Arctic Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Nå er det mulig jeg er ute å svømmer med blybelte, men i støvfrie omgivelser (les: plastpose) burde det kunne gå og flytte skivene fra den "ødelagte" HD til en ny HD av samme modell som var i orden. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Joda, det er fullt mulig. Problemet er du skal frigjøre diskene fra lesehodene uten at disse mister "trykket" på bærearmene. For den defekte disken betyr dette ingeting, men derimot er det helt avgjørende når diskene skal monteres inn i rescuedisken. Dette bør man ikke gjøre med mindre man har erfaring. Lenke til kommentar
pumpy Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Å sende diskene til IBAS var vel uaktuelt. Hva er alternativet da? Man kan jo prøve å finne en nøyaktig tilsvarende disk og flytte platene over, som ikke er noen enkel operasjon. Når du da likevel må åpne disken, kan man jo prøve å flytte hodene litt for å se om det hjelper på problemet. Som Predecessor sier må du ikke ta på direkte på platene eller på hodene, men det går å flytte på armene til lesehodene uten å legge press i loddrett retning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ville bare si at dette er en tråd fra September ! Jeg ser desverre ingen alternativer til IBAS på en slik disk (lesehodene har "løsnet"..) Når det først er snakk om åpne disker: Så vil jeg si at jeg flere ganger har koblet til eldgamle disker (ala 0,1-1GB), startet opp, og prøvd å skrive/lese filer til de samtidig som jeg har åpnet lokket. Det har gådd bra så lenge jeg ikke herpet diskene med vilje. dvs. at det gikk bra i 10-20 minutter før jeg begynnte å leke med å kaste skruer ol. på de roterende platene. Morsom effekt! Anbefales som underholdning hvis du har noen disker å herpe. PS. Etterpå kan du plukke ut et par flotte superkraftige kjøleskapmagneter fra mekanismen som styrer lesearmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå