Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Da mangler det bareHEY CHILL - It's Mistah FruoyeezeeArnold next

Hvem er egentlig potensielle skurker i mulig fremtidlig oppfølger? Er ikke Colossus med

yay jeg er flink. fant liste

http://www.comicvine.com/batman/29-1699/enemies/

 

Kunne de ikke gjort mer ut av Scarecrow ? Hvertfall gjort han en smule mer badass ? Eller er det sån han skal være ?

Tenker nok Deathstroke blir skurken i neste og blir ikke overasket om Talia dukker opp ser ikke bort i fra The Riddler heller.. man ikke som skurk.. mer som han er i bladene i dag.. en privat etterforsker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eyvindr: Ledgers tolkning av Jokeren er sterk, men det er slettes ikke bare derfor jeg liker den. Jeg liker den så godt, rett og slett fordi alt klaffer. Alt fra det tekniske til historien og karakterene klaffer. Man kan ikke spørre om mye mer enn det man får i The Dark Knight. Batman er en av mine to favoritt-superhelter. Den andre er The Punisher - nemlig fordi ingen av dem har noen superkrefter, og begge to er heller mørke karakterer som gjør det rette, men blir hatet for det allikevel. TDK er akkurat slik en Batman-film skal være, i mine øyne.

 

Tror egentlig mitt misnøye med filmen og hypen var at favorittskuespilleren min(Christian Bale) igjen skuffet meg stort, slik han gjorde i Batman Begins. Han har så veldig mye mer å gå på, men klarer tydeligvis det ikke i rollen som Batman. Men for all del, tror filmen faktisk vil vokse på meg når jeg ikke er så irritert på all hypen lenger.

 

Jeg har vært storfan av Bale siden Equilibrium, og likte han allerede i Shaft og American Psycho. Jeg synes han gjør en eksepsjonelt god Batman (den beste som er, så langt). Veldig kult at han gjør om stemmen når han er Batman. Det høres kanskje kunstig ut, men så er det jo kunstig også. Han gjør det for å ikke så lett bli gjenkjent, åpenbart nok. For meg holder det ikke med måten Superman gjør det. Tar av seg brillene og endrer på frisyren, så kjenner ingen ham igjen. Tull.

Slike små detaljer får filmen til å virke mer realistisk og "down-to-earth" - noe jeg liker veldig godt.

 

Hypen er også jeg ikke så begeistret for. Filmen fortjener jo suksessen, men det må da være måte på. Nå har omtrent samtlige av kjente og ukjente mennesker på Facebook, MSN, MySpace (osv) en eller annen form for TDK i kommentaren sin. Blir litt sånn "hey I liked him before he was cool!". :wee:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Hvem trur du hadde passa som Talia i filmen da? Må bli ei hot brunette i værtfall om det skal falle i smak for meg. Elsker talia karakteren i comic's

Vel var jo ryktet at hu skulle være med i TDK så er jo bare å se på hva fans foreslo for ett to årsiden..

Tar det i spoiler selv om det ikke er det ..

 

 

Emmanuelle Chriqui har vert nevnt en del..

emmanuellechriqui.jpg

 

Samme har Jennifer Connelly

jennifer-connelly.jpg

 

Kate Beckinsale er også ganske populær

Van_Helsing_-10_Kate_Beckinsale.jpg

 

 

 

Problemet er .. veldig mange av de som passer for Talia passer også til Selina Kyle..

Lenke til kommentar

Det har jo blitt sagt at dette skulle være en triologi, men det var før Legder døde.

 

Jeg fikk endelig sett denne filmen i dag, og må innrømme at alt dette oppstyret rundt filmen både når det gjelder anmeldere, og diverse IMDB-ratinger osv ødela filmen litt for meg.Mitt inntrykk av filmen er at den er bra men den fengslet meg ikke på samme måte som Batman Begins. Jeg skal uansett se den to-tre ganger til, slik at jeg kan sluke historien fullstendig i meg.

 

Legder var genial, og jeg må innrømme at Eckhart gjorde en meget god rolle. Bale har gjort bedre roller, ser ut som om han la mer sjel i Begins. Maggie Gyllenhaal eier Katie Holmes så det er sagt, hun spillte mye bedre. Og slutten, den rørte meg rett og slett...

 

 

Måten Batman ble behandlet på slutten var rett og slett skammelig. Nødvendig eller ei, en skam er det. Men som det blir sagt i filmen; "It's darkest before the dawn". Sitatet "Either you die as a hero, or live long enough to become the villian" kommer til å sitte i meg på samme måte som "Why do we fall"-sitatet fra Begins.

 

Lenke til kommentar

Jeg synes det kanskje hadde gjort seg bedre at den aller siste scenen med harvey / Two face, Comissioner med familie og Batman hadde vert på begynelsen også hadde vi fått 1 Week earlier eller noe i den dur OG SÅ Joker raner bank scenen. Slutten ble en smule bump eller nei. det er ikke det rette ordet :hmm:

Lenke til kommentar

Ingen dårlig idé, men spørs hvilken effekt det ville hatt på filmen. Men det er et bra forslag, ja ;) Lurer på hvordan du ville ha gjort slutten da...

 

Jeg ville likt Batman Begins med in medias res, der historien starter da Batman banker opp skurkene i kontainerene og så hadde han fortalt en del i fortid fram til dette punktet. Men, men...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

ja hadde vel vert vanskelig, å gi for eksempel jokeren en mer respektfull avslutning, i stedet for å la han henge opp ned i den kabelen. ved å enten runde det hele av på en elegant måte eller kjøre en mer solid cliffhanger. nevvah majnd. De jorde vel det beste :blush:

 

Det er noe ved Heath ledgers Joker som minner meg ekstremt på Prison Breaks T BAG ! Måten han driver å stikker ut tunga / Fukter leppene eller måten han har sine syke planer. Manipuleringa og at begge ikke har noe i mot å ta liv.

Nicholsen + T bag :love:

prisonbreak_l.jpgCulture%20Shock%20-%20The%20Joker-thumb.jpg

Endret av Moff
Lenke til kommentar

Best, movie, evar!

 

Kanskje lage eget topic der vi kan diskutere filmen uten spoilertags?

 

Uansett:

 

 

Var det bare jeg som la meg bakover i stolen for å ikke "dette ned" sammen med batman en av de første gangene han hoppet?

 

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar

Flott film. Jeg kan forstå hvorfor noen ønsket en R-film, men det er seriøst noe denne filmen klarer seg uten da jeg syntes vi (altså voksne) ikke bør være så egoistiske og ekskludere ungdommen fra å se filmen.

 

Det skjedde jo mer off-screen en on-screen i denne filmen. Likte det, ble holdt mye i mørket. Veldig spennende. Eckhart var knall. Dette er Batman jeg har vokst opp med. :)

 

 

Nå har jeg lest at den godeste Michael Caine visstnok hadde en scene med Jokeren (han ble visst så skremt av Ledger sin prestasjon at han glemte linjene sine). Var jo ikke å se i filmen, så om det stemmer så kanskje vi kan få enda noen flere scener i blu-ray utgaven?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fortsetter nå bare å kommentere filmen i denne tråden. Kom akkurat hjem fra en heller dårlig kinoopplevelse fra filmen jeg har gledet meg til i godt over et år. Filmen skuffa ikke, men ulempene med å være på kino er at hvem som helst kommer inn. I mitt tilfelle ble jeg sittende èn rad forran en gjeng psykisk tilbakestående som lo så og si konstant, uavhengig av situasjon i filmen. Til tider vurderte jeg sterk å forlate salen og se en senere forestilling. Men så inntraff den ene action-scenen og forbløffelsene etterhverandre som førte til at jeg ble sittende igjen med 10/10 likevel. En film som klarer å leve opp til hypen så til de grader som denne, skal man lete litt etter. Bare å glede seg til Nolans neste mesterverk som jeg håper inneholder Pingvinen, Catwoman og/eller The Ridler som villians..

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Flott film. Jeg kan forstå hvorfor noen ønsket en R-film, men det er seriøst noe denne filmen klarer seg uten da jeg syntes vi (altså voksne) ikke bør være så egoistiske og ekskludere ungdommen fra å se filmen.

 

Det skjedde jo mer off-screen en on-screen i denne filmen. Likte det, ble holdt mye i mørket.

 

Irriterte meg ikke et sekund over aldersgrensen. Jeg hadde en ønsket en enda dystrere Batman velkommen, men dette er så absolutt godkjent.

Det skjer en hel del ting i filmen som ikke egner seg for de yngre, men dette skjer jo som sagt off-screen. Jeg følte at dette underbygde filmens stil framfor å være noen ulempe, man trenger tross alt ikke å få alt dyttet i trynet på Saw-vis.

Lenke til kommentar
Det er noe ved Heath ledgers Joker som minner meg ekstremt på Prison Breaks T BAG ! Måten han driver å stikker ut tunga / Fukter leppene eller måten han har sine syke planer. Manipuleringa og at begge ikke har noe i mot å ta liv.

Nicholsen + T bag :love:

T-bag kan jeg faktisk forestille meg som en Joker! :D

Lenke til kommentar
Off, nå har jeg ingen andre filmer å glede meg til. The Dark Knight var himmelsk. Gi meg en Blu-ray release med masse av ekstramateriale asap, please.

 

Nja, Hellboy 2 var temmelig bra. Du har den å vente på. Wanted overrasket meg, den var sikkelig morro så lenge du ikke ser på den som en tegneserie addaptsjon.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...