eiriku Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei, Har kjøpt et hovededkort ASUS N4L-VM DH med 1 stk IDE og 2stk S-ATA tilkoblinger. Fra fær har 2stk IDE hardisker og 1stk IDE DVD-brenner som jeg vil fortsette å bruke. Har ingen S-ATA komponenter forløpig. Hvordan bør/kan jeg koble dette på samme kabel? Den ene IDE disken skal kjøre OS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei, Har kjøpt et hovededkort ASUS N4L-VM DH med 1 stk IDE og 2stk S-ATA tilkoblinger. Fra fær har 2stk IDE hardisker og 1stk IDE DVD-brenner som jeg vil fortsette å bruke. Har ingen S-ATA komponenter forløpig. Hvordan bør/kan jeg koble dette på samme kabel? Den ene IDE disken skal kjøre OS. 6277811[/snapback] Du kan kun ha 2 ting på 1 IDE kabel. F.eks 2 HDD's - man da må den ene settes til 'slave' (vanligvis en jumper på HDD'en). Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hei, Har kjøpt et hovededkort ASUS N4L-VM DH med 1 stk IDE og 2stk S-ATA tilkoblinger. Fra fær har 2stk IDE hardisker og 1stk IDE DVD-brenner som jeg vil fortsette å bruke. Har ingen S-ATA komponenter forløpig. Hvordan bør/kan jeg koble dette på samme kabel? Den ene IDE disken skal kjøre OS. 6277811[/snapback] hvis du har bare en IDE port, så har du egentlig liten problem. du kan ha 2 enheter pr. IDE kanal. da må du nesten velge om du skal kjøre 2 HD eller 1 HD og DVD brenner..... eller må du kjøpe SATA til IDE konverter og da kan du kjøre alle dine nåværende enheter, men da opptar du en SATA port. det beste hvis du vet at du skal ha disse IDE HD kjøpe en IDE kontroller..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå