Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvorfor i all verden fikk den ikke topscore?

 

Leste du faktisk hva fyren skreiv? Det viktigste er ikke scoren, men anmeldelsen. Når han feks. sammenlikner Bale med Pacino i GF2, og ellers skryter uhemmet av alle filmens aspekter så lover dette meget godt. Nå har jeg ikke lest anmeldelser fra Rolling Stones før, så jeg aner ikke hvor de legger lista, men selve omtalen her var informativ og godt skrevet.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Ja jeg leste den, så ikke hva det var han ikke likte med filmen siden den ikke fikk 4 stjerner.

 

Det finnes massevis av filmer jeg ikke har gitt toppkarakter men som jeg har problemet med å finne noen utbredte feil med. I mine øyne starter ikke en film med en 10'er, og deretter minsker jeg karakteren etter antall ting jeg misliker med den.

 

Jeg blir storfornøyd hvis jeg kan gi TDK en 9'er, ettersom det er det jeg ga Batman Begins.

Lenke til kommentar
Nice! Nolan sier i intervjuet at vi får se mer av slossingen i denne.

 

Hører du det, Dotten? ;)

 

Utifra anmeldelse jeg har lest så vil denne her ha flott action. Og med Nolans manglende begeistring for CGI så tror jeg han hever action flere hakk og leverer som det suser på det området. Han er så talentfull at jeg vil bli veldig overrasket om han ikke får på plass actionbiten på et høyt nivå.

Lenke til kommentar

There really is no better way to describe The Dark Knight than to call it a great work of art because it transcends both the boundaries of comic book moviemaking and even the parameters of good filmmaking. (...) It isn't an overstatement to call The Dark Knight the most sophisticated and ambitious work of its kind(..)There are plenty of appropriate comparisons to other sequels its quality mirrors, if not possibly surpasses: Toy Story 2, The Empire Strikes Back, The Godfather Part II, etc.(...) What [Heath Ledger] does with The Joker is, quite frankly, nothing short of transcendent(...)

- IGN Movies, 10/10

 

Dark, grim, haunting and visionary, "The Dark Knight" is nothing short of brilliant, the best and scariest comic hero adaptation you are likely to see this summer season, and perhaps during the whole year. (...) Nolan has continued to sharpen his skills and now works at the top of his form. He is a unique director for whom bigger scale, larger budget, and more polished state-of-the-art special effects translate into all-around better picture; for most directors, it's usually the other way round. (...) The sinister Joker, splendidly and scarily played by Heath Ledger, who should receive a posthumous Oscar nomination, if not the award itself

- Emanuel Levy, A-

 

Det var visst ikke bare Peter Travers som likte filmen, nei. Blir spennende å se hvilke prosent filmen får på Rotten Tomatoes og Metacritic når flere anmeldelser kommer inn. :)

Endret av Seonaith
Lenke til kommentar

Guttene fra Joblo har fått sett filmen:

 

10/10

 

Yes, I loved THE DARK KNIGHT. It is a moody tale about the struggle of good and evil, and everything in between. I want to go on and discuss particular scenes that I found to be powerful, but I really think you need to go into it as fresh as possible.

 

Jeg har bare lest det siste avsnittet som vanlig siden jeg ikke vil ødlegge for mye av filmen, men det er en settning der som gjorde at jeg ble i veldig godt humør akkurat nå :)

 

Surprisingly the trailers which seem to give too much away, don’t really come close to revealing what happens throughout.

 

Sånt liker jeg å lese/høre, ser ut som om Nolan har klart å holde det meste for seg selv :D

Lenke til kommentar
Guttene fra Joblo har fått sett filmen:

 

10/10

 

Yes, I loved THE DARK KNIGHT. It is a moody tale about the struggle of good and evil, and everything in between. I want to go on and discuss particular scenes that I found to be powerful, but I really think you need to go into it as fresh as possible.

 

Jeg har bare lest det siste avsnittet som vanlig siden jeg ikke vil ødlegge for mye av filmen, men det er en settning der som gjorde at jeg ble i veldig godt humør akkurat nå :)

 

Surprisingly the trailers which seem to give too much away, don’t really come close to revealing what happens throughout.

In fact, this is one of the few superhero film that is absolutely Oscar worthy. This is as good of a Best Picture as any film could be.

 

Wow. :)

Lenke til kommentar
Så kommer selvsagt spørsmålet : Hvilken kino i Oslo er den beste? Med best mener jeg både bildekvalitet, lydkvalitet og lydtrykk. ( Ingen vits med THS godkjent sal med åtte-ti distinkte kanaler når de er for pysete til å skru opp volumet. )

Colosseum, er det i det hele tatt noen konkurrenter?

Lenke til kommentar
In fact, this is one of the few superhero film that is absolutely Oscar worthy. This is as good of a Best Picture as any film could be.

 

Litt skummelt å lese akkurat sånne ting, forventningene kan jo bli for store, men jeg sitter med følsen av at det ikke kommer til å bli tilfelle når det kommer til TDK.

 

Edit:

 

Kevin Smith har også fått sett filmen:

 

Without giving anything away, this is an epic film (and trust me: based on the sheer size and scope of the visuals and storytelling, that's not an overstatement). It's the "Godfather II" of comic book films and three times more earnest than "Batman Begins" (and fuck, was that an earnest film). Easily the most adult comic book film ever made. Heath Ledger didn't so much give a performance as he disappeared completely into the role; I know I'm not the first to suggest this, but he'll likely get at least an Oscar nod (if not the win) for Best Supporting Actor. Fucking flick's nearly three hours long and only leaves you wanting more (in a great way). I can't imagine anyone being disappointed by it. Nolan and crew have created something close to a masterpiece.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...