Gå til innhold

Brenne mp3 filer

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er sikkert lettfor de fleste men jeg er helt ny i linux. Har ubuntu 6.0.3 (eller hva den heter)

Når jeg prøver å brenne mp3 filer får jeg denne feilmeldingen i K3b "Kunne ikke håndtere følgende filer siden formatet ikke er støttet"

I GnomeBaker: "The plugin to handle a file of type audio/mpeg is not installed"

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få dette til å funke? Regner med at det er et tileggsprogramm som ligger inne i synaptic jeg må installere?

Endret av Jorsalfar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Dette er sikkert lettfor de fleste men jeg er helt ny i linux. Har ubuntu 6.0.3 (eller hva den heter)

Når jeg prøver å brenne mp3 filer får jeg denne feilmeldingen i K3b "Kunne ikke håndtere følgende filer siden formatet ikke er støttet"

I GnomeBaker: "The plugin to handle a file of type audio/mpeg is not installed"

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få dette til å funke? Regner med at det er et tileggsprogramm som ligger inne i synaptic jeg må installere?

6277908[/snapback]

I de fleste openSource linux så er ikke .mp3 et format som distroen kjenner til fra boksen. Du må laste ned apps. for og kunne kjøre og brenne dette filformatet.

Lenke til kommentar
at noen får till Linux i det hele tatt skjønner jeg ikke :wow:

6277990[/snapback]

Tja, er ikkje så vanskelig, siden bortimot allt er godt dokumentert i wiki.ubuntulinux.com

Men desverre så er jo dei fleste for lat til å lese dokumentasjonen.

Ein annan ting er at støtten for ufrie format varierermykje frå distro til distro. T.d. arch har stort sett codecs for allt i pakkesystemet,menst debian/u(k)(x)buntu har valgtå ikkje ta med desse pakkane.

Lenke til kommentar
at noen får till Linux i det hele tatt skjønner jeg ikke :wow:

6277990[/snapback]

Det finnes hjelpeprogrammer som hjelper deg med å installere de tingene nybegynnere ofte ikke vet hvordan de gjør/hva programmene heter.

Er jo det samme som å f.eks si:

"du må installere divx codec i windows for å spille av divx"

er bare et annet navn for det.

En stor fordel med Linux her er at du ikke trengre å lete rundt på internet for å finne det du leter etter.

Dessuten, når codecs er lagt til så funker stort sett alt!

Hovedproblemet ligger vel i at det meste er lukket og det at de fleste Linux-miljøer ikke liker å legge til propriære koder, selv om det finnes untak som Mepis og kommende Freespire.

Hadde alt vært open-source på den andre siden... tenk så greit alt hadde funket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...