Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med Gateway på hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

jeg bruker trådløs tilkobling for å videreføre internett fra min stasjonære til laptopen min. (vet det er bedre med trådløs brebåndsrouter, men det har jeg ikke råd til.)

jeg har etterhvert begynt å regne meg som god nok til å få ting til å virke hjemme, men nå har det blitt problemer jeg ikke klarer å løse. (ikke bra for egoet mitt :( )

laptopen kommer seg på nett, men bare vanlig internett virker. f.eks. msn, eller Trackmania, kommer seg ikke på nett. med trackmania, så er det bare en sånn "vanlig" proxy error feilmelding som kommer opp, (sier ikke akkurat mye :roll: )

men msn har jo sånn en fin feilsøkingsgreie, som har holdt meg unna mye bry før.

denne gangen hjalp den ikke, foruten at den sier at den tror at gateway er frakoblet.

jeg har prøvd å styre med IP adresser osv, men har kun fått det til å virke en "gang" av gangen. skrur jeg laptopen av og på igjen, så er det rimelig sikkert at feilen er tilbake. dette har sikkert noe å si med at jeg bruker laptopen på skolenettet, dog bruker jeg kablet nett der, og ikke skrur av laptopen ellers.

jeg er nødt til å slette og så sette nettet opp igjen for å få det til å virke igjen etter at dette har skjedd, mener jeg, jeg har ikke brydd meg med dette hver dag den siste uka.

jeg har forstått det slik at min stasjonære PC er gateway, er dette feil?

noen tips/hjelp?

Stoffi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...