samba123 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg har laget små "kutt" i det orginale luftfilteret mitt som ligger inne i en "luftfilterboks" over variatoren og det styret der.... Det er en Honda Zoomer (scooter). Noen som har peiling? Bør jeg ikke gjøre dette? Tenkte det var enklere enn å skifte til powerfilter, fordi da må jeg ta vekk boksen osv. Bør jeg kjøpe ett nytt orginalt? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Smak litt på ordet... luft FILTER... Selv de miste hull kan slippe inn nok dritt til at motoren får redusert levetid, går urent osv... Kjøp deg skikkelig filter, filteret er dyrere fordi det er en bedre "teknolgi" som er brukt med "cotton-filter" eller hva du nå kjøper, det originale er som oftest nærmest en papp/tøyduk... Så poenget er jo å slippe gjenom mere luft, men fortsatt filtrere optimalt... Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Smak litt på ordet... luft FILTER... Selv de miste hull kan slippe inn nok dritt til at motoren får redusert levetid, går urent osv... Kjøp deg skikkelig filter, filteret er dyrere fordi det er en bedre "teknolgi" som er brukt med "cotton-filter" eller hva du nå kjøper, det originale er som oftest nærmest en papp/tøyduk... Så poenget er jo å slippe gjenom mere luft, men fortsatt filtrere optimalt... 6276838[/snapback] Ja, takk. Men hvor får jeg kjøpt filter som vil være likt prginaltfilteret? Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Går det greit om jeg kjører med et luftfilter med hull i ett par dageR? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Ja. Å kjøre med hull i luftfilterboksen gjør ikke så mye. Mange som gjør det isteden for et såkalt "powerfilter". Lenke til kommentar
Patz Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Luftfilter er ikke kritisk, fattern har en Norton fra '42 som ble levert uten luftfilter, og dette var jo tider for asfalt var oppfunnet, altså kun grusveier. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Vil bare skyte inn at å modifisere luftfilteret ikke har noe å si på effekten til en original Honda Zoomer. Det eneste jeg kan tenke meg som blir forskjellig, er lyden. Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 skal kjøpe nytt. tror dere mopedportalen har denne inne på lager? pris? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 skal kjøpe nytt. tror dere mopedportalen har denne inne på lager? pris? 6288637[/snapback] Mopedportalen.com selger ikke deler til mopeder, det er et forum. Prøv crash.no eller speedoptions.no Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 skal kjøpe nytt. tror dere mopedportalen har denne inne på lager? pris? 6288637[/snapback] Mopedportalen.com selger ikke deler til mopeder, det er et forum. Prøv crash.no eller speedoptions.no 6289026[/snapback] Sorry, det var bare feil skrevet... Men de har ikke luftfilter til luftfiltbokser. Hva vil prisen ligge på? (et orginalt) Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Kjøpe meg nytt for å være sikker på at jeg gjør det beste for scootern :-D 239 kr,- cottonfilter Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Skulle vel funke det. Din lokale Honda-forhandler har nok også originalfiltere tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå