morra Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Windows-installasjonen fant ikke S-ATA-harddisken min, så jeg antar det er en driver som mangler. Problemet er at jeg ikke har diskettstasjon som jeg kan bruke til å installere S-ATA-driverne som fulgte med på diskett. Er det noen mulighet for å installere driverne fra en CD istedet? Relevant maskinvare (Noe jeg må legge til?): MSI K8N Diamond Seagate Barracuda 7200.9 300GB Takker for svar Endret 9. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
valentino Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) mange nye hovedkort støtter emulering av diskettstasjon i en usb-pen. sjekk om ditt hovedkort gjør dette, legg driverne på usb-pen og si i biosen at den skal gjøre den til A: alternativt kan du slipstreame cden, dvs. legge driverne inn på windows innstallasjonscden Endret 9. juni 2006 av valentino Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Vet du hvordan jeg sjekker om hovedkortet kan dette? Hvilken CD skal jeg slipstreame? (CD1, CD2 eller begge?) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Du trenger ikke noe S-ATA driver til Nforce 4 kort. Hvertfall trengte ikke jeg det til mitt Abit KN8-SLI. Endret 9. juni 2006 av Morten K Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Er det mulig jeg har koblet harddisken feil, da? Det er vel ikke flere enn 2 kabler som trengs? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du kopler vekk alle andre disker enn den SATA disken du sak installere OS på . I cmos setup gjør du "Load Optimized Defaults" . Deretter bruker du en XP cd med SP2 integrert . Ikke nødvendig med Floppy Disk . Floppy og installere nvide drivere trenger du kun med gammel XP cd . Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Innebærer "alle andre disker" DVD-spilleren også? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Nei, er eventuelle andre harddiskar du måtte ha. Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Dette virket dessverre ikke Edit: Hva menes med CMOS setup? Betyr det den undermenyen i BIOS som heter "Standard CMOS features", eller er det et annet sted? Endret 9. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Dette virket dessverre ikke Edit: Hva menes med CMOS setup? Betyr det den undermenyen i BIOS som heter "Standard CMOS features", eller er det et annet sted? 6277032[/snapback] Hvis ikke det funket,så er det en innstilling i bios som er feil hos deg. Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Har du noen forslag om hva jeg skal se etter? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Har du noen forslag om hva jeg skal se etter? 6277086[/snapback] Står raid på kanskje? Hvis det gjør det,slå det av. Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Nei, RAID er avslått... Endret 9. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Finner du ikke disken i bios heller? Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Nei, jeg har ikke sett noe til den... Hvor skulle den vært? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Prøv "Load optimized deafults". Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 I "Standard CMOS Features"? Det har jeg gjort uten at det hadde noe å si... Skulle den være listet opp som en IDE-enhet sammen med brenneren, eller skal den stå et annet sted som en SATA-enhet? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) I hovedmenyen til bios er en av alternativene "load optimized deafults". Jeg er ikke så kjent med MSI sin bios,men prøv å slå av SIL 3132 RAID og SIL 3132 til SATA. Edit: SYAR2003 kan nok hjelpe deg. Prøv å send han en pm. Endret 9. juni 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 I "Standard CMOS Features"? Det har jeg gjort uten at det hadde noe å si... Skulle den være listet opp som en IDE-enhet sammen med brenneren, eller skal den stå et annet sted som en SATA-enhet? 6277244[/snapback] Den vil ikkje være lista opp saman med IDE-enhetane nei, står sikkert S-ATA, Raid eller liknande ein stad der den skal befinne seg. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 La selv XP inn på min "Diamond" for et år siden på SATA disk, laget ny XP CD med SP2 integrert og kobla disken til en nVidia SATA connector. K8N Diamond har både nVidia og en annen controller på SATA kontaktene - husker ikke hvilke kontakter som går til hvilken controller - maskina er 130Km unna her eg er nå - ellers kunne eg kikka.. Spørs om SATA disken dukker opp som "scuzzi"-enhet i Bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå