Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får BSOD når jeg skur på pcen

Anbefalte innlegg

Skulle slå på pcen i dag og fikk plutselig en BSOD.

Når jeg skur den på får jeg spm om jeg vil starte maskinen i sikkerhetsmodus eller vanlig modus, men uansett hva jeg velger så kommer blåskjermen etter ikke mange sekundene.

Er det noen som kan tolke den og fortelle meg hva jeg skal gjøre?

Søkte på microsoft sin side, men forstår ikke fem øre av hva som forklares der.

post-75076-1149880914_thumb.jpg

Endret av alltid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

BSOD kan fremkalles av så mangt.

Først sjekk om cpu og/eller skjermkort er varmt. Sjekk om strømforsyningen er god nok, eventuellt prøv en annen. Sjekk om det er mye støv i pcen, og eventuellt fjern dette. (Q-tips er praktisk)

Prøv med ei minnebrikke om gangen, prøv andre minnespor, og eventuellt prøv annet minne.

Nullstilling av BIOS kan kanskje hjelpe. Det kan du gjøre enkelt ved å slå av pcen helt, så ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, så start opp pcen, gå inn i BIOS og velg "setup defaults".

Last ned Ultimate Boot CD, og kjør diagnoseprogram fra den. Test for eksempel minnet og harddisk. Om du trenger hjelp til hvordan du skal få brent ut cden, så kan jeg forklare det.

En ny BIOS kan muligens hjelpe.

Dette skal luke ut de vanligeste problemene.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

BSOD kan fremkalles av så mangt.

Først sjekk om cpu og/eller skjermkort er varmt. Sjekk om strømforsyningen er god nok, eventuellt prøv en annen. Sjekk om det er mye støv i pcen, og eventuellt fjern dette. (Q-tips er praktisk)

Prøv med ei minnebrikke om gangen, prøv andre minnespor, og eventuellt prøv annet minne.

Nullstilling av BIOS kan kanskje hjelpe. Det kan du gjøre enkelt ved å slå av pcen helt, så ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, så start opp pcen, gå inn i BIOS og velg "setup defaults".

Last ned Ultimate Boot CD, og kjør diagnoseprogram fra den. Test for eksempel minnet og harddisk. Om du trenger hjelp til hvordan du skal få brent ut cden, så kan jeg forklare det.

En ny BIOS kan muligens hjelpe.

Dette skal luke ut de vanligeste problemene.

Hilsen,

efikkan.

6278681[/snapback]

Fikk fikset det tilslutt. måtte reparere windows el noe slikt. men ellers takk for hjelpen=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...