ntec Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 hvis jeg har adressen: http://www.ntec.no/index.php?p=gjestebok for å hente ut 'p' bruker man $_GET['p'] - hvordan henter jeg ut domenenavnet, i dette tilfellet ntec.no? - og hvordan henter jeg ut filnavnet, her index.php? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 kjør denne koden: <?php echo '<pre>'; print_r($_SERVER); echo '</pre>'; ?> så kanskje du finner et element i $_SERVER som har det du ber om. ellers kan du sikkert bruke $_SERVER['REQUEST_URI'] og manipulere denne litt Lenke til kommentar
Peter Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 $_SERVER['SERVER_NAME'] om jeg husker riktig... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) parse_url() Endret 12. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
playahead Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 parse_url er rett ja dersom du allerede har en url å parse. Dersom du ikke har den henter du den med $host = $_SERVER["HTTP_HOST"]; // www.ntec.no $path = $_SERVER["SCRIPT_NAME"]: // /index.php Så får du fjerne www. og / med replace dersom du ikke vil ha de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå