tigergutten Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Fikk rimelig aggressiv spyware på maskinen (kjører spyware blocker, stopper, fjerner (ad aware/spybot), men inn kom den lille dritten anyway. Etter litt heftig aktivitet fikk jeg fjernet det som programmene finner... men... noe ligger igjen i explorer. Når jeg starter explorer prøver den å gå inn på en "sikkerhets-side".. endring av "home" til f.eks vg.no blir kjapt tilbakestilt. Så kommer mitt spørsmål: kan jeg fjerne/reinstallere Internett Explorer på maskinen for å bli kvitt dette? Noen som kjenner til problemet Lenke til kommentar
berxter Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Legg ut en HijackThislogg. Du finner link i signaturen til Zjulik, eller hos www.merijn.org. Bernt K Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) takker for svar, logg kommer her: -------------------- Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 09:48:54, on 10.06.2006 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Endret 11. juni 2006 av tigergutten Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Huff. Dagens 2. dcomcfg og klokken er bare ti Slik ser styggedom ut i form av en kjørende prosess hos deg: C:\WINDOWS\system32\dcomcfg.exe Det er dessverre ikke så enkelt som bare å slette den filen. Her er en annen tråd med samme problem. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...560&hl=+dcomcfg Følg alle berxters råd i innlegg 2, og post så en ny logg. Det er litt andre ting du har og, men vi tar en ting av gangen. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hehe, zjulik, ser ut til at dcomcfg er din nemesis Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Godt jeg bare klipper og limer inn andres innlegg Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Setter stor pris på tips, igjen takk. Den linken du la opp fungerte ikke, men fant den jo lett med dine tips Har nå kjørt smifraudfix, og ser ut som om den har den ja.. (fikk ikke kjørt den i safe-mode). Har etter dette kjørt spybot og adaware, og her er loggen etter dette (finner du noe igjen nå da?): ------- Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 21:39:41, on 11.06.2006 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: Endret 12. juni 2006 av tigergutten Lenke til kommentar
berxter Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hvorfor fikk du ikke kjørt SmitFraudfix i safe mode? Unzip hele greia til f eks desktopen; restart i safe mode, kjør smitfraudfix.cmd, velg alternativ 2 (clean). Bernt K Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Passord problemer... Dersom du leser loggen, ser du noe annet igjen da? Jeg fikk kjørt det, og for meg ser det ut som om den fjernet det meste Endret 11. juni 2006 av tigergutten Lenke til kommentar
berxter Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Åja: O4 - HKLM\..\Run: [ce07b556.exe] C:\WINDOWS\system32\ce07b556.exe O4 - HKCU\..\Run: [ce07b556.exe] C:\Documents and Settings\okaa\Lokale innstillinger\Programdata\ce07b556.exe O4 - HKCU\..\Run: [Rcwl] "C:\DOCUME~1\okaa\MINEDO~1\CURITY~1\ping.exe" -vt yazr O4 - HKCU\..\Run: [Jeogaycp] C:\Documents and Settings\okaa\Programdata\?icrosoft.NET\??rvices.exe O20 - Winlogon Notify: winjyp32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\winjyp32.dll Du kan jo prøve å fixe dem med HJT og en dose SpyBot, og slette filene de kaller: C:\WINDOWS\system32\ce07b556.exe C:\Documents and Settings\okaa\Lokale innstillinger\Programdata\ce07b556.exe C:\DOCUME~1\okaa\MINEDO~1\CURITY~1\ (hele folderen) C:\Documents and Settings\okaa\Programdata\?icrosoft.NET (hele folderen) C:\WINDOWS\SYSTEM32\winjyp32.dll men jeg frykter at du må ha administratorrettigheter på maskina. Smitfraudfix klarer ikke å gjøre jobben sin totalt i normal mode, og det er ting her som ikke er Smitfraudrelatert. Du får nok fikse opp i passordproblemet.... Bernt K Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Fikk nå tilgang, og la samtidig inn PestPatrol.. fant litt ekstra. Virker nå som mesteparten er borte.. hope so. Takk for tips Bernt Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Virker nå som mesteparten er borte.. hope so. Den beste garantien du kan få for å få svineriet igjen er å være fornøyd med at "mesteparten er borte". Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Virker nå som mesteparten er borte.. hope so. Den beste garantien du kan få for å få svineriet igjen er å være fornøyd med at "mesteparten er borte". 6296681[/snapback] Regner med at du forstod at det var en setning for "jeg tror jeg har blitt kvitt alt".. Iallefall, det ser ikke slik ut. Når jeg starter Internet Explorer så får jeg diverse poker-pop-ups... Etter manuell sletterunde og kjøring av ad-aware, spybot, pestpatrol og ccleaner ser det slik ut: Running processes: ***Fjernet*** Tips anyone?? Endret 21. juni 2006 av tigergutten Lenke til kommentar
berxter Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Åja:O4 - HKLM\..\Run: [ce07b556.exe] C:\WINDOWS\system32\ce07b556.exe O4 - HKCU\..\Run: [ce07b556.exe] C:\Documents and Settings\okaa\Lokale innstillinger\Programdata\ce07b556.exe O4 - HKCU\..\Run: [Rcwl] "C:\DOCUME~1\okaa\MINEDO~1\CURITY~1\ping.exe" -vt yazr O4 - HKCU\..\Run: [Jeogaycp] C:\Documents and Settings\okaa\Programdata\?icrosoft.NET\??rvices.exe O20 - Winlogon Notify: winjyp32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\winjyp32.dll Du kan jo prøve å fixe dem med HJT og en dose SpyBot, og slette filene de kaller: C:\WINDOWS\system32\ce07b556.exe C:\Documents and Settings\okaa\Lokale innstillinger\Programdata\ce07b556.exe C:\DOCUME~1\okaa\MINEDO~1\CURITY~1\ (hele folderen) C:\Documents and Settings\okaa\Programdata\?icrosoft.NET (hele folderen) C:\WINDOWS\SYSTEM32\winjyp32.dll Bernt K 6288953[/snapback] Siterer meg selv, her. Start HJT, do a scan only, sett hake ved de 04 og den 020greia, lukk alle nettleservinduer (dette også!) og klikk fix checked. Så restarter du i safe mode og sletter de 5 filene som nevnt. Hvis de ikke vil vekk laster du ned Killbox og bruker den; velg delete on reboot. Da bør vi nærme oss målstreken. For å sjekke hva som evt står igjen er det lite som slår Panda Activescan. Husk å kjøre ccleaner like før Panda. Legg så ut en fersk HJTlogg sammen med Pandaloggen. Bernt K Endret 15. juni 2006 av berxter Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Virker nå som mesteparten er borte.. hope so. Den beste garantien du kan få for å få svineriet igjen er å være fornøyd med at "mesteparten er borte". 6296681[/snapback] Regner med at du forstod at det var en setning for "jeg tror jeg har blitt kvitt alt".. Iallefall, det ser ikke slik ut. Min kanskje litt vel spydige kommentar var bare ment som et generelt hjertesukk til den som måtte nøye seg med å "tro" at alt er i orden, og la det være med det. Har du hatt styggedom inne, skal du forsikre, dobbeltforsikre og trippelforsikre deg om at alt er rent ved å kjøre alle de testene som først avslørte skiten, minst et par ganger om igjen, med omstart i mellom. Søppelet vi arbeider med her er som jordrotter. Dytt dem ned i et hull og lukk hullet, så graver de seg opp et annet sted. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Ny logg, etter masse arbeid... har fjernet mange ting som ikke disse spyware programmene klarte å fjerne, men som panda scan klarte å finne... nå håper jeg snart at jeg nærmer meg slutten.. Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 17:53:38, on 21.06.2006 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe C:\Programfiler\Lenovo\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe C:\Programfiler\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe C:\Programfiler\Citrix\ICA Client\ssonsvr.exe C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe C:\Programfiler\IBM ThinkVantage\Rescue and Recovery\rrservice.exe C:\Programfiler\IBM ThinkVantage\Common\Scheduler\tvtsched.exe C:\Programfiler\ThinkVantage\SystemUpdate\UCLauncherService.exe C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe C:\Programfiler\IBM ThinkVantage\Common\Logger\logmon.exe C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\SvcGuiHlpr.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\AcMurocHlpr.exe C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe C:\Programfiler\Lenovo\HOTKEY\TPHKMGR.exe C:\Programfiler\Lenovo\HOTKEY\TpWAudAp.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\UpdateService\issch.exe C:\Programfiler\ThinkVantage\AMSG\Amsg.exe C:\PROGRA~1\Lenovo\LENOVO~2\LPMGR.exe C:\Programfiler\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\cssauthe.exe C:\Programfiler\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe C:\Programfiler\PestPatrol\PPControl.exe C:\Programfiler\PestPatrol\PPMemCheck.exe C:\Programfiler\PestPatrol\CookiePatrol.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe C:\Programfiler\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe C:\Programfiler\Lenovo\Bluetooth Software\BTTray.exe C:\Programfiler\Tivoli\CDP_for_Files\FilePathSrv.exe C:\PROGRA~1\MICROS~3\rapimgr.exe C:\Programfiler\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\pwmgre.exe C:\download\spyware programs\hijackthis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.vg.no/ R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\Programfiler\Lenovo\HOTKEY\TPHKMGR.exe O4 - HKLM\..\Run: [TPWAUDAP] C:\Programfiler\Lenovo\HOTKEY\TpWAudAp.exe O4 - HKLM\..\Run: [PMHandler] C:\WINDOWS\SYSTEM32\PMHandler.exe O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKLM\..\Run: [suScheduler] C:\Programfiler\ThinkVantage\SystemUpdate\UCLauncher.exe /SCHEDULER O4 - HKLM\..\Run: [iSUSPM Startup] c:\PROGRA~1\FELLES~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup O4 - HKLM\..\Run: [iSUSScheduler] "c:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start O4 - HKLM\..\Run: [AMSG] C:\Programfiler\ThinkVantage\AMSG\Amsg.exe O4 - HKLM\..\Run: [LPManager] C:\PROGRA~1\Lenovo\LENOVO~2\LPMGR.exe O4 - HKLM\..\Run: [cssauthe] "C:\Programfiler\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\cssauthe.exe" silent O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programfiler\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe O4 - HKLM\..\Run: [ACTray] C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe O4 - HKLM\..\Run: [ACWLIcon] C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe" O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe O4 - HKLM\..\Run: [Mouse Suite 98 Daemon] ICO.EXE O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\Programfiler\PestPatrol\PPControl.exe O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\Programfiler\PestPatrol\PPMemCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [CookiePatrol] C:\Programfiler\PestPatrol\CookiePatrol.exe O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe" O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programfiler\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe" O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ? O4 - Global Startup: CDPforFilesSrv.lnk = C:\Programfiler\Tivoli\CDP_for_Files\FilePathSrv.exe O8 - Extra context menu item: &Google-søk - res://c:\programfiler\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html O8 - Extra context menu item: &Oversett engelsk ord - res://c:\programfiler\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000 O8 - Extra context menu item: Koblinger bakover - res://c:\programfiler\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programfiler\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth-enhet... - C:\Programfiler\Lenovo\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm O8 - Extra context menu item: Øyeblikksbilde av siden i hurtigbufferen - res://c:\programfiler\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\IBM\Java142\jre\bin\NPJPI142.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: IBM Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\IBM\Java142\jre\bin\NPJPI142.dll O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\INetRepl.dll O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\INetRepl.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opprett mobil favoritt... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\INetRepl.dll O9 - Extra button: Oppslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM) O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.lenovo.com/no/no O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://scan.safety.live.com/resource/downl...lscbase5059.cab O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/...b?1146054864498 O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = *****.local O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = *****.local O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = *****.local O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing) O23 - Service: Ac Profile Manager Service (AcPrfMgrSvc) - Unknown owner - C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe O23 - Service: Access Connections Main Service (AcSvc) - Lenovo - C:\Programfiler\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programfiler\Lenovo\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programfiler\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe O23 - Service: CDPforFilesSrv (FilePathsrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\FilePathsrv.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: PMSveH - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PMSveH.exe (file missing) O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing) O23 - Service: SonicWall VPN Client Service (RampartSvc) - SonicWALL, Inc. - C:\Programfiler\SonicWALL\SonicWALL Global VPN Client\RampartSvc.exe O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe O23 - Service: TVT Backup Service - Unknown owner - C:\Programfiler\IBM ThinkVantage\Rescue and Recovery\rrservice.exe O23 - Service: TVT Scheduler - Unknown owner - C:\Programfiler\IBM ThinkVantage\Common\Scheduler\tvtsched.exe O23 - Service: ThinkVantage System Update (UCLauncherService) - Unknown owner - C:\Programfiler\ThinkVantage\SystemUpdate\UCLauncherService.exe Noen som ser noe dritt her da? Må si jeg er MEKTIG lei av disse folkene som slenger slikt rundt... Edit: kan jo si hva jeg har gjort i det siste. La inn Ewido etter tips fra tidligere postere her... den fant og klarte fjerne endel. Har ellers kjørt noen patcher fra Symantec. Ellers er Pestpatrol nytteløs, finner ikke de enkleste ting en gang (etter x antall minutter har jeg jo et par små spy`s på maskinen). Litt testing viste kjapt at Spybot og AdAware heller ikke "ser" de samme... Må da finnes ett program som er rimelig bra oppdatert på dette området? Endret 21. juni 2006 av tigergutten Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ser greit ut nå. Hvordan virker maskinen? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Bor du her zjulik ? Første mann til å svare Blitt ditt "kall" dette her Joda, håper det nærmer seg. Men etter installasjonen av Ewido (den kjørte og fikk fjernet et par filer som panda fant, men som "gjemte" seg på maskinen (liste langt som et år hos symantec for å "finne dem"))... Etter fjerning begynte jeg endelig å smile igjen... hat når enn har dette dritte innpå. Men så etter et par minutter med surfing så spratt symantec opp og gav beskjed om at den la en pop-up i karantene.. ...arg... Adaware purityscan systemdoctor Edit: skrivehans Endret 21. juni 2006 av tigergutten Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Tja. Popups er det ikke så lett å unngå. Spørs helt hva du surfer med og hvor. Firefox + adblock er en bra kombinasjon, men ellers er det vel en popupblokker i IE og. Videre bør du ha et antispywareprogram gående - Windows Defender eller Webroot SpySweeper vil være mine anbefalinger. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Bruker Opera, og det var ikke "du surfer på x sider og får y pop-up fra dem".... trenger ikke være i IExplorer eller Opera engang for at de skal slå ut. Men har ikke fått noen flere enda.... så kaaanskje jeg endelig er tom.. Takker for hjelp iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå