Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"

Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

• 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12

Anbefalte innlegg

Har kun lest den ene negative anmeldelsen, og utifra den virker som om Dotten og andre må belage seg på mer kaotisk slåssing og svak action. Men en ting jeg stusser på er at fyren var kritisk til Bale's svake prestasjon. Mye kan gå galt i TDK, men er det en ting jeg er sikker på er det at Bale har satt hjerte og sjel inn i denne filmen.

Anyways, bare bra å få lest de negative anmeldelsene og forhåpentligvis få senket forventningene litt. Dette må vel være den mest forhåndshypa filmen siden...? Kan noen som kan litt filmhistorie her dra en sammenlikning?

Utifra trailere og et par klipp så har denne filmen allerede overgått Batman Begins når det kommer til action og koreografi, så jeg tar akkurat det med knusende ro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser snittet på Rotten Tomatoes har steget til 88% og 80% hos Top Critics, og har fått en helhetlig vurdering:

Dark, complex and unforgettable, The Dark Knight succeeds not just as an entertaining comic book film, but as a richly thrilling crime saga.

Det var da litt tidlig.

Lenke til kommentar

Er vel lenge jeg har gledet meg slik til en film som jeg gjør med The Dark Knight. Må vel helt tilbake til Return of the King for å komme i nærheten.

Når Kevin Smith omtaler den som The Godfather II of super hero movies, ja, da må den være rimelig bra.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Hadde vært gøy å sett "The dark knight" på førpremiere! Noen som vet når de starter å selge førpremiere billetter i Oslo?

Jeg vet ikke, men vil gjerne finne ut av det.

Men hvis det er førpremiere noe annet sted Colosseum venter jeg heller til premieren.

Dette er en film jeg vurderer å vente utenfor kinoen for å få billett.

Siden jeg gleder meg sånn til denne filmen sendte jeg like så godt en mail til oslokino og spurte om litt info.

Her er det lille svaret jeg fikk:

"Hei! Det jobbes med en førpremiere Onsdag 23.juli, men det er ennå usikkert om vi får noen billetter til salg på denne forestillingen. Ellers blir første premiereforestilling natt til Fredag 25. juli kl 00.02. Anbefaler deg å følge med på våre nettsider, da informasjon om dette vil bli lagt ut der, samt når billettene blir lagt ut for salg, da dette ikke er fastsatt ennå."

Sannsynligvis er den førpremieren på onsdag 23. juli bare for presse og kjendiser, så jeg tviler på at deg går ann å få noen billetter til den. Men å få billetter til nattforestillingen 25. juli skal vel ikke bli så vansklig. Jeg gleder meg sinnsykt!

Lenke til kommentar

Jeg er invitert til pressevisningen om morgenen på onsdagen, men jeg vil heller se filmen i en større sal med bedre, høyere lyd, kompiser og bedre stemning. Ser ikke ut som SF Kino i Stavanger har planer om å legge ut billetter til salgs i forkant dog. Dårlig idè spør du meg.

Endret av Seonaith
Lenke til kommentar

Bah, jeg håper for guds skyld at det er visninger 0:02 på enten Nova eller Prinsen natt til fredag, og at det snart blir lagt ut billetter. Fant ut at fredag er den eneste dagen jeg har fri den uka :dribble: Kanskje sjefen vet jeg er batman-fantast...

Noen flere som skal se i Trondheim?

Lenke til kommentar
Hadde vært gøy å sett "The dark knight" på førpremiere! Noen som vet når de starter å selge førpremiere billetter i Oslo?

Men hvis det er førpremiere noe annet sted Colosseum venter jeg heller til premieren.

Sannsynligvis er den førpremieren på onsdag 23. juli bare for presse og kjendiser, så jeg tviler på at deg går ann å få noen billetter til den. Men å få billetter til nattforestillingen 25. juli skal vel ikke bli så vansklig. Jeg gleder meg sinnsykt!

Nope, VG gir ut noen gratis, les avisen fra 15.07. bl.a.

Og gjett hvem som har sendt inn forespørsel? :new_woot:

Lenke til kommentar

Nope, VG gir ut noen gratis, les avisen fra 15.07. bl.a.

Og gjett hvem som har sendt inn forespørsel? :new_woot:

Faen.. jeg har ikke vg fra i går! hva skulle man gjøre for å få billetter???

Endret av torgane
Lenke til kommentar

Jeg tror TDK lander på 94-95% når det meste er telt opp. Er spent å se på hva ratingen blir på IMDB, skulle ikke overraske om filmen går rett i top 10 ett sted denne helgen.

Man kan regne med at det er MASSEVIS Batman fanatikere der ute som har allerede gitt sin 10'er uten å ha sett filmen engang.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Satan, tror ikke jeg har sett en så høy rating på en film med over tusen votes. Lover godt. Men så tror jeg også fanboysa har enorme skylapper her også, fansen virker jævlig iherdig.

Å gjett om, og "verre" skal det bli, som nevnt tidligere, mange Batman fanatikere gir naturligvis en 10'er til denne før de har sett den.

Filmen har i tillegg gått opp til 94% på RT, tror den muligens klarer 95 - 96% når 40-50 anmeldelser til kommer inn.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

TDK har ny verdensrekord!

ingen film har tidligere spillt inn 18.5 million dollar ved midnatt (filmen hadde altså premiere klokken 00:01 "USA" tid)

Nærmeste er "Star Wars Episode III: The Revenge of the Sith" som klarte 16.9 millioner dollar ved midnatt..

Og ja.. 18.5millioner er altså BARE!! første (Midnatt) visning.. ikke de som kom utover natta.. BARE den første

http://www.newsarama.com/film/ap-0880718-d...ght-record.html

Noe sier meg den filmen kommer til å sette fler rekorder før helgen er over :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...