Gå til innhold

Får ikke til dual skjerm:( hjelp?

genetex

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg sitter her nå og prøver for beste evne å få begge mine skjermer til å fungere, den ene er en 19" flatskjerm, den andre er 17" CRT.

CRT er koblet til hovedkortet (er sann inngang for blå skjermkabel der, går ut ifra det er innebygd skjermkort der) og LCD er på skjermkortet mitt, radeon 9600.

Har lastet ned ultramon, men det som skjer er: Jeg trykker på power knappen på CRT, men kommer intet bilde, og power knappen blinker. Vet ikke helt hva dette skal bety, men skjermen funker til vanlig helt bra.

Jeg har prøvd å funnet noen instillinger slik begge funker samtidig i ultramon, men finner ingenting der. På skjerminstillinger på kontrollpanelet er LCD skjerm 1, mens den andre er skjerm 2 og der står "ikke aktiv" når jeg holder musen over. Det står også at CRT er koblet til 9600 skjermkortet (noen den ikke er) og jeg forstår ikke hvorfor det står der.

Noen som vet hva som kan gjøres? Er så utrolig kjipt se CRT skjermen jeg kjøpte for 2000kr for 2 år siden råtne vekk:( Er jo utrolig hendig for meg å ha 2 skjermer også.

Takker for alle svar, å om noen klarer å gjøre slik jeg får begge til å funke, vil jeg vere evig takknemmelig! PS: Jeg skal ha det slik begge viser "hvert sitt skrivebord" og slik jeg kan spille fks. WoW på ene skjermen, men jeg kan ha oppe MSN på den andre og bare drage musen over dit om noen begynne å prate med meg mens jeg spiller!

Takker veldig mye for alle svar!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anta at dette er fordi du har 2 forskjellige skjermkort.

Jeg ville anta at man må ha 2 sammenkoblede skjermkort om dette skulle fungere i såfall.

Den beste løsningen slik jeg tenker er hvis man har et skjermkort med enten dobbelskjermutgang eller en splitter.

Mulig jeg er på bærtur nå selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jeg ville også ha koblet begge skjermene på radeon 9600 ...

På skrivebord (bakgrunsbilde) rykker du høyre klikk og velger engenskaper ...

Også trykker du på innstillinger, der skal det være 2 skjermer som du kan velge forselige oppløsninger på etc. Er det bare 1 der så for du nok bare kontakt med den ene skjermen ...

Kan godt hende at jeg også bare er på bærtur :p

Lenke til kommentar
Skjermkortet mitt har en blå inngang, og en hvit, vil det si jeg bare kan ha 1 skjerm på det?

6276919[/snapback]

Har du en riktig type kabel fra LCD skjermen til å koble den til den hvite?

På jobben så har vi en splitter på den hvite slik at jeg kan kjøre 2 skjermer :D:D

Lenke til kommentar

Så jeg kjøper en liten dings, som gjør den hvite om til blått? Om du forstår:p

Jeg har en slik hvit kabel ja, men jeg trodde den var til å se på tv med lol:p

Så jeg kan ha den hvite for LCD, og blå for CRT og da vil det fungere?

Endret av genetex
Lenke til kommentar

Du må lese i manuelet om det støøter 2 skjermer eller gå til hjemme siden til produsenten av skjermkortet og skjekke ...

Du har en VGA og en DVI utgang crt'n din er nok VGA (blå) mens lcd'n din er DVI (hvit) ...

Hvis lcd'n din er VGA så må du ha et DVI -> VGA adapter LINK

Lenke til kommentar
Så jeg kjøper en liten dings, som gjør den hvite om til blått? Om du forstår:p

6276959[/snapback]

Som gjør den hvite om til 2 blå ja hvis du vil kjære begge skjermene på den hvite, eller du kan kjøpe blå til hvit for å kjøre lcden på den hvite pluggen.

men det er hva jeg tror, jeg tror at du får en bedre løsning om du venter litt til her, jeg er ikke så erfaren med dette..

Lenke til kommentar

Mye halvmerkelige svar her :dontgetit:

Grunnen til at det du beskriver øverst ikke fungerer er at skjermkort inkludert på hovedkort blir i 95% av tilfellene koblet ut i det du setter et vanlig skjermkort i maskinen. Så den d-sub utgangen kan du ikke benytte deg av.

Det du bør gjøre er som flere har sagt, å koble LCD-skjermen til DVI-kontakten og CRT-skjermen til d-sub-kontakten på samme skjermkort. Dersom du ikke får bilde på LCD-skjermen hadde jeg skrudd av maskinen, koblet fra CRT-skjermen, koblet LCD-skjermen til DVI-kontakten og startet maskinen. Bildet skal da komme på LCD-skjermen og når du er inne i Windows kobler du til CRT-skjermen, høyreklikker på skrivebordet, velger properties, velger settings, markerer den andre skjermen og huker av for "extend desktop to this monitor".

Lenke til kommentar

Det funket det der ja:D

Men, på den andre skjermen viser bare bakgrunnsbildet mitt, og ingen ikoner eller noe annet, hvordan får jeg til slik den blir som skrivebordet på LCD, men som "2 forkskjellige datamaskiner"? Slik jeg kan spille på ene å se en film på andre sammtidig fks. Les i første post hva slags program jeg har!:D

Lenke til kommentar
Det funket det der ja:D

Men, på den andre skjermen viser bare bakgrunnsbildet mitt, og ingen ikoner eller noe annet, hvordan får jeg til slik den blir som skrivebordet på LCD, men som "2 forkskjellige datamaskiner"? Slik jeg kan spille på ene å se en film på andre sammtidig fks. Les i første post hva slags program jeg har!:D

6277374[/snapback]

Hvis du vil at de skal ha hver sin startmeny og slikt så tror jeg ikke det går, jeg har i hvert fall aldri sett det.

Lenke til kommentar
(...) hvordan får jeg til slik den blir som skrivebordet på LCD, men som "2 forkskjellige datamaskiner"? Slik jeg kan spille på ene å se en film på andre sammtidig fks. Les i første post hva slags program jeg har!:D

6277374[/snapback]

Så vidt jeg vet kan du ikke få to forskjellige Start-menyer etc. Hvis du vil ha programmer over på skjerm nummer 2, drar du bare vinduene over til denne skjermen før du starter fullskjermapplikasjonen på skjerm nummer 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...