Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"

Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

• 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sjonner ikke hvorfor folk vil ha Batman mer realistisk. Det er ikke serlig realistisk at en fyr kler seg ut fom en flaggermus for og sloss mot helt totalt sprøe folk. Nei, jeg likte det bedere når de ikke prøvde og gjøre det realistisk. Batman er eventyr og sånn burde det fortsette og være.

Lenke til kommentar

Det tjener karakteren bedre at det er mer realistisk. Realistiske historier har ofte mange flere lag enn eventyr, eventyr sikter hele tiden på å fortelle deg moralen. Batman egner seg ikke som eventyr. Superman er mer eventyr synes jeg.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Moral er jo selve essensen med Batman. Det er de moralske kvalene han streber med som gjør karakteren interessant. Akkurat det samme går for ordens skyld Supermann gjennom. Batman ble i sin tid skapt fordi man ville han en helt som var motsetning til Supermann.

Men de har begge sine kvaler og moralen er i aller høyeste grad det som skaper dybden i karakterene. Det som også gjør historiene hvor de to karakterene er sammen så utrolig bra også. To mennesker med samme mål, men forskjellig måter å nå det på.

Batman, gutten som hadde alt men opplevde at ondskapen tok fra han det mest dyrebare han hadde - foreldrene sine. Supermann er den ultimate innvandrer, han fikk aldri oppleve sine foreldre og vet derfor ikke hva han mistet, slik som Bruce Wayne opplevde det. Mannen av stål er i bunn og grunn fullstendig alene og må strebe med dette. At han bruker kreftene sine til godt fremfor ondt er langt fra et enkelt valg. Batman har hevnen å lene seg til, Supermann troen på at mennesket kan være godt. De to rollene utfyller hverandre helt perfekt.

Realisme er ikke noe man skal strebe etter i en slik film, for gjør man det for realistisk så avslører det hvor latterlig det hele egentlig er. Men det må være troverdig og man må ha seere med en viss fantasi. Nolan gjør det troverdig, men det er fortsatt langt fra realistisk. Men han prøver å forklare de små detaljene.

Men Mythbusters ville fortsatt revet filmen fra hverandre lett som bare det om de ønsket. Men troverdig gjør Nolan det, fordi han gjør Bruce Wayne mer menneskelig og gjenkjennelig.

Og det er i aller høyeste grad et eventyr, noe også Nolan behandler det som. Takk og pris, for han gjør det utrolig bra :)

Lenke til kommentar

Såklart er det elementer av eventyr i det, men det er det i alle filmer. Men Nolan gjør det til en realistisk historie, som betyr at man kan si "Det kunne skjedd i virkeligheten, hadde det ikke vært for A, B, C..." Det betyr for mer at det er mer enn Espen Askeladd.

Samtidig så er det de kvalene som gjør de nye Batman-filmene til noe mer enn eventyr. Protagonistene i eventyr er vanligvis endimensjonale, mens Batman Begins-serien gir Bruce Wayne et mer menneskelig ansikt, og flere lag. Dette gjør Nolan ved å gjøre serien mer realistisk.

Jeg skjønner jo at alt sammen bare er et eventyr, men akkurat Batman mener jeg at Nolan gjør det veldig bra med å gjøre filmene mer realistiske, siden det viser oss mer av det som er bra med serien, som er Batman.

Lenke til kommentar

Samtidig så er det de kvalene som gjør de nye Batman-filmene til noe mer enn eventyr. Protagonistene i eventyr er vanligvis endimensjonale, mens Batman Begins-serien gir Bruce Wayne et mer menneskelig ansikt, og flere lag. Dette gjør Nolan ved å gjøre serien mer realistisk.

Dette er helt i tråd med flere tegneserier av mannen. Og Nolan har ikke engang mer en skrapt overflaten når det kommer til Wayne kompleksiteten og de dillemmaene han står overfor. Men dette ble også til dels berørt i den første Batman filmen fra 89. Men det kommer helt klart mer fra Nolan og jeg gleder meg vilt til å se enda mer av Wayne.

Jeg mener fortsatt det ultimate og beste for fremtiden er en Nolan regissert Batman/Superman film noen år frem i tid. Gjort riktig kunne det bli en fatanstisk film.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-15355-1170714042_thumb.jpg

batvssupev0.jpg

batvssuppet8.jpg

bvswflogo1024hv3siggyst4.jpg

399302355a3379680704b581565020l.jpg

Den kuleste manip har jeg dessverre mistet (Batman tar strupetak på Supermann) og klarte selvfølgelig å fjerne fra mine vedlegg. Om noen har den takker og bukker jeg, finner den ikke igjen på nett.

Lenke til kommentar

ENDELIG litt nyheter..

Tim Booth sa i et intervju med en radiostasjon at han skulle være med i TDK.. noe som er gode nyheter

Tim Booth er vocalisten i bandet James og spilte Victor Zsasz i batman begins (en leiemorder for mafian som blir sent til Arkham og rømmer derfra sammen med de andre.. siste gang vi ser han i filmen er når han prøver å drepe filmens dårligeste karakter ute i the narrows)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...