Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis det noen gang skal komme en B vs. S så må det jo være Nolan som står for regien...

 

Jeg liker Singer også, men hvis valget står mellom Singer og Nolan så er jeg ikke i tvil om hvem av dem jeg vil ha. Så tar man et skript skrevet av brødrene Nolan i sammerbeid med David S. Goyer så blir det bra :)

Lenke til kommentar
At Nolan er overlegen Singer er det liten tvil om. Men i Nolan's realistiske Batman-univers føles det utrolig feil å tvinge inn en fyr i trikot med superkrefter.

9262596[/snapback]

 

 

Realistiske? Det er nå fint lite realisme å spore i Batman Begins, som i alle andre superheltfilmer. Troverdige er nok et mer riktig ord å bruke. Hele settingen til Batman er urealistisk og ikke minst er mye av det som skjer i filmen urealistisk. Men Nolan makter å presentere urealistisk konsept og handling på en troverdig måte. Men Singer startet det hele med X-men, selv om Nolan har perfeksjonert troverdigheten langt mer.

 

Jeg lurer på om Nolan har bedret actionregien. Den var litt mangelvare i Batman Begins. Kanskje den nye drakten gjør det lettere å vise Batman i skikkelig kamp og ikke bare et mørke med masse *poff* *paff* lyder.

 

Hverken Nolan eller Singer har vel vist noen skikkelige actionscener, mulig med unntak av Wolverine sin kamp i X2.

 

De har sin styrke i det visuelle og stemningsmessige.

Lenke til kommentar

Du skjønner jo hvor jeg vil Mr. Dotten. Du vil aldri få noe 100 % realistisk med at en rikmannsønn kler seg ut som en flaggermus og tar rotta på onde menn med stormannsgale planer. Men i forhold til en mann med superkrefter som flyr rundt i rød/blå trikot så blir jo BB rene dokumentaren.

 

Singer, Spielberg, Polanski eller du kan godt få lov til å lage Batman vs Superman for min del. Men når Nolan er ferdig med sin lille trilogi så sier vi bye bye til han og lar noen andre skape sette sin visjon av vår helt ut i livet.

Lenke til kommentar
Du skjønner jo hvor jeg vil Mr. Dotten. Du vil aldri få noe 100 % realistisk med at en rikmannsønn kler seg ut som en flaggermus og tar rotta på onde menn med stormannsgale planer. Men i forhold til en mann med superkrefter som flyr rundt i rød/blå trikot så blir jo BB rene dokumentaren.

9278330[/snapback]

 

For meg vil det være større sannsynlighet for at et romvesen kommer på besøk og flyr rundt i trikot eller at mennesker skal mutere til å kunne helbrede seg selv enn at noen skal prestere å klare det mr. Wayne gjør. Det er til og med mer troverdig at Supermann har kappe (utenomjordisk kleskodeks vs. et menneske som går kledd som flaggermus) :)

 

Realisme er noe vi aldri må se etter i en tegneserieheltadapsjon. Men troverdighet bør man så absolutt satse på. Der er Nolan en mester.

Lenke til kommentar

wh1te har overtalt meg, Singer er faktisk ikke spesielt god. Når jeg tenker tilbake på X-Men og Usual Suspects så var det aldri regien som skilte seg ut, det var manusene og konseptene. Jeg hadde likt X-Men uansett, men likevel flokket jeg ikke til kinosalen da den tredje kom ut. Når det gjelder US så var den god pga manuset, og krevde ikke like mye av regissøren som Memento/Fight Club i samme "sjanger". De filmene er langt mer kompliserte å få til fra regissørstolen, men likevel føles de "tighter", slik som f eks alle Scorsesefilmer gjør.

 

Og Superman Returns har jeg innsett at jeg aldri vil se igjen. Jeg har så få gode minner fra den kinoturen at det er flaut.

Lenke til kommentar

Usual Suspects har jeg aldri helt skjønt hypen med. En litt over middels god film i mine øyne. Det samme med X-Men. Men Singer krediteres for å ha gjenopplivet tegneserieheltfilmene ved å ta et mer troverdig utgangspunkt. Noe genren trengte etter Batman-fadesen. Regien i SR var god den, men manusforfatterne burde Singer sparket for lenge siden. Men de er jo hans beste venner. Har aldri skjønt hvorfor folk har hypet Singer som den neste Spielberg.

 

Den siste X-Men filmen syntes jeg var den mest underholdende og den var det ikke Singer som stod bak. Men den er den minst likte blant publikum.

 

SR ser jeg fortsatt en gang i uken minst, dog er den i bakgrunnen da ungene setter den på hele tiden. Sammen med alle andre superheltfilmer. Bortsett fra Batman Begins, den finner de kjedelig. Men de har nå noe å se frem til når de vokser opp og setter pris på andre ting i filmer. Fantastic Four er jo den de setter mest på og den alle nabolagets unger liker best. Utrolig nok.

Lenke til kommentar

Wrong thread.

 

EDIT: Men jeg kan likesågodt bli med i diskusjonen nå som jeg er her.

 

Christopher Nolan har det med å få filmene sine troverdig, men det han er virkelig flink med er det emosjonelle, og å bruke det visuelle for å få det fram. Batman Begins virker som en mye dypere og mangefasettert film enn Superman Returns eller X-Men, og det er delvis på grunn av at Nolan får frem det mørke i Batman ved hjelp av det visuelle. Singer er mye mer gjennomsnittlig, det er ikke så mye mer som skjer enn det som er på overflaten, men han er flink, bare ikke like mye som Nolan.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...