Gå til innhold

Får ikke til dual skjerm:( hjelp?

genetex

Anbefalte innlegg

Funker ikke å dra, men var en annen knapp. Men musen får jeg ikke bort til den andre skjermen:S

Hvor slår jeg på det?

6277411[/snapback]

Prøv å dra andre veien. Dersom skjermene står "feil" i forhold til hverandre, kan du dra den ene skjermen over på andre siden i "egenskaper for skjerm". Som regel er det standard at skjerm nr 2 skal stå til høyre for skjerm nr. 1, men dette kan altså endres.

Endret av hsiverts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg vet kan du ikke få to forskjellige Start-menyer etc. Hvis du vil ha programmer over på skjerm nummer 2, drar du bare vinduene over til denne skjermen før du starter fullskjermapplikasjonen på skjerm nummer 1.

6277418[/snapback]

Med Nview (Nvidia?) innstillinger på jobben så kan vi bestemme hvilken skjerm programmene skal starte opp på, det er ganske digg.

Kanskje det finnes noe tilsvarende?

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

Dersom du bare har aktivert "extend my desktop to this monitor" skal de to skjermene plaseres 'side ved side' og du vil f.eks kunne spille av en film på den ene mens du spiller WoW på den andre. Men som hsiverts sier må du nok inn i egenskaper for skrivebordet, settings og dra den ene skjermen over til den andre siden slik at de bytter plass. Sørg for at de står like høyt dersom du bruker samme oppløsning på begge skjermene.

Et par tips er å (som du har gjort) installere ultramon og sette en Smart taskbar på den andre skjermen men også å legge til en hotkey til "move to next monitor", jeg bruker CTRL+ q/w for å flytte musepekeren og e/r for å flytte vinduer.

MPC eller mediaplayer classic (sourceforge.net) er en videospiller jeg liker godt som også bare er kos med flere skjermer. Dersom du skal spille samtidig som du vil bruke andre vinduer er det viktig at du setter spillene i "Windowed mode" og ikke "Fullscreen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...