Petterahl Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Heter det overigår eller i forgårs? Jeg mener at det heter i forgårs, men noen kompiser av meg er bombe sikker på at det heter overigår.. Jeg mener overigår er idag Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Forgårs, men det er nok ulikt fra dialekt til dialekt. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ikke over i morgen, nei.. "I overmorgen skal jeg ditt og datt".. Selv sier jeg faktisk "førda'n" (="førdagen") om forgårs.. Men det er vel på grunn av dialekta mi.. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg mener overigår er idag 6278849[/snapback] "Overigår" er ingenting. Forgårs = dagen før gårsdagen. Over i morgen = dagen etter morgendagen. Lenke til kommentar
andm Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Over i morgen = dagen etter morgendagen. 6278892[/snapback] Rett det til «overmorgen» eller «overimorgen». Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 har ikke hørt om overigår før jeg leste her.. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 har ikke hørt om overigår før jeg leste her.. Ikke jeg heller. Da heter det forgårs. Dette var en enkel diskusjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå