Gå til innhold

SBlive sw synth i winXP??

Anbefalte innlegg

Sliter med å bruke software'synthen (er det dette som er wave-table??) til Live-kortet mitt i WinXP. Dette funka fint i gode :razz: , gamle Windows 95.

Der jeg tidligere kunne velge Midi Out: SBLive S/W-synth, SBLive A eller SBLive B, står det nå Midi out: SBLive UART, SBLive A og SBLive B.

Skal brukes til MIDI-programmering i Cubasis. Har ikke ekstern lydmodul, og foreløpig ikke spenn til nytt lydkort.

Har installert Live DriverPack fra Creative, og også prøvd kxProjects drivere.

Har MSI KT3-Ultra ARU hovedkort (tror jeg) med onboard lyd (har deaktivert denne i BIOS), athlon 1900+, Abit siluro gf4200.

[ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-10-10 16:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk SBLive A og SBLive B med den 8MB lydbanken som følger med (og andre ting du finner gratis på nettet) istedet. De brukes til soundfonts, sf2-filer.

Veldig mye bedre lyd en selve chipen på kortet.

Software-synth og wavetable-synthen på kortet er to forskjellige ting.

Soft-synther bruker du som plug-ins på MIDI sporene, mens wavetable-synthen din er den systemet ditt bruker til å spille av MIDI filer.

Sånn bruker du soft-synther (VSTi) i Cubase:

Hvis du går på Panels /VST Instrumets så får du opp et vindu som du setter inn soft-synthen. Så lukker du vinduet, markerer MIDI sporet du vil bruke den synthen på og klikker på Output og velger soft-synthen du satte inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...