Gå til innhold

X1800XT vs 7900GT ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kortene ligger vel ganske likt i ytelse. Så sånn sett er vel ATI kortet bedre i og med at det er billigere.

 

Men er jo bare å søke litt på nett og huske på at 7900gt har omtrent likt ytelse med 7800GTX (men bruker litt mindre strøm).

 

Da kan du og finne ut hvor den ene er bedre enn den andre, og det gjør det kanskje lettere å finne ut hvilket kort du vil ha.

Lenke til kommentar

Når det gjelder støy og strømforbruk trekker 7900GT det lengste strået samt det har et høyere overklokkings potensiale, men X1800XT har en IQ fordel med vinkel uavhenig AF med mindre shimmering og mulighet for å kjøre MSAA med FP HDR. Langt høyere dynamic branching ytelse (en viktig funksjon i SM3.0) og flere HDR formater kan også vise seg å komme godt med i fremtiden.

Lenke til kommentar
Når det gjelder støy og strømforbruk trekker 7900GT det lengste strået samt det har et høyere overklokkings potensiale, men X1800XT har en IQ fordel med vinkel uavhenig AF med mindre shimmering og mulighet for å kjøre MSAA med FP HDR. Langt høyere dynamic branching ytelse (en viktig funksjon i SM3.0) og flere HDR formater kan også vise seg å komme godt med i fremtiden.

6280606[/snapback]

 

Saa paa teknologi siden er x1800xt aa anbefale?

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så yter de omtrent likt. Et par fps i skillnad her og der, men stort sett ganske likt. Som sagt er x1800xt både varmere og krever mer av din PSU. Jeg har lest diverse tester av 7900gt som slår fast at det generelt yter bedre enn x1900gt og x1800xt. Så er det jo spørsmål om drivere også, skal du feks bruke Linux er vel omtrent ATI uaktuelt?

 

Leste akkurat en test av driverheaven.net som sa at 7800gtx 512 > x1800xt 512, så skulle tro at 7900gt 256 > x1800xt 256 :p

 

http://www.driverheaven.net/reviews/780051.../conclusion.htm

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det så yter de omtrent likt. Et par fps i skillnad her og der, men stort sett ganske likt. Som sagt er x1800xt både varmere og krever mer av din PSU. Jeg har lest diverse tester av 7900gt som slår fast at det generelt yter bedre enn x1900gt og x1800xt. Så er det jo spørsmål om drivere også, skal du feks bruke Linux er vel omtrent ATI uaktuelt? 

 

Leste akkurat en test av driverheaven.net som sa at 7800gtx 512 > x1800xt 512, så skulle tro at 7900gt 256 > x1800xt 256 :p

 

http://www.driverheaven.net/reviews/780051.../conclusion.htm

6290031[/snapback]

 

sjekk komplett der er x1800xt 512MB utgaven på tilbud, jeg ville gått for ATI, pener grafikk uten tvil.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det så yter de omtrent likt. Et par fps i skillnad her og der, men stort sett ganske likt. Som sagt er x1800xt både varmere og krever mer av din PSU. Jeg har lest diverse tester av 7900gt som slår fast at det generelt yter bedre enn x1900gt og x1800xt. Så er det jo spørsmål om drivere også, skal du feks bruke Linux er vel omtrent ATI uaktuelt? 

 

Leste akkurat en test av driverheaven.net som sa at 7800gtx 512 > x1800xt 512, så skulle tro at 7900gt 256 > x1800xt 256 :p

 

http://www.driverheaven.net/reviews/780051.../conclusion.htm

6290031[/snapback]

 

Så er det vesentlig forskjell på 7800 gtx og 7800 gtx512 MB. Den er klokket høyere og yter bedre, og igjen koster mer. 7900 yter som en 7800 gtx ca. Ett par prosent eller noe slikt bedre.

Lenke til kommentar

"The Radeon X1800XT on the other hand does crank out quite a lot of heat and as a result the reference cooler is quite large, due to its dual slot design. Choosing between the two is certainly a difficult task and I myself have found it very hard. However, at the end of the day I think the GeForce 7900GT would be my first choice for the simple reason that it is newer and availability is excellent. NVIDIA has certainly pulled their thumb out as their current generation and pervious generation of graphics cards have been very good. For a while there I found myself easily recommending ATi based products, the decision is not longer that easy!"

 

 

http://www.legionhardware.com/document.php?id=542&p=9

Endret av fflex
Lenke til kommentar

OT: Flate nå er jeg forbannet på komplett. Plutselig etter en 2 ukers tvil setter de opp x1800xt 256 2-300kr. Jeg kjøpte det da, i god tro om at det ikke gikk ned igjen. Men nå Kunne jeg fått 512versjonen for lik pris!

 

OnT: x1800xt er et godt kjøp. Har hatt mitt i en 2-3 uker nå og er godt fornøyd. Eneste jeg irritereres grenseløst over er at jeg tror det er slike instillinger som settes inn. Når jeg bruker camera så det krever mye av grafikkkortet, tror jeg at det automatisk setter vifta til et høyere turtall, som igjen fører til at det kommer irriterende lyder fra grafikkkortet. Noen inspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...