Gå til innhold

ixus 750 er det et bra kjøp?noen meninger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ixus 750 er et bra kjøp, men tror ikke du må så mye høyere i pris for et Ixus 800 IS.

Hvilket minnekort er det som følger med? Er det av en billigere type, er det ikke verdt mye uansett. Personlig ville jeg ikke turt å utsatt mine bilder for et billig og gjerne ustabilt minnekort.

Hvilken veske følger med? Original eller noe annet? Gi oss gjerne en link til tilbudet :)

EDIT:

Hvis det er dette tilbudet du tenker på, så er det en god pris. Kan anbefales. Ixus 800 blir nok da en del dyrere, og det er ikke det kameraet verdt.

Lenke til kommentar

Dette er jo to VELDIG forskjellige kamera da. Du må nesten spesifisere hva du vektlegger ved kjøp av kamera, bruksområde og lignende før jeg kan anbefale enten det ene eller andre kameraet for deg. De har begge sine sterke og svake sider til hvert sitt bruksområde. F.eks vil ikke Fuji kameraet være det naturlige valget om du vil ha et lommekamera til fester og lignende. Samtidig vil ikke Ixus kameraet være et smart valg om du vil ta mye naturbilder/bilder av ting på avstand/bruke mye zoom samtidig som du er villig til å forsake liten størrelse for skarpere bilder og anvendelighet.

Lenke til kommentar

det fujifilm kamera var ein kamerat som anbefalte...

men hva det blir brukt til ja..hmm... "ta fort bilder" i et spesielt øyeblikk uten at en må si vent litt, smil en gang til osv, tatt av dyr å barn (planlegger å få barn så er jo kjekt med bilder) eller f.eks av kanina som sitter å vasker seg. Generlet blir det ein del naturbilder, venner, familie.

No har jeg Sony Cyber-shot DSC-P73 som er et ok kamera, men ekstremt treg når det gjeler å ta bilder. men har da sånn sett ok størrelse til å putt i lomma.

han som anbefalte fujifilmkameraet meinte det var bedre både på pris å kvalitet i forhold til ixus. Men hva mener du i forhold til mitt bruk? kanskje du har et anna kamera som passer meg bedre.. men er ønskelig med pris på max 3500 med brukbart minnebrikke å helst vekse.

Treng et kamera som er relativt enkelt i bruk, tar bilder av helst god kvalitet og som tar kjappe bilder at ein slepp å vente på at en kan ta neste bilde. Er en amatør så treng ikkje no svært avansert kamera.

på forhånd tusen takk:)

Endret av studentjenta
Lenke til kommentar

Ixus'en er et av de bedre kamera på markedet til den prisen. Har ikke spesielt mye erfaring med det Fuji-kameraet, men det har større optikk og mer zoom. Det gjør at du kan få både noe skarpere bilder samtidig som optikken er mer anvendelig. Så fort man går ned i størrelse på kamera, går det ut over visse ting som f.eks optikken.

Men Fuji kameraet er definitivt ikke bedre både på pris og kvalitet om det ikke er den type kamera du er ute etter. Det er alt for mange "eksperter" der ute som prøver å få deg til å kjøpe akkurat deres favorittkamera fordi de mener det er best til sitt bruk. Det betyr ikke at det er best til ditt bruk.

Ixus'en vil jeg tro er et bedre valg for deg enn det Fuji-kameraet. Grunn? Du har et kamera du putter i lomma nå, og virker fornøyd med størrelsen på det. Ixus'en er også veldig mye kjappere enn ditt nåværende kamera og vil ikke tro den ligger noe særlig tilbake for Fuji'en i hurtighet. Ixus'en er nok også enklere i bruk, selv om begge kamera kan kjøres på full automatikk. Dine motiver krever heller ikke mye zoom, kanskje bortsett fra naturbilder. dvs. hvis du vil komme veldig nært bilder i naturen så kan 3x zoom bli litt lite. Dine andre motivforslag trenger ikke mer.

Fuji bruker XD kort som ikke er like utbredt som SD (som alle andre produsenter enn Fuji, Olympus og Sony bruker på sine små kompaktkamera). Det betyr at du ved å velge et kamera med SD, kanskje slipper å måtte kjøpe nye minnekort neste gang du skal ha kamera. Ditt nåværende minnekort vil neppe passe i Sony sine nye kamera, fordi de forandrer sin egen standard i hytt og pine.

Men dette er synsing fra min side. Ta deg en tur til en butikk (eller flere) og ta og kjenn på kameraene der. Det er verdt de kronene ekstra det koster å kjøpe kameraet i butikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...