Jeg var klar over at den lå på #1 på IMDB's Top 250 (og skjønte at det måtte ha noe med hypen å gjøre), men klarte å bry meg fint lite om dette. Satte meg ned uten å forvente noe som helst (selv om at jeg regnet med den ville være bra), og så filmen med popcorn og en snodig form for energi-drikke med gul farge på boksen, som de solgte i kiosken. Først og fremst var filmen mye lengre enn jeg hadde trodd, noe jeg likte i dette tilfellet (den ble aldri kjedelig). For det andre var ikke Two Face den bad-guy'en jeg hadde forventet av ham tidligere (fattet ikke hvordan de kunne gjøre Dent ond nok da jeg så den første timen eller så) - men de gjorde en god jobb med å konvertere ham i løpet av filmens gang. For det tredje var filmen langt mer... vel, egentlig var den like seriøs som jeg hadde forventet. Men den var uansett en mye mer seriøs film enn de fleste superheltfilmer. Litt mer "samfunnskritisk".

For det fjerde var filmen i seg selv en knallsterk prestasjon fra både skuespillere og regissører. Ledger's død falt sjelden inn i hodet mitt i løpet av filmen (hvorfor i helvete skulle hans død ha noe med filmen å gjøre? Han døde jo tross alt ETTERPÅ).

Noen klager på at Gyllenhaal er stygg og alt mulig sånt tull, men dette er da bare flisespikkeri. Hun gjør en holdbar rolle, som - uten å være Oscar-materiale - ikke gjorde noe spesielt (i verken negativ eller positiv retning) for filmen.

Alt i alt synes jeg denne filmen er topp, og det er få måter den kunne vært gjort bedre. Jeg likte denne filmen veldig, veldig godt - og det har ingen ting med hypen å gjøre. Uansett, se å få den vekk fra #1 på IMDB Top 250 da, for helvete! Den plassen er reservert for viktigere filmer à la Gudfaren eller Star Wars (filmer som faktisk endret på ting i filmindustrien, og gjorde mer enn bare å underholde).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Den plassen er reservert for viktigere filmer à la Gudfaren eller Star Wars (filmer som faktisk endret på ting i filmindustrien, og gjorde mer enn bare å underholde).

Feil, den plassen er reservert den mest populære filmen blant imdb-brukerne. Og når det kommer til superheltsjangeren, så er jeg sikker på at TDK vil ha stor innflytelse. Hva det å endre på ting i filmindustrien angår, er det jo klart at en suksess av enorme proporsjoner som denne vil ha noe å si.

Lenke til kommentar
Da skal jeg endelig se TDK. Gleder meg virkelig, og jeg er sikker på at dette blir en flott affære :)

Det var tekniske problemer med salen, så visningen ble flyttet til i morgen. Just my bloody luck v_v

Og ja, Top 250 er den ultimate mannen i gata-lista, og får alt for mye respekt :)

Lenke til kommentar

Da var den endelig sett, og jeg må bare si at jeg er virkelig fornøyd med hvordan denne filmen var. Den får toppkarakterer i min bok, skulle gjerne sagt mer, men det må vente til senere. Akkurat nå må jeg bare roe ned og fordøye det hele litt. :p Men det var en massiv og fartsfylt opplevelse fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Uansett, se å få den vekk fra #1 på IMDB Top 250 da, for helvete! Den plassen er reservert for viktigere filmer à la Gudfaren eller Star Wars (filmer som faktisk endret på ting i filmindustrien, og gjorde mer enn bare å underholde).

Star Wars tidenes beste film? Makan til tøys.

Uansett, The Dark Knight er absolutt en god film. Jeg er fan av Frank Millers Batman, og synes Batman Begins var en flott film, selv om den tapte seg litt ved et nylig gjensyn. The Dark Knight er bedre, men den fortjener ikke all opphaussingen og alle sekserne den har fått i pressen. For meg er The Dark Knight en ganske klar femmer. Den starter veldig bra, går deretter litt i dvale etter åpningsscenene, og tas etterhvert fullstendig over av The Joker, som gjør en rystende sterk opptreden. Harvey Dent er også en bra karakter, men Batman selv er dessverre redusert til en litt latterlig figur, med overdreven bassrøst og en noe utrolig evne til å fordufte lydløst så fort noen snur seg vekk i et halvt sekund. Sånt funker i tegneserieruter, men ikke så godt i en film som prøver å være seriøs.

Filmen er til tider råspennende, men litt for ujevn. Ser fram til treeren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...