morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Er nVidia SATA Connector integrert i hovedkortet? Spørs om SATA disken dukker opp som "scuzzi"-enhet i Bios? 6277444[/snapback] Scuzzi? Endret 9. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) DVD rom/CDROM skal ikke frakoples . Grunnen til å frakople HD'er er for at XP installeren skal installere OS + boot filer på samme disk som du velgers at OS sak inn på . (Hvis andre disker "IDE" er tilkoplet under install legger XP boot filer på 1ste IDE siskl den ser og OS på den du har pekt på) dvs. XP (sata disken) blir f.eks E: stasjon og du må alltid ha "IDE" disken tilkoplet for å kunne boote (som blir C:). Er det tilfeldigvis et Nforce4 kort og en Maxtor sata/300 disk . ? Edit: Så nå at det er Seagate . + nvidia NF4 (MSI) Test dette: Kan du se disken etter hver reboot i HD boot order i bios/cmos setup ? Brukes det XP-CD med SP2 integrert ? Endret 9. juni 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Jeg bruker XP MCE 2005 (som trolig inneholder SP2). Kan det være jumperen som skal fjernes? Jeg fant nemlig dette på seagate.com: Hvis det var "Hard Disk Boot Priority" du mente, så så jeg den den ikke der. Det sto bare "Bootable Add-in Cards" der. Endret 9. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg bruker XP MCE 2005 (som trolig inneholder SP2). Kan det være jumperen som skal fjernes? Jeg fant nemlig dette på seagate.com: 6277730[/snapback] Hvis HK ikke støtter sata/300/nqc og du har gammel XP-CD = ja . Også hvis du installerer XP u/F6 mode og nvide drivers . Da setter du disken til sata/150 mode med jumpers . Hvis du installerer XP på en disk "som er enablet med sats/300/ncq" bruk XP-CD med SP2 , F6 og installer nvide drivere via floppy) Hvis du vil slippe F6 og diskett , jumper disken til sata150/ no NCQ" bruke fremdelses XP CD med SP2 integrert. Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Tror jeg datt av her . Er det knappen F6 det er snakk om her? Og hvordan vet jeg hvor jumperen skal stå isåfall? Endret 9. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Tror jeg datt av her . Er det knappen F6 det er snakk om her? Og hvordan vet jeg hvor jumperen skal stå isåfall? 6278001[/snapback] Har du Windows uten SP2 eller ikke? Det syar mener er at hvis du ikke har SP2 trenger du Nvidia driveren (fra floppy). Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg tror jeg har SP2, men jeg er ikke sikker. Som sagt er det XP Media Center Edition 2005 som jeg har. Den er kjøpt i slutten av mai i år... Så hvis det ikke selges XP-cder uten SP2 for tiden, så har jeg SP2! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 hvordan disk har du fra før av? og skjekk sidene til segate trengte en egen programvare for å installere en wd 250gb Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg har lastet ned et program fra Seagate som heter DiskWizard... Jeg har en Seagate Barracuda 7200.9 300GB. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Plagsomt dette morra. Jeg tror fortsatt at du har en feil innstilling i bios. Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg fant ut av det Jeg hadde bare koblet kabelen i feil SATA-kontakt; jeg flyttet den over til SATA1 og da fant jeg den både i BIOS og i installasjonen. Tusen takk for hjelpa alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå