Skarstard Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Den medfølgende videavspilleren (Kaffeine) vil ikke spille av noen av filmene mine, uansett format, det samme gjelder musikkavspilleren amaroK og mp3-filer. Jeg prøvde derfor å laste ned VLC, men på den offiselle siden stod det at VLC ennå ikke var tilrettelagt SUSE. Jeg håper at det er noen her som vet om noen andre programmer jeg kan bruke, eller vet hvordan jeg kan forbedre de jeg har. Jeg har nettopp begynt å bruke Linux, så mine kunnskaper er svært begrensede. Endret 9. juni 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Det er ikke noe galt med Kaffeine, men du trenger codecs. Skriv dette i en terminal: wget http://www1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/codecs/all-20060501.tar.bz2 tar -jxf all-*tar.bz2 sudo cp all-*/* /usr/lib/win32 Endret 9. juni 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Det hjalp ikke, jeg kan fortsatt ikke spille av noe som helst. Etter at den har lastet ferdig kommer dette opp: tar -jxf all-*tar.bz2 sudo cp all-*/* /usr/lib/win32 Så får jeg beskjed om å taste inn root-passordet, men ingen taster bortsett fra enter gir noen respons. Endret 10. juni 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Du får ikke se noen indikasjon på hva du skriver når du skriver inn rootpassordet i terminal. Tips: Se HER for å legge til installasjonskilder i YaST, da kan du installere w32codecs(Som du har lastet ned manuelt nå), mplayer, osv. Endret 10. juni 2006 av JonJ Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg hadde samme problemet med openSUSE 10.1. Jeg avinstallerte xine-ui og libxine med YaST. Så lastet jeg ned de to på nytt og win32codecs fra en av disse. Jeg husker ikke hvilken det var av dem, men det var en av de som var for suse, og det var en beskrivelse for hvordan man skulle gjøre det. Jeg får ikke sjekket hvilken side det var, ettersom jeg ikke får åpnet noen av de sidene nå. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Det hjalp ikke, jeg kan fortsatt ikke spille av noe som helst. Etter at den har lastet ferdig kommer dette opp: tar -jxf all-*tar.bz2 sudo cp all-*/* /usr/lib/win32 Så får jeg beskjed om å taste inn root-passordet, men ingen taster bortsett fra enter gir noen respons. 6279927[/snapback] Det skal funke, og det er riktig at det ikke kommer opp noe når du skriver passord, det er sånn det skal være. Men bare skriv det riktig og trykk enter så går det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå