Per-Inge-2613 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, jeg kom altså opp i Norsk muntlig. Perioden er 1900-1940, nyrealismen. Problemstillingen min er som følger: "De store krigenes innvirkning på litteraturen i perioden 1900 – 1940" Er det noen som har noen innspill til hva jeg bør ha med her? Skal ta med en del om "Du må ikke sove", men skulle gjerne hatt andre eksempler på hvordan krigene har påvirket lyrikken... Om noen har innspill, blir jeg meget takknemlig Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Har du fått vite tema! Det har ikke jeg Du kan ta med noe som den organisasjonen "Mot dag" tror det var mange forfattere ol som var med i den og som skriev i deres avis osv.... Når har du den?? mandag? det er da jeg skal ha den Endret 9. juni 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Per-Inge-2613 Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Har den på mandag ja... Stresser litt, det må jeg innrømme.. Tar gjerne imot flere innspill Endret 10. juni 2006 av Per-Inge-2613 Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Hadde nettopp om det på muntlig eksamen i 10. klasse... fikk bare 3'er... Norsk suger... uansett: Prat om diverse forfattere; Sigrd Undset, Olav Duun, Oskar Braaten og mange fler... prøv også å sammenlign det forfatterne skriver om med det som skjer i samfunnet. Få med "sentrale" ting som skjedde i perioden... håper det hjelper deg.. EDIT: hvis du skal ha med deg et notat-ark, så IKKE se på det! Fikk jeg kjeft for.. Endret 10. juni 2006 av mr. Zilter Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har den på mandag ja... Stresser litt, det må jeg innrømme.. Tar gjerne imot flere innspill 6279654[/snapback] Det er jo ikke noe stress når du vet hva tema er. Jeg skal opp i norsk jeg også på mandag, men aner ikke hva jeg får om!! Lenke til kommentar
Per-Inge-2613 Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Nei, det er ikke fullt så mye stress som det hadde vært dersom jeg ikke hadde vist hva temaet er, men jeg har likevel litt rpoblemer med å komme noe vei.. Nå har jeg skrevet litt om Øverland, tenkte å slenge med noen flere forfattere også... Tar fortsatt imot innspill, og takker for de jeg har fått så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå