Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Flott film. Kan sikkert skrive masse mer men filmen var jo knall.

 

Men det var en liten mangel med den. Den feilen kalles PG13.

 

Måtte ta tilbake den stoore feilen med en liten mangel *går å banker hodet i veggen for å si at filmen hadde en stor feil*

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye mer hardcore enn dette kan det ikke få blitt :ph34r: Heftig film fortjener 1. plassen sin på imdb :roll:

 

Lurer på hva Christopher Nolan gjør videre nå. Om han skal lage flere ..uten den uerstattelige versjonen av Heath ledgers Joker :cry:

 

Så sykt digg at det meste av det useriøse, men sjarmerende drittet er vekk. Heftig hvor seriøst og badass de har fått det til denne gangen

Lenke til kommentar

Også nettopp kommet hjem :) Utmerket kino-opplevelse, selv om jeg var litt for trøtt. Ble litt kaos da de flyttet visningen til Prinsen, grunnet jordingsfeil :p men men.

 

Til selve filmen:

Det som sitter i meg nå, er at jeg må se den flere ganger for å dømme den ordentlig. Jeg er storfornøyd, men ikke overrasket. Jeg har nok lest for mange spoilere til å bli overrasket over selve handlingen i filmen. Det eneste som forbløffet meg var Heath Ledger, som overgikk forventningene mine så til de grader, og de var høye i utgangspunktet.

 

Men det er jo noe vi må diskutere:

 

Døde Harvey Dent? Virker nesten som Nolan(s) ikke klarte å bestemme seg om han(og joker egentlig) skulle dø, så de valgte mellomtingen: Kanskje død. Med Joker så virker det som de ville ha han med i en eventuell treer, noe som de jo ikke kan nå. Men TwoFace kan de jo bringe tilbake. De har helgardert seg på den måten.

 

Nolan har jo igjen sagt at han ikke planlegger å lage en oppfølger til. Men de setter jo helt klart opp til en oppfølger på slutten, ved å ikke avklare ting. En slutt som jeg kanskje fant litt...ja, kjapp.

 

 

Men ja, må nok se den igjen for å dømme den ordentlig.

Lenke til kommentar

Der sa du det . Hvertfall hvis han ikke har noen planer. så synes jeg de kunne gjort den lit mindre kjapp.

 

men for all del jeg ber ikke om noen tunge begravelses scener for Rachel og noen vise ord fra Morgan freeman.. :no:

 

 

Flott film. Kan sikkert skrive masse mer men filmen var jo knall.

 

Men det var en stooor feil med den. Den feilen kalles PG13.

Ville du gitt den 15 liZM :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Til den siste spoileren

 

 

Det var jo ganske så klart at de ville satse videre på jokeren. Gjør nesten vondt inne i kroppen min at det ikke kan gå, for jeg tror at det skal ganske så mye til for å overgå den prestasjonen. Det med Two Face kan gå begge veier. Han så temmelig så død ut, men det er jo tross alt en superheltfilm :) De snakka jo som om han skulle være død, men nok av badguys å ta av da så vi trenger nok ikke uro oss for en oppfølger

 

 

Og ja filmen må nok ses flere ganger. Vips så var 2 timer og 45min spist opp.

 

Jeg har et lite personlig hat for PG13 filmer som skal være mørke skjønner du. Er noe jeg har hengt meg opp i. Denne filmen har en svær fanbase som er godt over 18år. Men satt å tenkte på filmen nå og kom vel til at den tøyde strikken ganske langt. Var bare noen steder som man kunne tatt den litt over the top. Men herregud så fornøyd jeg ble den. Tror hatet mitt kom til overflaten etter jeg så Die Hard 4. Men det var en rask konklusjon av meg å si en stor feil. Burde vel ganske sagt det på en annen måte :) Nei når jeg sitter her tenker på den så vil jeg mer og mer gå å se den imorra igjen.

 

En liten mangel var vel det jeg burde sagt. Men sagt er sagt

Endret av disabled
Lenke til kommentar

Jaja... Heath Ledger spillte fantastisk, men resten av filmen var jo ikke så god? Eller har jeg sett en annen film enn alle andre

 

Det eneste grunnlaget jeg kan se som gjør at folk mener den er awesome er Heath Ledger, men sist jeg sjekket hadde han kun en bi-rolle? Eller stemmer ikke det?

 

Jævla mye pes for 30 minutter av 150 minutter med bra skuespill.

 

Edit: For all del, ganske god film i sin helhet, men ikke full-score. Blir 8/10 fra min side hvertfall, med god drahjelp av Ledger.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Ja denne filmen var ikke dårlig. Sånne filmer må man rett og slett bare se på kino for å yte rettferdighet. Men igjen så er dette kanskje litt farlig. 300 var konge på kino, men da man fikk se den flere ganger, så... plutselig var den ikke bra lengre. Jeg tviler på at TDK er helt sånn, men den er fortsatt desidert best på kino. Siden den er så lang, så vil jeg også påstå at den er mer enn bare en summer blockbuster som man ser på kino og hygger seg med, for så å leie på film og se igjen. Selv om at TDK er en "klar" 9.9/10 i min bok, tror jeg det blir lenge til jeg ser den igjen. Det er ingen film jeg bare setter på og skummer gjennom med lett sinn. Jeg synes faktisk denne filmen var så mørk, dyp og dyster at jeg virkelig må "låse meg inn" med den neste gang jeg skal se den. Uansett, en knallbra film, som lever opp til hypen og fortjener all suksessen.

 

Eyvindr: Ledgers tolkning av Jokeren er sterk, men det er slettes ikke bare derfor jeg liker den. Jeg liker den så godt, rett og slett fordi alt klaffer. Alt fra det tekniske til historien og karakterene klaffer. Man kan ikke spørre om mye mer enn det man får i The Dark Knight. Batman er en av mine to favoritt-superhelter. Den andre er The Punisher - nemlig fordi ingen av dem har noen superkrefter, og begge to er heller mørke karakterer som gjør det rette, men blir hatet for det allikevel. TDK er akkurat slik en Batman-film skal være, i mine øyne.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Fighting scenene var MMYE bedre i denne enn i Batman Begins. I batman begins er det bare surr og man ser kappa til batman flyr opp og ned helt inntil kameraet. Hører noen fighting lyder og ser raske klipp av folk somm detter i bakken oO Ikke at fighting scenene var så fryktelig gode i denne, men det meste slår hva jeg så i Begins :ph34r:

 

Er denne filmen roughly basert på tegneserien return of the dark knight ?*

 

*Heller The Dark Knight Returns

Endret av Moff
Lenke til kommentar

 

Jeg var forberedt på at Heath kom til å være fantastisk (og det var han), men det som overrasket meg mest var Aaron Eckhart!

Den aggressiviteten var perfekt for Twoface! Og du sympatiserte sånn med Harvey, noe pga at Bruce osv gjorde narr av han (genial skriving), og måten de introduserte måten han tar valgene sine pga av mynten var veldig lur. Altså, Dent var allerede ødelagt da han skjønte at Rachel kom til å dø, spør du meg. Men det var ulykken med ansiktet hans som tippet han over og fikk han besatt av 50/50 muligheten.

 

 

Denne filmen er den mest intelligente actionfilmen jeg noen gang har sett.

Endret av Compsognathus
Lenke til kommentar
Eyvindr: Ledgers tolkning av Jokeren er sterk, men det er slettes ikke bare derfor jeg liker den. Jeg liker den så godt, rett og slett fordi alt klaffer. Alt fra det tekniske til historien og karakterene klaffer. Man kan ikke spørre om mye mer enn det man får i The Dark Knight. Batman er en av mine to favoritt-superhelter. Den andre er The Punisher - nemlig fordi ingen av dem har noen superkrefter, og begge to er heller mørke karakterer som gjør det rette, men blir hatet for det allikevel. TDK er akkurat slik en Batman-film skal være, i mine øyne.

 

Tror egentlig mitt misnøye med filmen og hypen var at favorittskuespilleren min(Christian Bale) igjen skuffet meg stort, slik han gjorde i Batman Begins. Han har så veldig mye mer å gå på, men klarer tydeligvis det ikke i rollen som Batman. Men for all del, tror filmen faktisk vil vokse på meg når jeg ikke er så irritert på all hypen lenger.

Lenke til kommentar

Jeg var forberedt på at Heath kom til å være fantastisk (og det var han), men det som overrasket meg mest var Aaron Eckhart!

Den aggressiviteten var perfekt for Twoface! Og du sympatiserte sånn med Harvey, noe pga at Bruce osv gjorde narr av han (genial skriving), og måten de introduserte måten han tar valgene sine pga av mynten var veldig lur. Altså, Dent var allerede ødelagt da han skjønte at Rachel kom til å dø, spør du meg. Men det var ulykken med ansiktet hans som tippet han over og fikk han besatt av 50/50 muligheten.

 

 

Denne filmen er den mest intelligente actionfilmen jeg noen gang har sett.

 

 

Den og spoiler støttes.

 

Likte også hvordan de introduserte kallenavnet hans, og hvor godt det viste seg å klaffe, Aaron Eckhart ER filmens positive overraskelse.

Helten som blir til skurk på en egentlig veldig realistisk måte, godt å se at de klarte å ikke bare få en troverdig Joker til skjermen, men en god Two-Face også.

 

Lenke til kommentar

Da mangler det bareHEY CHILL - It's Mistah FruoyeezeeArnold next

Hvem er egentlig potensielle skurker i mulig fremtidlig oppfølger? Er ikke Colossus med

yay jeg er flink. fant liste

http://www.comicvine.com/batman/29-1699/enemies/

 

Kunne de ikke gjort mer ut av Scarecrow ? Hvertfall gjort han en smule mer badass ? Eller er det sån han skal være ?

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Fighting scenene var MMYE bedre i denne enn i Batman Begins. I batman begins er det bare surr og man ser kappa til batman flyr opp og ned helt inntil kameraet. Hører noen fighting lyder og ser raske klipp av folk somm detter i bakken oO Ikke at fighting scenene var så fryktelig gode i denne, men det meste slår hva jeg så i Begins :ph34r:

 

Er denne filmen roughly basert på tegneserien return of the dark knight ?*

 

*Heller The Dark Knight Returns

 

 

Eyvindr: Ledgers tolkning av Jokeren er sterk, men det er slettes ikke bare derfor jeg liker den. Jeg liker den så godt, rett og slett fordi alt klaffer. Alt fra det tekniske til historien og karakterene klaffer. Man kan ikke spørre om mye mer enn det man får i The Dark Knight. Batman er en av mine to favoritt-superhelter. Den andre er The Punisher - nemlig fordi ingen av dem har noen superkrefter, og begge to er heller mørke karakterer som gjør det rette, men blir hatet for det allikevel. TDK er akkurat slik en Batman-film skal være, i mine øyne.

 

Tror egentlig mitt misnøye med filmen og hypen var at favorittskuespilleren min(Christian Bale) igjen skuffet meg stort, slik han gjorde i Batman Begins. Han har så veldig mye mer å gå på, men klarer tydeligvis det ikke i rollen som Batman. Men for all del, tror filmen faktisk vil vokse på meg når jeg ikke er så irritert på all hypen lenger.

 

Bale er min favorittskuespiller også, og jeg anbefaler deg å virkelig å følge nøye med i scenene hans. Heath Ledger var veldig god i TDK, men jeg syns også Bale var minst like god. The Joker er en rolle alle skuespillere kan ha det morsomt med og eksperimentere med, men måten Bale har gått fram i å spille begge sidene av Bruce Wayne (den ekte, og playboyen) og Batman, er som tatt rett ut av noen av de beste Batmanhistoriene. Bale framstiller alle veldig godt, og alle virker troverdige og med dybde.

 

Jeg var også skuffet etter første gang jeg så BB, jeg hadde forventet mer av Bale som skapte slike fascinerende roller som Patrick Bateman. Jeg syns feks at det virket som han var på autopilot i alle samtalene sine med Alfred, som om han aldri virkelig var helt tilstede. Så skjønte jeg at det er det Bruce egentlig er! Tankene hans er alltid om hvordan han skal redde Gotham, og på en måte hevne foreldrenes død ved å gjøre byen til ett bedre sted slik faren hans drømte om.

Dette er også mye av grunnen til at jeg likte TDK så godt, fordi det bygget på videre på det Bruce forsøkte på i BB, han ville forandre byen og det klarte han, men nå må han innse at forandringer ikke alltid er bra, og at ting kanskje kommer til å bli mye verre før det blir bedre.

Bruce er en kontrollfreak og han prøver alltid å ha en plan. Han er ett logisk vesen, og det er derfor Joker byr på så mange problemer for han, siden hva Joker vil konstant forandrer seg, og han er kaotisk og helt uforutsigbar.

På slutten innser jo Batman at han må forandre sine metoder, og Bale bygger opp til dette helt utrolig godt syns jeg.

Lenke til kommentar

Skal se filmen i kveld og gleder meg masse. Men har et spm til dere entusiaster her.

Har hørt at mange syns det er rart filmen har fått 15-års aldersgrense fordi den er mørk osv. Så skal broren min være med å se filmen, han blir 13 i år (så han kommer jo inn med folk som er myndige).

 

Er det sånn at kinoen KAN nekte han å gå inn fordi filmen er litt "ekstra" mørk, selv om den har femtenårsgrense?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...